(Oldschool hardcore) techno track

Hoi, daar ben ik weer. Heb geprobeerd een aantal tips die ik op mijn vorige drie tracks heb gekregen toe te passen. Iets meer laag, wat meer effecten, wat variatie in de kick. Ik heb bewust gekozen voor geen uitgebreide lead omdat ik dat niet interessant vind in mijn muziek. Daarentegen heb ik wel geprobeerd wat elementen uit drie van mijn favoriete stijlen te pikken (techno, tekno en early hardcore) en daar is dit het resultaat van. Het oefenen met een buildup in elkaar zetten was mijn doel in deze track.

Heb gebruik gemaakt van een Electribe EA-1, Electribe Sampler, V-AMP 2 en Bass Big Muff en dit alles op 158bpm. Opgenomen in Reaper als een track maar heb hierna nog wel wat reverb toegevoegd om het wat voller te laten klinken. Ben benieuwd naar tips/opmerkingen/etc

https://soundcloud.com/jeroenski-dingen/dj-ambelt-hardcoretechnoliedje1

Ik vind hem wel lekker creatief gemaakt met Hardware tis net of ik even back to the future ben
Dat fluitende effectje vind ik ook leuk klinken
Dat lachje komt me heel bekend voor uit een andere early hardcore track van Thunderdome ik kan even niet op de naam komen
 
Ik vind hem wel lekker creatief gemaakt met Hardware tis net of ik even back to the future ben
Dat fluitende effectje vind ik ook leuk klinken
Dat lachje komt me heel bekend voor uit een andere early hardcore track van Thunderdome ik kan even niet op de naam komen

De naam blijf ik je schuldig maar met Thunderdome zit je goed. Die komt uit het Thunderdome Sample Pack namelijk. Thanks voor je positieve feedback :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top