Tijd voor wat electro

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Hi!

Ik vroeg me af of jullie nog tips of feedback hadden voor dit nummer? De geluiden zijn volgens mij prima en de mix, die moet nog gebeuren - het gaat me vooral om het arrangement, maar eigenlijk is alle kritiek van harte welkom. Ik kan het hebben, dus hou jezelf niet in. ;)

Alvast bedankt voor het luisteren!
 

Attachments

  • 2020-02-18 15.52.15.mp3
    10,7 MB · Bekeken: 121
Te veel boem boem aan het begin, niet te volgen die beat.
Je kick is te hoog getuned.

Wanneer choir komt en toon heel goed gemaakt.
Nu nog even afmaken en opnieuw uploaden.

Het midden moet het begin worden, de rest moet weg, en iets nieuws in het midden.
Of ben ik nu te hard voor je ?
 
denk dat de kick teveel in de mix zit en moet idd lager getuned. Electro waar dit me aan det denken is vaak de 808
Misschien kan je je outro wat gebruiken als intro want je intro is zeker raar nu
 
Designer

Nee hoor, niet te hard... thanks!

Okee, de kick is te hoog... daar was ik al bang voor. Hij is nu gestemd op de baslijn, allebei een D# - maar hij moest op D#2 omdat-ie op D#1 te rommelig was. Ik ga even zoeken naar een oplossing.

Verder, even voor mijn begrip, je bedoelt dat je de kick in het intro wat rustiger/eenvoudiger zou hebben - minder triggers, zeg maar?

klinkske

Misschien mis ik iets, maar wat is er precies 'raar' aan? En, toevallig was de outro eerst het intro... ik noteer je opmerkingen.

e-Gloomy-nations

Hehehe... jij bent snel tevreden. ;) Nee hoor, thanks voor het luisteren.

:okdan:
 
Ik hou wel van electro, en ik vind dit een zeer waardevolle poging met veel potentieel.
Ik zou de eerste minuut inkorten, doet niets aan het nummer.
Geluiden zijn basic, maar passen wel bij elkaar. Die strijker op de achtergrond mag wat meer modulatie hebben, mag wat meer mee bewegen in het nummer.
maar het belangrijkste van alles; waar blijft de tekst!
 
Dank julle wel allemaal, ik ga weer even terug naar de tekentafel. Ik denk dat eens begin met dingen weghalen... kijken wat er dan uitkomt.

En als er nog meer mensen zijn met kritiek, laat maar lezen!
 
Niet teveel aan veranderen,wat betreft arrangement in het algemeen en sounds,ik zou het einde wel boeiender laten uitlopen.

Begin is goed en niet te lang zorgt voor een goede start-basisfeer.

Geluiden zijn basic maar dat maakt niet uit,allicht kan je er meerdere versies van maken.
 
Nou, dank jullie wel!

Bedoel je met 'basic' geluiden dat ik bijvoorbeeld geen FM of oscillator sync of zo heb gebruikt?

ja,complexere geluiden in het algemeen zeg maar,dit geeft een modernere draai aan je track,maar is niet iets dat perse moet,of dat het daardoor beter zal klinken.

je kan het proberen als remix van de originele versie zeg maar.
 
Je nummer heeft een bepaalt sfeertje,door de sound keuze kan je deze sfeer nog meer benadrukken of er een andere draai aan geven.

Het belangrijkste is dat het geheel coherent blijft,dat alles sounds bij mekaar blijven passen dus,maar dat weet je natuurlijk ook.
 
Zo, ik heb volgens mij de meeste van jullie kritiek wel meegenomen. De track is nu zo geworden (de mix is even provisorisch) ... een stuk beter volgens mij. Als jullie nog opmerkingen hebben, laat maar lezen! Ik laat hem nu even rusten en ga lekker door met de volgende.

Cheers!
 

Attachments

  • Track 7-2.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 104
Back
Top