Techno Live Set (1,5u) Elektron Gear

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.279
Locatie
't Gelders Eiland
Landgenoten...

Een tijdje bezig geweest met onderstaande liveset in elkaar te knutselen. Ik heb een hoop gear verkocht om kleiner te kunnen werken, een Sub37 on the road is misschien niet zo portable... Deze set heb ik gemaakt met 2x Digitakt en 2x Digitone en een Xone DB2 mixert. Oh ja, ook een Akai MPX 16... Ik ben benieuwd wat jullie van deze set vinden. Hij is bedoeld voor de dansvloer en ik heb de intentie om er binnenkort een keer live mee te gaan. Eerst een keer thuis, met een bevriende DJ, daarna een keer in Arnhem. Willemeen ofzo... Wil graag horen wat er te verbeteren valt!


https://soundcloud.com/coping-mechanism/cpt-caveman-live-set
 
Heb nu al eens naar de eerste tien minuten geluisterd
intrigeerde mij ;)
Ga dit thuis eens opleggen om het volledig te beluisteren
 
Klinkt goed, is aangenaam om naar te luisteren. Heb er geen associatie bij met de dansvloer, eerder als muziek voor een "koffiehuis" waar het verkochte aldaar eigenlijk niks met koffie heeft te maken...
 
Kenneth
Let me know what you think!

Robi
Dankjewel! Tof dat je geluisterd hebt. De sounds heb ik veelal zelf gemaakt met de Digitones, hier en daar ook wel een presetje (al dan niet aangepast). Was wel ff oefenen dat FM synthese...

Disharmonic
:D Haha prachtige omschrijving! Het is inderdaad bedoeld als wat rustiger en sfeervolle techno. Beetje in het straatje van Mathame, Tale of Us, Mind Against, Artbat e.a. Dat zijn ook wel artiesten die ik goed vind. Zoek maar eens wat YT videos op van zulke lui, de voetjes gaan dan toch zéker van de vloer hoor :)
 
Klinkt goed, is aangenaam om naar te luisteren. Heb er geen associatie bij met de dansvloer, eerder als muziek voor een "koffiehuis" waar het verkochte aldaar eigenlijk niks met koffie heeft te maken...

:D:D:D:okdan:
 
Ik ga deze zeker checken. 'Techno' is nogal een breedt begrip tegenwoordig nu het zo mainstream geworden is dus ik ben zeker benieuwd naar jouw interpretatie.
In de jaren 90 moest ik ook vaak uitleggen aan mensen dat 2 unlimited geen techno was; we zitten er in deze tijden niet veraf :D.
Het heeft geen zin om te zeiken over een genre; laten we het erop houden dat in elke genre en subgenre er goede muziek gemaakt wordt. Het is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak.

Volgens mij heb je eens over het muurtje gekeken naar de setup van Dave Mech?;)
 
Je hebt volledig gelijk... Veel is techno tegenwoordig. Ik denk dat mijn muziek aan de deephouse kant van het genre zit, maar het mag ook deephouse genoemd worden hoor, daar heb ik vrede mee :) Maar 2unlimited techno noemen...:D:D

Dave Mech Ik heb inderdaad over het muurtje van Dave Mech gekeken wat betreft setup. Een tijd lang geprobeerd die kant juist niet op te bewegen, maar bij een compacte setup kom je bijna automatisch uit op zoiets als dit. Niet per sé heel origineel van mij dus, maar geboren uit praktische overwegingen. Ik denk dat ik op termijn nog wel ga uitbreiden en de inputs van de Digitone's ga gebruiken. Iets Moog achtigs zou ik dan toch wel weer leuk vinden. Al moet ik ook wel zeggen dat ik steeds leukere sounds uit die Digitones weet te persen.
 
Ik dacht dat hij tegenwoordig nog maar 1 Digitakt en 1 Digitone gebruikte. Volgens mij heb ik onlangs een koppeltje te koop zien staan van hem.
Ikzelf heb trouwens ook beide toestellen (van elk 1;)); heel tevreden van!
Je zou 1 van beide Digitakts ook meer als synth kunnen gebruiken (met samples uiteraard) i.p.v. nog een extra synth erbij te nemen.
 
Heb nu nog wat meer kunnen luisteren, en het is ook lekker zonder koffie. ;) Met Elektron-gear kun je leuke dingen doen, dat is duidelijk. Doe het gerust 'ns vaker! :)

Als ik vragen mag uit nieuwsgierigheid, hoe past de Akai MPX-16 in je setup? Ik lees over deze Akai vaak slechte ervaringen, maar bij jou werkt het allemaal goed?
 
Heb nu al eens naar de eerste tien minuten geluisterd
intrigeerde mij ;)
Ga dit thuis eens opleggen om het volledig te beluisteren


ziezo.... leuk leuk
Zalige klanken, zitten goed in de mix vond ik erg van genoten jouw set trok keer op keer mijn aandacht.

Wel nog maar en keer geluisterd gezien de lange duur ;)
Techno noem ik het ook wel niet maar fuck it whats in a name als de muziek u maar raakt en dat deed ze!

Misschien 5-10 BPM sneller ??? ;) Lees: hij is zeker niet slecht hoor, maar ze mogen op de dansvloer wel bewegen...

Daar sluit ik mij ook wel volledig bij aan
Hangt natuurlijke ook af van wat voor feestje het is, wie komt er vr u en na op de line up of is het een live set voor de chill room?

Let the DT DN be with you :dj:
 
Ik heb nu even geen tijd om hem helemaal te luisteren. Dus even er doorheen “gestapt”. Het stukje dat begint op 37:40, zeker het geluid dat gebruikt is, en dan de opbouw van heerlijk eenvoudig naar wat meer spannend. Dat kan mij zeer bekoren. Klinkt echt heerlijk :dj:. Goed gedaan man :okdan:
 
Ik zie dat deze post uit 2010 dateert. Aller eerst wil ik even delen dat ik het een toffe set vind.
Ik ben al even opzoek naar iemand om mee samen aan een set te werken. Ik woon in Arnhem, en heb momenteel een Octatrack mk2 en een Digitone. Overweeg om een Rytm mk 2 aan te schaffen. Mocht je nog in zijn voor een samenwerking. Ik houd mij aanbevolen.

Groet,

Alan
 
Back
Top