Winterdip [Deep House]

Nou, ik vind het een geslaagde comback :)
Ik vind dit super relaxte muziek, helemaal mijn smaak.
N goede compositie, juiste sounds, goede mix / master :okdan:
 
op headphones klinkt het goed.mooie track!

Dank je! Ik experimenteer flink met mixen en weet niet altijd precies wat ik doe. Soms ga ik daardoor wat over het randje, met name bij de kick. Die overstuurt dan, en dan vind ik het niet meer mooi. Had het bij deze track ook met een percussie-element die de compressie op de drumbus nadelig beïnvloedde. Dan is het puzzelen en daar moet ik mijn weg nog in vinden. Maar al doende leert men. Op naar de ultieme track :D
 
Hi bombario,

lekkere track!
Deadmau5 achtig vibes.
Je zet na minuut 2 een variatie in maar dat duurt maar 1 a 2 bars bars ofzo ....beetje een bridge maar de bridge leid niet naar iets nieuws maar gaat terug naar de main melodie...das jammmer...ik dacht nu komt het!8D
Ik denk dat er nog wel veel meer in de track zit dan nu eruit komt maar goed . it's all a matter of opinions .....
Op pro studio headphones geluisterd dus dat klinkt bijna altijd orgasmisch lekker.:D
 
...ik dacht nu komt het!8D

Dat is het volgende nummer :D Ik luister veel naar melodic house de laatste tijd en vaak gaat het wel zo. Mijn valkuil was altijd dat ik teveel ideetjes in een track stop en er dan niet uitkom. Nu probeer ik het simpel te houden. Maar ik hoor gisteren weer een paar toffe tracks waarin meer gebeurde en die ga ik eens goed analyseren. Dank je voor het luisteren. En eargasm is altijd goed *D
 
Heel ingetogen en mono nadat ik net de laatste track van Gloomy heb geluisterd. Vind het een lekkere melodie wat met een beetje aan de dooie muis moet denken. Ben benieuwt hoe de track zou klinken als de melodie meer uit het filter komt, vol open en kamer breed. Mono als de filter dicht zit. Overgangen zijn ook goed. Mis alleen een bepaalde openheid in de track, maar misschien hoort dat wel bij deze style?
 
Ik vrees dat ik het einde niet ga halen... Dit is echt mijn genre niet.
De opbouw is zeer conservatief en het arp geluidje klinkel als een presets.
Om 1 of andere reden mis ik een uitdaging, dit is zo easy listening dat ik stop met luisteren.
Allé, nu heb ik toch nog het einde gehaald ;-)
 
Zéér dikke track...! Wel op mn foon geluisterd, dus qua mix kan ik niet wat over zeggen. Fijne stijl goede opbouw. Na t op bouwen mag ie van mij sneller weer terug naar het ‘donkere’ gedeelte. Erg toffe track die past in mijn smaak, van mij mag je door op deze voet. Het beste wat ik tot nu toe van je heb gehoord... keep up the good work!!
 
Hele mooie track! De mix is er echt al een heel end maar kan nog iets verbeterd worden met een paar kleine ingrepen imho. Ik heb de youtube versie geluisterd.
De melodieen zijn net iets teveel op de achtergrond en de topkick iets te veel op de voorgrond. Topkick mag iets zachter en/of iets van het hoog afpellen met een high shelf en de melodie juist iets naar voren, ik denk ook weer met een high shelf het mid en hoog iets accentueren. Misschien werkt het ook met een compressor om het iets meer naar voren te krijgen of simpelweg net een tikje harder zetten. Het is allemaal subtiel dus niet teveel schaven. Wie weet heb je er wat aan *D
 
Het is allemaal subtiel dus niet teveel schaven. Wie weet heb je er wat aan *D

Absoluut en dank je :halleluja En de punten die je noemt vielen mij ook al op. Ik heb de laatste tijd weer veel muziek geluisterd en daar leer ik veel van. Ik heb erg de neiging om alles te laten 'horen', terwijl veel partijen zachter en ondersteunend mogen. Ook bij de kick, die maak ik vaak te hard, terwijl hij met subtiele compressie ook meer naar voren komt. Ik wil de komende tijd daarom meer werken met referentietracks. Het gaat de goede kant op, maar kan altijd beter.
 
Hi Bombarie,

wat je mix betreft is je low end ,,,,muddy...:erm:....veels teveel frequency opbouw in je laag en sub frequencies.
Dit komt volgens mij door een percussie (tom toms/bongoos?) die je erin hebt wat prima is maar deze bevatten heel veel laag waardoor je basskick niet door komt.
Ik dacht eerst dat het een sub bass of bass synth was maar klinkt meer als een percussie instrument.....alleen jij weet het antwoord:D
Maar je kick is de drijvende kracht in dit nummmer dus laat die de hoofdrol spelen en de rest van de low frequencies weg schaven.... met mate uiteraard.
Gebruik een spectrum analyzer op alle instrumenten om tekijken waar het laag zit en te cutten.
Je zal verbaasd zijn hoeveel instrumenten laag bevatten waarvan je het niet verwacht had .

:doei:
 
Back
Top