[Elektro] Nicht Positiv

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Laten we eens een trackje posten. Feedback welkom!

 
Last edited by a moderator:
Misschien mede door de Duitse titel, heb ik zin om over de Duitse autobaan te rijden in de nacht en door de straten van Berlijn. Dat is het eerste wat er bij me opkomt.

luister de track over de telefoon waar het goed klinkt, maar meer kan ik niet over de mix zeggen. Leuk gedaan met die stem en lead in vraag en antwoord rond 2:38. De track is alleen een beetje te kort, klinkt alsof er nog een eind aan gebreid moet worden.
 
Uhm. Leuk dat ik van een forum lid een berichtje krijg, dat ie het zo leuk vind dat we farbstoff fabrik weer opgepakt hebben, Maar voor bevriende forummers: Ik heb niks meer met dit project te maken. Alterex doet het lekker in zijn eentje.

Thijs! Leuke track. Beter dan die vorige!
 
Thanks voor de feedback en het luisteren! Het einde is inderdaad wat (te) snel gemaakt. Toen zat ik met mijn hoofd al weer bij mijn volgende idee. Attentiepuntje voor volgende keer: eerst even rustig afmaken ;-).

Trouwens, die retro synth is een TAL-101 met Juno-60 chorus en een delay.

De Farbstoff Fabrik is na een jaar inderdaad weer geopend. Ik merk dat ik het gewoon veel leuker vind om elektronische melodieuze muziek te maken. Ik kan in dit project veel meer creativiteit kwijt (sound design/melodieën schrijven/spelen/conceptuele projecten bedenken e.d.) en hierdoor lijken de mogelijkheden grenzeloos en dus veel aantrekkelijker. dit in tegenstelling tot mijn acid/techno avonturen. Na "The Metropolitan Adventures Of Fässbender" ben ik inderdaad solo verder gegaan met Farbstoff Fabrik.

-Matthijs
 
Ik merk dat ik het gewoon veel leuker vind om elektronische melodieuze muziek te maken.

Heel herkenbaar :okdan: Ik vind het leuk om een goede beat te maken en een track vet af te mixen. Maar het meeste plezier haal ik uit melodie. Mooie akkoordprogressies, laagjes stapelen, een tweede stem er subtiel boven etc. Ik heb een AKAI MPC-pad waar ik jaren niets mee deed ook weer aangesloten en die gebruik ik nu met Battery. Had ik veel eerder moeten doen, gewoon spontaan drumgeluidjes inspelen in plaats van programmeren. Dan maar niet perfect.

Heb je dit nummer ook gemaakt met FL Studio, of alleen de vocoder gebruikt?
 
Heel herkenbaar :okdan: Ik vind het leuk om een goede beat te maken en een track vet af te mixen. Maar het meeste plezier haal ik uit melodie. Mooie akkoordprogressies, laagjes stapelen, een tweede stem er subtiel boven etc. Ik heb een AKAI MPC-pad waar ik jaren niets mee deed ook weer aangesloten en die gebruik ik nu met Battery. Had ik veel eerder moeten doen, gewoon spontaan drumgeluidjes inspelen in plaats van programmeren. Dan maar niet perfect.

Heb je dit nummer ook gemaakt met FL Studio, of alleen de vocoder gebruikt?

Helemaal in FL gemaakt. De enige daw die ik gebruik. Prima workflow.

Verder gebruik ik alleen een akai fire (drums, arps) en een korg microkey (melodieen). Ik ben er inmiddels achter dat ik niet meer nodig heb vwb hardware.

-Matthijs
 
Back
Top