Nap - Broken Planet

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.825
Locatie
Den Bosch


Dit was mijn inzending voor de contest afgelopen jaar, had altijd nog het plan een videootje erbij te maken. Dus bij deze!
 
Wat de song betreft blijf ik herhalen dat het knap in mekaar steekt met intrigerende soundscapes en een doordringend ritme :halleluja.
Treffende beelden met een duidelijke weerslag van wat de soort "mens" doet met het milieu, ander leven en zich zelf. Ik zou willen zeggen: :okdan: maar eigenlijk is het deprimerend (niet jouw compositie of video maar wel het onderwerp).
Het zou mooi zijn als sommigen door dit soort beeldende en auditieve kunst tot een andere en meer respectvolle houding kunnen gestuurd worden.




Zonder jouw topic te willen kapen: als het door jouw beschreven onderwerp ook zo had aanbelangt, kan ik je adviseren om eens naar mijn eigen animatie te kijken/luisteren: Earth - III (http://guy-lian-photo.be/Muziek/Earth-III.mp4). Daarin beschrijf ik samen met Hermax muzikaal de schoonheid van het leven en de natuur ... tot op een bepaald punt onze soort in het vizier komt en de muziek een heel andere wending en emotie krijgt.
https://www.synthforum.nl/forum/muziek-algemeen/tracks/3738199-muzikaal-epos-solar-system-earth-iii-evt-met-filmpje


:doei:


Danny
 
Het zou mooi zijn als sommigen door dit soort beeldende en auditieve kunst tot een andere en meer respectvolle houding kunnen gestuurd worden.

Dat lijkt me erg lastig en daar maak ik me weinig illusies over. Alle feiten zijn genoegzaam bekend maar uiteindelijk is het voor bijna iedereen toch eigen comfort eerst. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik als overconsumerende, koopzieke, diesel rijdende, nageslachtverwekkende en vliegschaamteloze vleeseter keihard "part of the probleem" ben.

Saillant detail: de JV-1080 die ik van Hermax kocht zit ook in deze track :D
 
Ik vind je nummer zelf heel mooi gemaakt. Lekker space. Ook knap hoe de muziek samen met de beelde komen.

Ben benieuwd hoe de track was overgekomen als je tegenovergestelde beelde zou hebben gebruikt met de titel Healing Planet of iets in die richting. Wat me dan ook bij de vraag brengt wat je probeert te vertellen met de video clip?
 
Ben benieuwd hoe de track was overgekomen als je tegenovergestelde beelde zou hebben gebruikt met de titel Healing Planet of iets in die richting. Wat me dan ook bij de vraag brengt wat je probeert te vertellen met de video clip?

Dan zou het denk ik heel anders overkomen, want de wisselwerking tussen beeld en geluid is heel krachtig ... Laat een beeld zien van iemand die over straat loopt met een duistere baslijn eronder en de kijker verwacht ieder moment dat er iemand tevoorschijn komt om hem op zijn bek te peuten, zet er een circusmuziekje onder en het publiek verwacht een bananenschil. En andersom kun je ook veel doen met beelden waardoor geluid anders geïnterpreteerd wordt.

Het thema Broken Planet is min of meer een beschouwing van wat de mens zichzelf, elkaar en de natuur aandoet anno 2019/2020. Ik denk dat we de boel redelijk aan het slopen zijn met zijn allen. En een oplossing heb ik ook niet dus in die zin mag iedereen de boodschap er zelf bij verzinnen.
 
Kan ik me voorstellen. Zat ook wel te twijfelen - wanneer is iets passend? Veel mensen zitten niet te wachten op nare beelden, het kan ook neigen naar effectbejag of 'scoren over de rug van anderen' en daar is best wat voor te zeggen. Maar ook dat maakt het interessant en is een reden dat ik het toch gedaan heb mede om te kijken hoe er op gereageerd zou worden. Vooralsnog is er zowel positieve als negatieve terugkoppeling, maar ik verwacht dat een wat vrolijker gegeven het beter zal doen.
 
Hey Nap, voor te beginnen natuurlijk heel coole muziek, kan je werkelijk van genieten.. De video, ja haha.. Ik zou zeggen "Ordo ab Chao", "Orde door Chaos".. De apocalyps is een goed ding, dan kan de natuur zich eindelijk herstellen. De mens, tja, die heeft gewoon pech. Ik zie me dit soort filmpjes ook wel maken, doe ik trouwens al. Goed gedaan yo!
 
Ik moest aan Koyaanisqatsi denken.

​​​​​​Nummer is mooi gemaakt.
 
Koyaanisqatsi vind ik toch wel wat anders eerlijk gezegd, maar de vorm qua beeld en muziek op zich... mja
wel leuk hoor nappie. nog wat flets :D maar gaat de goede kant op
 
Ik moest aan Koyaanisqatsi denken.

​​​​​​Nummer is mooi gemaakt.

Dank - Dat vind ik ook een erg mooie film en fraai stuk muziek, zoals veel werk van Glass overigens. Zou mezelf verder niet met hem willen vergelijken want die man is toch wel op een aantal lichtjaren hoger gelegen niveau bezig.

nog wat flets :D

Zit nog niet genoeg JV/XV in, klopt.
 
Knap gemaakt zeg! Steekt goed in elkaar en fantastische geluiden. Fijn dat je ook mooie dingen kunt maken met al die mooie speeltjes... Wat betreft die video. Tsja... ik zie het kunstzinnige er wel in, geen last van. Nieuws kijk ik toch al niet meer, dus dit kan ik af en toe wel hebben:D
 
Toch wel apart, toen ik startte met dit thema en ook de video waren het vooral de grote branden in Australie die me triggerden en de plasticsoep enzo ... De coronatoestand kwam net een beetje alarmerender in het nieuws dus die beelden had ik er ook tussen gezet zonder zelfs te overwegen dat we amper een maand later hier in een halve lockdown zouden zitten.
 
Knappe track met mooie sounds, wat dat betreft vind ik je composities al zijn het meestal geen korte tracks vaak lekker wegluisteren met genoeg afwisseling.
Die clip maakt het niet beter moet ik zeggen, de muziek alleen geeft me een beter gevoel maar ik snap de bedoeling wel als ik je bericht las.
Ik vindt je over het algemeen vrij nonchalant over onze wereld en hoe we het met elkaar doen maar toch doet het ook jou wel wat, misschien ook wat zelfbescherming?
 
Back
Top