[TRACK] Prussian Blue (Synthwave)

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Hey,

Maar weer eens een syntwave track gemaakt.
Alle positief opbouwende kritiek is welkom :-)



gr,
Paul
 
Wouw, mooi dat intro. Knalt er 2 keer goed in... in de eerste paar seconde en dan die arp, en wanneer de beat er in komt. Het klinkt allemaal erg ruimtelijk. Vind dit wel mooie muziek.

Hey, thanks voor de comments.
Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik graag *D
 
Mooie track, fijne geluiden en lekkere melodieën. Qua verbeterpuntje heb ik alleen het arrangement, dat is wat recht-toe-recht-aan. Maar als je nog wat tijd steekt in de overgangen heb je echt een toffe track met een fijne vibe :okdan:

Dank voor de complimenten :)
Zit alleen te denken waar ik de aanpassing dan het beste nog zou kunnen doorvoeren in het arrangement.
Welk tijdslot in de track verdiend aandacht? Als je zin en tijd hebt, zou je dat in een PB willen sturen?
Sta altijd open voor goede suggesties.
 
Kan ook een kwestie van smaak zijn hoor, maar op 1:23 komt de beat er weer even in. Boem, klap, boem, klap en slechts 8 maten. Dat zou ik subtieler doen. Of misschien een ander drumgeluidje. En voor hij valt op 1:50 zou ik het volume even wat zachter doen, dan valt hij daarna harder. Kan ook met een high pass filter. Even gas terug en weer gaan.

Ik hoor trouwens ook geen hihats in de track. Daar kun je hem misschien ook nog wat meer mee laten swingen. Of een ander drumgeluidje. Dan heb je wat meer elementen om mee te variëren in de beat. Maar dat zijn echt details hoor, de sfeer en de geluiden zijn echt goed :halleluja
 
Top, dank voor de feedback, wordt zeer gewaardeerd.
ik ga er eens goed voor zitten en eens zien hoe ik verbeteringen kan aanbrengen. Als ik weer n update heb, dan gooi ik hem weer in de groep :)
 
prima SW track, misschien te veel overgangen drums-geen drums-drums, te vaak en te kort op elkaar naar mijn smaak.
 
Begint lekker. Iets meer variatie qua arrangement/overgangen en qua mix: iets meer ballen in het laag zou mogen. Verder lijkt hij vrij plat, dat mag wat minder en het einde zou ik even netjes wegknippen.

Dank voor de comments.
Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten.
Hopelijk krijg ik nog n niveau-tje hoger 8)
 
Vind het mooi klinken qua synths, de kick vind ik echter minder fijn. Wat te hard en niet rond genoeg naar mijn smaak. Muzikaal klinkt je nummer zeker goed. Ik heb gisteren even je Soundcloud af laten spelen en ik vond bijna alles lekker wegluisteren. Lekker bezig! :)
 
Vind het mooi klinken qua synths, de kick vind ik echter minder fijn. Wat te hard en niet rond genoeg naar mijn smaak. Muzikaal klinkt je nummer zeker goed. Ik heb gisteren even je Soundcloud af laten spelen en ik vond bijna alles lekker wegluisteren. Lekker bezig! :)

Hey, dank je wel voor de feedback :okdan:
Leuk om te horen dat je mijn SoundCloud account hebt beluisterd, en niet na het eerste nummer gelijk bent afgehaakt :D
 
Back
Top