Techno Live Set (1,5u) Elektron Gear

Vooropgesteld dat ik het je niet nadoe, zo'n live set (ik heb weleens een video-opname van je bekeken, chapeau!), ben ik het wel met het gros hier eens dat het voor de dansvloer nog wat teveel kabbelt allemaal.

Als ik het vergelijk met de Maceo Plex set dan hoor ik inderdaad wel dezelfde soort synth-klanken als bij jou, maar bij hem ligt het tempo toch wel wat hoger, wat meer vaart aan de muziek geeft. En er zitten net wat meer ritmische elementen in de tracks die swing (en dus een hoger dansbaar gehalte) aan de muziek geven.

Ook ben ik het eens met een eerdere opmerking over de kick die soms wat hard/prominent en 'pokkerig' klinkt. Maar is ook een kwestie van smaak natuurlijk, begrijp mij niet verkeerd, ik geef gewoon mijn eerlijke mening en advies naar mijn smaak. :D Uiteindelijk is en blijft het natuurlijk jouw muziek en jouw visie die je aan de mensen wilt presenteren.

Dat je nu fills aan het toevoegen bent is een goed idee, verwacht ik. Ik zou inderdaad ook het tempo dus wat omhoog schroeven en trachten om wat meer swing-elementen in de muziek toe te voegen, om zo wat meer groove en drive aan de muziek te geven. Zo hou je naar mijn verwachting straks de dansvloer meer aan de gang. Als je er dan ook nog hier een daar wat 'hoogtepuntjes' in kan verwerken (hoeft echt niet zo vaak trouwens) zal dat je set nog interessanter maken. Je bent sowieso al goed op weg! :okdan:
 
Hey Henk-Jan, 1,5u aan materiaal gaat me nu echt ff niet lukken :P, dus maar wat in de set geskipped.

Lekker stutter effectje in het begin, opbouw is zeer chill. Ondertussen toch ff beetje snel lopen spieken bij wat comments van anderen, en met wat ik gehoord heb sluit ik me d'r wel engiszins bij aan. Je mix en opbouw van tracks is prima, maar ik vind het tempo toch allemaal net wat te chill voor op een dansvloer, het kabbelt daarvoor te veel en mist energie. De muziek zelf zit goed in elkaar (mix, afwisseling, geluiden etc.). Dus knappe prestatie om dit zo live te performeren (zoiets gaat mij niet lukken :D) en deze muziek doet het voor mij prima voor thuis, maar of dit aanslaat op een dansvloer... There's one way to find out!

Veel succes met je optreden!
 
Back
Top