sadà\exposadà - The Death Of The Futuristic Man

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.467
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - The Death Of The Futuristic Man

work in progress (stond hier in reaktie als TEST, die versie is weg..). voor mij een nieuwe aanpak, sounddesign, arrangement geheel in cubase.. gelaagder en komplekser... voor mij dan... ik laat de details voor wat ze zijn..
listen and weep!

 
AAaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh Arjan, deze is weer steengoed kerel. Prachtige duistere sounds, je weet dat ik daarvan houd. Ik verwachtte nog zang, maar dat is blijkbaar zeker niet noodzakelijk. Prima gedaan, I love it! :)
 
mooie soundscape!

dank!!!

AAaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh Arjan, deze is weer steengoed kerel. Prachtige duistere sounds, je weet dat ik daarvan houd. Ik verwachtte nog zang, maar dat is blijkbaar zeker niet noodzakelijk. Prima gedaan, I love it! :)

wow! dank voor je heerlikke enthousiasme!

er staat "work in progress"... er komt nog zang, zelfs al gerepeteerd (nieuw voor ons. ons?). lead vocals; mijn eeuwige liefde, die werkelik erg goed kan zingen, vrouwenstem. background vocals; sadaatje... moet nog verder worden uitgewerkt, nog geen opnames, buiten een field recorder. om dingen te "onthouden". de tekst is nogal, mmh, kurieus. maar we bouwen dit langzaam op. dank! dank!


Goed gedaan. Klinkt erg industrieel, moet denken aan Metropolis.

dank! ja, zeker industriëel tot in de botten..... Metropolis, de band? moet wel denk ik, ken ik niet. (ga ik eens luisteren.). ik denk gelijk aan de film... (die ik wel ken, en heb..)
 
Mystieke track zeg :halleluja
Zeer benieuwd wat je als synth ingrediënten gebruikt om tot dit zoiets te komen.

dank je! even een copy & paste van wat op soundcloud heb gezet:

all presets, patches, including most of the effects (except for the reverbs), programmed by sadà. sounddesign from scratch.

1 x cheeze machine pro through quadrovox and mangledverb
1 x Meldaproduction MSoundFactory
3 x ds thorn (on one the unfiltered triad is used as insert, own "terminate" preset, on another, a send to byome)
1 x LION (with MCharacter & Rev PLATE 140)
1 x padshop 2
1 x pigments 2

send effects/FX channels:
- D16 sigmund
- UA Byome
- Softube Modular FX (in newest version not online, changed for Xenoverb, but still in doubt which gives the best shimmer for pigments 2...)
- MNoiseGenerator (which is course not used as send effect..)

de effekten hebben de synth presets wel erg veranderd, vooral op LION, en 1 op de thorn (die met automation even weggaat).

geheel in cubase pro 10.5 gemaakt. ook de sounddesign. meestal doe ik dat op een andere wijze, maar dit werkt erg goed.

ja! mystiek!

EDIT: nu weet ik niet meer wel shimmer effekt heb gebruikt voor de versie op soundcloud, uiteindelijk behoud ik de softube modular FX, een standaard preset, shimmer, met 2 x tsar-1 reverb, en wat deleys.

en de vocals moeten nog immer worden toegevoegd. op dit moment is dat nog niet mogelik, tenzij ik een andere wijze van opnemen gebruik, lo-fi (haha, niet echt, maar), neig ik naar toe, want dat kan juist ook een kracht geven.. wordt vervolgd...
 
Nou, daar staan genoeg dingen tussen die ik niet ken.
Leuk om te zien dat iedereen het weer op zijn eigen manier doet met zijn zijn eigen arsenaal aan gear en software.
Zelf ben ik na jaren met Cubase te hebben gewerkt overgestapt naar Ableton.
Dank voor de inzage in je synth setup.
 
Nou, daar staan genoeg dingen tussen die ik niet ken.
Leuk om te zien dat iedereen het weer op zijn eigen manier doet met zijn zijn eigen arsenaal aan gear en software.
Zelf ben ik na jaren met Cubase te hebben gewerkt overgestapt naar Ableton.
Dank voor de inzage in je synth setup.

ja dat is altijd leuk om te zien, inderdaad, wat voor gear men heeft, het geeft ook inzicht hoe iets gemaakt is, al heb je niet zelf, het geeft toch ideeën, vreemd genoeg. cubase blijft mijn main DAW, maar ableton gebruik ik ook vaak.
 
ja dat is altijd leuk om te zien, inderdaad, wat voor gear men heeft, het geeft ook inzicht hoe iets gemaakt is, al heb je niet zelf, het geeft toch ideeën, vreemd genoeg. cubase blijft mijn main DAW, maar ableton gebruik ik ook vaak.

Dat herken ik ook wel.
Zelf gebruik ik ook Ableton, maar ik maak ook vaak gebruik van FL-studio.
Beiden zijn trouwens ook prima te combineren (met FL-studio als plugin).
 
Back
Top