Five Buddhas: Almighty Conqueror (417 HZ)

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Ik ben met een EP'tje bezig over de 5 Boeddha's. De vijf Dhyani-Boeddha's zijn iconen van het Mahayana-boeddhisme. Deze transcendente Boeddha's worden gevisualiseerd in tantrische meditatie en verschijnen in boeddhistische iconografie.

De vijf Boeddha's zijn Aksobhya, Amitabha, Amoghasiddhi, Ratnasaṃbhava en Vairocana. Elk vertegenwoordigt een ander aspect van verlicht bewustzijn om te helpen bij spirituele transformatie.

Vaak in Vajrayana-kunst, zijn ze gerangschikt in een mandala, met Vairocana in het midden. De andere Boeddha's worden afgebeeld in elk van de vier richtingen (noord, zuid, oost en west).

Elke Dhyani-Boeddha heeft een specifieke kleur en symbool die zijn betekenissen en het doel vertegenwoordigen om op hem te mediteren. Mudra's of handgebaren worden ook in de boeddhistische kunst gebruikt om de ene Boeddha van de andere te onderscheiden en de juiste leer over te brengen.

Deze track gaat over Amoghasiddhi Buddha die ook wel de "Almighty Conqueror" wordt genoemd.

 
Dit spreekt mij zeer aan.
Niet alleen wat betreft muziek, maar ook qua onderwerp.
Vind het daarom erg mooi en interessant ook waar je mee bezig bent.

Dankje. ik maak nu eenmaal graag New Age/Ambient :-)
 
Ik merk dat de frequenties net mn chakra's missen, misschien een paar hz erbij?
 
Boeddhisme en hindoeïsme ben ik ook wel van gecharmeerd, en vormen ook regelmatig inspiratie voor mijn muziek.

Vind dit ook wel mooie meditatie-achtige muziek. Warme sfeer, mystiek.

Bij 2:13 begint een geluid... niets mis mee. Maar hij kan misschien ietsje subtieler... klein beetje mid-frequentie omlaag... beetje maar hoor. Maar dat ie net wat meer in de mix gaat liggen, ipv op de speaker. Maar nogmaals: subtiel. Meer een perfectionerings dingetje.

Verder kun je bij dit soort muziek nooit zo veel fout doen heb ik het idee. Tenzij je hele rare dingen gaat lopen uithalen.
Eventueel kun je hier en daar ff wat wegfilteren, een beetje stilte inlassen en er later weer wat bij filteren.

Maar goed, er zit wat mij betreft wel liefde in de vibe, dat is prima gelukt.
 
Boeddhisme en hindoeïsme ben ik ook wel van gecharmeerd, en vormen ook regelmatig inspiratie voor mijn muziek.

Vind dit ook wel mooie meditatie-achtige muziek. Warme sfeer, mystiek.

Bij 2:13 begint een geluid... niets mis mee. Maar hij kan misschien ietsje subtieler... klein beetje mid-frequentie omlaag... beetje maar hoor. Maar dat ie net wat meer in de mix gaat liggen, ipv op de speaker. Maar nogmaals: subtiel. Meer een perfectionerings dingetje.

Verder kun je bij dit soort muziek nooit zo veel fout doen heb ik het idee. Tenzij je hele rare dingen gaat lopen uithalen.
Eventueel kun je hier en daar ff wat wegfilteren, een beetje stilte inlassen en er later weer wat bij filteren.

Maar goed, er zit wat mij betreft wel liefde in de vibe, dat is prima gelukt.

Goede tips. Ik werk inderdaad nog aan de mix. Maar welk geluidje bedoel je bij 2:13. De Tuvaanse keelzanger?
 
Sfeervol en rustgevend. Dat geluidje op 2:13 denk ik dat het sinusachtige riedeltje bedoeld wordt. Ik heb de indruk dat deze een héél klein beetje te hard door komt ten opzichte van de rest. Maar dat is slechts een detail. De plucked geluiden steken mooi af tegen de zweverige pads.
Dit is eigenlijk muziek wat je 's avonds, na een dag van hard labeur, over koptelefoon afspeelt, in het donker zittend, alles van je afzettend en gewoon één worden met dit ingetogen stuk.
:okdan:

Ik vraag me eigenlijk af: heb je dit in één keer gesequenced/opgenomen? Want het lijkt me héél moeilijk om zoiets te overdubben (je hebt eigenlijk geen houvast aan ijkingspunten).

