Gloomy - Give Me A Task / Trance

Ik luister hem via iPhone speaker, dus over de mix kan ik niet zo veel zeggen al klinkt hij wel vol. Er gebeurt veel.

Zelf vind ik het nummer te happy klinken voor trance. Natuurlijk is dat een smaak ding.
 
Ik hoor mooie dingen, maar het is mij te druk allemaal. Binnen een minuut heb je al 6 melodielijntjes gedropt. En dan komt die vocal er nog overheen, help! :) Het lijkt ook dat de bas er pas op 1.18 bij komt. Klopt dat? Smeer hem over 6 minuten uit en het nummer staat waarschijnlijk als een huis. En dan geef je mij de tijd om adem te halen. :D
 
Opbouw mag inderdaad veel trager. Hier kan je makkelijk 6 minuten vullen door alles wat meer tijd te geven.
De vocal zit niet helemaal goed in de mix. Mag wel wat reverb/delay hebben. En misschien een hi-pass filtertje op om hem wat beter in de mix krijgen..
 
Als het een bewerking van een reeds bestaand nummer hebt, zal je wel al voor een deel vast hangen aan de structuur. Mogelijks is daar door wat moeilijker om afwisseling te brengen.

Langs de andere kant klinkt het ritme wel lekker en de vocals geven wel een speciale sfeer. Desalniettemin vind ik het wel wat langdradig ... Maar ... Ik ben niet zo thuis in dit genre :engel:.

Dus alles bij mekaar :okdan:.


:doei:
Danny
 
Hey heren, dank jullie wel voor de leuke feedback en tips.. Ik zal de bass eerder laten verschijnen en ga proberen er een extended version van te maken, want idd, hij is kort en volgepropt met veel geluiden.. Maar ja, dat is nou eenmaal Gloomy hé. Nogmaals vriendelijk bedankt. Ik vind het toppie van jullie dat er zo snel gereageerd is, nu kan ik verder. Veel liefs, Gloomy :luv:
 
Hey SF :)

Wat vinden jullie van deze extended version ?

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-give-me-a-task-extended-version

Heel erg bedankt voor te luisteren. Hij staat nog niet op CD, dus ik kan 'm altijd nog veranderen.

Ben heel erg benieuwd naar jullie mening.

:okdan:
 
Persoonlijk vind ik dat Trance altijd vocal en Lyrics moet hebben. Maar de melodie zit op zich goed. Kan het wel smaken. Toch vind ik je beter met je meer persoonlijke werk...8)

Dank je wel Skelet, voordat ie op cd uitkomt, ga ik hem herwerken tot meer Gloomy-toestanden.. :)
 
n'een beetje te braaf voor mij.
Maar wel weer leuke geluiden!

Ja, je hebt gelijk en hij is te saai, we gaan aan het werk :) Thanks voor te luisteren!! :-
 
Het is mijn ding niet maar het luistert, voor mij, prima weg.

Dank je wel Breibender :) Leuke commentaar.

Ik ga er nog aan werken zoals een creepy stilte inbouwen.. Maar nu heb ik even genoeg van die tunes.

Voor de niet-graag-scrollers onder ons, hier nogmaals de link :

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-give-me-a-task-extended-version

:)
 
Back
Top