Storm Chasers [Melodic Techno]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.642
Locatie
Zwolle
Minder nadenken en sneller tracks afmaken, was het advies van metatron. Dat neem ik ter harte en bij deze alweer een nieuw nummer. Enjoy :okdan:



P.S. Nog een korte toelichting.

1. Ik gebruik sinds kort The Legend van Synapse Audio, een Moog-kloon. Die klinkt echt geweldig en inspireert me enorm. Nooit geweten dat een plugin zo'n verschil kan maken.

2. Dit nummer begon met een opzetje uit de Scaler-plugin. Sander02 vroeg zich in een ander draadje af of dat je inspiratie niet beperkt, maar voor mij is dat niet zo. De pads in de break komen uit een klassiek compositie en ik heb maar 8 maten gebruikten en dit wat aangepast. Daar heb ik een compleet nummer omheen gebouwd.

3. Ik heb geprobeerd opmerkingen bij eerdere tracks mee te nemen tijdens de mix. Qua compressie etc. is het allemaal wat subtieler... hoop ik :) Ik heb ook nog niet precies door wat alle plugins doen en hoe je er het beste uithaalt, maar op gehoor kom ik een heel eind.
 
Wat goed man, weer een track af!

Luister op mn telefoon, en klinkt goed (in mono en zonder laag). Zitten leuke elementen in, de breaks beginnen op de juiste momenten evenals de extra inbreng van geluiden.
Het enigste wat ik mis is een leuke verassing die het net wat specialer maak.

Wellicht dat mensen zullen zeggen dat het iets minder origineel je, waar ik ze geen ongelijk in zou geven. Denk, en spreek ik nu ook over mezelf, dat we al heel blij zijn dat we zo dicht bij het professionele aankomen. Vandaar kunnen we langzaam een eigen style ontwikkelen.

Blijf zo doorgaan en ben benieuwd waar je over een paar maanden staat in je process.
 
Denk dat we al heel blij zijn dat we zo dicht bij het professionele aankomen. Vandaar kunnen we langzaam een eigen style ontwikkelen.

Precies dat. Deze wint niet de originaliteitsprijs, maar ik wil nu vooral meters maken en beter leren produceren. Dan neem ik dat weer mee naar een volgende track. Daarnaast heb ik het idee losgelaten dat elke track een meesterwerk moet zijn. Dan wordt het veel te krampachtig. Deze was in hooguit 14 dagen af en dat geeft echt een goed gevoel :okdan:
 
Een fijne track om naar te luisteren. Ik was tot het einde geboeid.
De ARP en de sound ervan, mag wat mij betreft wat gevarieerder/spannender.
 
Sander02 vroeg zich in een ander draadje af of dat je inspiratie niet beperkt, maar voor mij is dat niet zo
Kleine nuance :) vroeg me meer af of je jezelf niet langzaam buiten spel zet en je jezelf steeds minder gaat horen in de muziek (met alle "fouten" / happy accidents) En ja, in mijn beleving kan je daar lui van worden en dat zal uiteindelijk je inspiratie beperken, of dat je zaken voortbrengt die je technisch niet uit kan leggen (ja, het programma spuugde dit uit en het klonk wel goed).

Hoe dan ook, het eindresultaat telt en als mensen het mooi vinden / er iets bij voelen is dat allemaal OK natuurlijk.
 
Back
Top