Trouwens, Almighty Warrior mag er ook best wezen :halleluja.

:doei:

Danny
 
Hey, zeer rustgevend. Ik speel het nu af tijdens ik aan het werken ben. Ik kom gelijk tot rust :).
Ik heb deze muziek zelf nog nooit gemaakt, maar het klinkt erg fijn.. op de iets te hoge sinustone-melodie die genoemd wordt in de eerste track.
Ik ben onder de indruk :halleluja
 
Ik vraag me eigenlijk af: heb je dit in één keer gesequenced/opgenomen? Want het lijkt me héél moeilijk om zoiets te overdubben (je hebt eigenlijk geen houvast aan ijkingspunten).

Ik ben een nootjes tekenaar :-) Alles heb ik in mijn DAW getekend. Ik noem mezelf geen muzikant, maar een geluidschilderaar. Heel toevallig hoorde ik mijn grote voorbeeld Gandalf ooit hetzelfde zeggen in een interview, maar toen gebruikte ik het al
 
Hey, zeer rustgevend. Ik speel het nu af tijdens ik aan het werken ben. Ik kom gelijk tot rust :).

Dat is de bedoeling :-) Een mooier compliment kun je niet geven. Of eigen jawel: ik vind het nog mooier als mensen in slaap vallen door mijn muziek :-)
 
Ik ben een nootjes tekenaar :-) Alles heb ik in mijn DAW getekend. Ik noem mezelf geen muzikant, maar een geluidschilderaar. Heel toevallig hoorde ik mijn grote voorbeeld Gandalf ooit hetzelfde zeggen in een interview, maar toen gebruikte ik het al

Niks mis mee Seva. Ik reken mezelf ook niet tot de groep van muzikanten. Ik editeer ook regelmatig in de event editors van de synths dus beschouw ik me ook als een "puzzelaar". Als het resultaat er maar is ... En dat is er wel bij jou ... Dus ... :okdan:

:doei:
 
Niks mis mee Seva. Ik reken mezelf ook niet tot de groep van muzikanten. Ik editeer ook regelmatig in de event editors van de synths dus beschouw ik me ook als een "puzzelaar". Als het resultaat er maar is ... En dat is er wel bij jou ... Dus ... :okdan:

:doei:

Een mede nootjestekenaar :-) Ja vind ik ook, het maakt niet uit wat je allemaal doet. Als je het maar met plezier doet en op je eigen manier. Als het dan ook een mooi resultaat heeft dan is dat alleen maar mooi. Zo vond mijn ex het maar simpel wat ik deed en vond dat iedereen het kon. Maar zij keek dus naar het technische aspect, naar de vaardigheid, maar niet naar het creatieve aspect. Muziek maken is volgens mij 80% inspiratie en 20% vaardigheid. ;-)
 
Dan het er het zelf eens moeten proberen. Dan zou ze het gemerkt hebben hoe simpel het is (not). Zelf speel ik wel mijn noten en akkoorden in. Ik teken niets want ik werk niet met een computer. Maar binnen de hardware sequencers editeer ik wanneer het niet klinkt zoals ik het wil. Zo "verdoezel" ik mijn mindere kennis en techniek. Maar het maakt allemaal niet uit. Als je plezier hebt in het maken van iets, dan is dat de grootste reward die je maar kan hebben. :okdan:

Doe gerust voort met het creëren van jouw rustgevende audio visioenen en geef hen die er open voor staan een moment weg van de hectische wereld.

:doei:
Danny
 
Doe gerust voort met het creëren van jouw rustgevende audio visioenen en geef hen die er open voor staan een moment weg van de hectische wereld.

Bedankt voor jouw mooie, motiverende woorden. Dat had ik net nodig :-)
 
Back
Top