Track Pre Pi 2020 : Nu nog n structuur, de eeuwige verpester

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België


van structuur heb ik geen kaas gegeten, k heb die sounds en ik mute af en to wat spul met Maschine. De vraag is hoe je er in hemelsnaam een track van brouwt :doei:
ja sorry om 't te embedden is me ook nog n raadsel
 
https://soundcloud.com/user-370577904/pre-pi-2020

van structuur heb ik geen kaas gegeten, k heb die sounds en ik mute af en to wat spul met Maschine. De vraag is hoe je er in hemelsnaam een track van brouwt :doei:
ja sorry om 't te embedden is me ook nog n raadsel

Ik vind hem wel relaxed eigenlijk. Mixtechnisch ben ik geen expert maar ik hoor geen elementen die mij in negatieve zin opvallen.

Embedden kan door de SoundCloud link te plakken tussen deze twee zaken: [S C] en [/S C] (spaties wel weghalen tussen de S en de C
 
Wat zijn die vervelende clicks daartussen ? Nou ja, klinkske, dan kan ik je alleen maar aanraden om veel YT video's te bekijken over hoe je precies een track opbouwt. Veel succes ermee! :)
 
Vervelende clicks? Mogelijk bedoel je de 2e bassdrum, die kreeg ik nooit zoals ik wou. Mja ivm stereo, ik heb alweer een cursus gehad waar men zei dat 't links of rechts is, de rest is onzin, ik kan me echter niet herinneren dat ik dat bewust deed. Mogelijk doet ozone er een schep bij
 
ik zou het wel leuk vinden moest hij verspringen
 
Je hoort 100% hardware, dus dan heb ik iemand nodig om aan de balance knop te draaien :)
 
ja, toffe elementen, structuur idd wat minder.
Ik weet dat je een hekel hebt aan DAW's, maar multi-tracking kan helpen.
Of doe iets gek en koop een cirklon, daar kan je hele songs insteken!
 
Dit zijn pattern in maschine die ik live mute. En die cirklon die ik 2 jaar geleden bestelde, :Z

dit is best tof hoor, met maschine. Neem t vervolgens stereo op in ableton en doe er niks aan que edits. Snel klaar, next :)
(in theorie)
 
Zo deed ik het ook voor lange tijd, maar het bekende nadeel is dat je lastig achteraf storende elementen er uit kan halen of de structuur aan kan passen.
Ik heb nu een mengpaneel waarbij elke track intern naar een soundcard wordt gelust. Kan nu dus 24 sporen opnemen, desgewenst inclusief settings (pre/post) van het mengpaneel.
Achteraf een beetje tweaken is dan geen probleem meer en ook niet zo heel vervelend (ik begrijp de aversie tegen DAW's) als ik heel eerlijk ben.
Zie een DAW dan louter als een luxe multisporen recorder en dan kan je er alleen maar blij van worden.
 
Zo deed ik het ook voor lange tijd, maar het bekende nadeel is dat je lastig achteraf storende elementen er uit kan halen of de structuur aan kan passen.
Ik heb nu een mengpaneel waarbij elke track intern naar een soundcard wordt gelust. Kan nu dus 24 sporen opnemen, desgewenst inclusief settings (pre/post) van het mengpaneel.
Achteraf een beetje tweaken is dan geen probleem meer en ook niet zo heel vervelend (ik begrijp de aversie tegen DAW's) als ik heel eerlijk ben.
Zie een DAW dan louter als een luxe multisporen recorder en dan kan je er alleen maar blij van worden.

Niet geheel relevant voor dit topic maar welk mengpaneel en welke geluidskaart heb je daarvoor? Ben ook aan het zoeken naar een oplossing als deze, exact vanwege jouw beschreven probleem.
 
Niet geheel relevant voor dit topic maar welk mengpaneel en welke geluidskaart heb je daarvoor? Ben ook aan het zoeken naar een oplossing als deze, exact vanwege jouw beschreven probleem.

Mwah, wellicht ook interessant voor de topic starter...
Ik heb lang gezocht naar mengtafels die hun soundcard zowel pre als post kunnen schakelen, want dat zijn er niet veel.
Ik heb gekozen voor de Allan and Heath QU24. Je hebt ook de QU16 als 24 sporen te veel is.
Daarnaast heb ik een paar patchbays er bij gekocht, zodat ik eenvoudig kan wisselen met mijn hardware.
Ben super blij met de flexibiliteit nu!
 
Is niet oninteressant, ik heb een midas venice 240 en overweeg om de direct outs te gebruiken voor opname. Heb nog n shitload ada8000's liggen maar die gaan 't vermoedelijk niet worden. Dus dan een motu 828 mkII en n presonus firepod vermoedelijk. Ooit. Misschien. Heb al begrepen dat maschine toch maar één midi interface ziet dus mogelijk ook maar één AI en settings uitvlooien op de mac is oersaai.
Ik heb een makie onyx 1220i (firewire) die dat kan maar laatste keer ik probeerde zag mijn mac m niet eens meer via firewire. tja, Mackie eh.
 
Als je het overzet in Ableton dan kan je heel goed een arrangement ervan maken.
Knip het in stukken en bedenk er hier en daar wat bij zodat het een verhaal wordt met een intro, de eigenlijke track, chorus enzo, rustpuntje ergens, bridge en outtro.
Of bedenk een korte sterke hook die hier en daar weer terugkomt.
Elk verhaal begint met een idee tenslotte wat je uitbouwt, misschien kan je 'ns wat op youtube kijken naar arrangeren?
Maarre, ik heb zelf ook moeite met afmaken hoor, steeds maar weer dezelfde riedel. ;)
 
Back
Top