May Revolution, vocals door Maria Duque

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Deze songtrack is ingezongen door Maria Duque (uit Venezuela).
Heb dit weer gedaan via fiverr.com (eerder heb ik de track Sunrise Spirit laten inzingen).
Ben er zelf erg content mee.
Vermoedelijk ga ik binnenkort nog een songtrack met haar doen (dan wat meer richting EDM).


Deze song is hier te beluisteren en te bekijken;



https://soundcloud.com/gardensofhega/may-revolution-vocals-by-maria-duque


Feedback is uiteraard ook weer van harte welkom!!
 
Heel erg mooie track. Prachtige stem, ik vond'm heel erg goed. De percussie mocht wat luider thans, en enkele dingen mochten ook gesidechained worden ;) Prima track Jeroen!
 
Hi Robi, de track zo mooi tot leven met de vocal :okdan:
Dank voor de tip m.b.t. de fiverr.com site. Daar ga ik zeker ook eens shoppen :)
 
tof man, welkom bij de fiverr club :okdan:

Liedje geeft me een beetje new wave feel :)

Zou je de fx chain van je vocals willen delen?
 
Hey, in de basis vind ik het wel een goede track, en een steengoede track kan het nog worden, maar (naar mijn idee) moet je dan wat dingen aanpassen. Deze track heeft volgens mijn wat meer rust nodig, zowel qua tempo als qua instrumenten wat tegelijk (en in gelijk volume) speelt.

De vocals klinken nu net te gehaast, misschien helpt het al om eea 2 a 3 bpm omlaag te doen. De vocals zouden ook de hoofdrol moeten pakken, nu worden ze vaak overschaduwd door de drums en andere instrumenten. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar er zitten stukken in waar alle instrumenten helemaal voorin de mix zitten, zowel qua volume als panning, je zou de verschillende elementen veel beter naar voren kunnen als je sommige elementen hun eigen plek geeft.

zeker geen slechte track dus, maar hier zit wel meer in.
 
Wauw, heel erg mooi Robi, steengoeie stem zeg die erg mooi bij de track past. Doet me aan James Bond soundtracks denken. Hoe is dat in zijn werk gegaan met fiverr, heeft zij met jouw text over jouw track gezongen?
 
Hey, in de basis vind ik het wel een goede track, en een steengoede track kan het nog worden, maar (naar mijn idee) moet je dan wat dingen aanpassen. Deze track heeft volgens mijn wat meer rust nodig, zowel qua tempo als qua instrumenten wat tegelijk (en in gelijk volume) speelt.

De vocals klinken nu net te gehaast, misschien helpt het al om eea 2 a 3 bpm omlaag te doen. De vocals zouden ook de hoofdrol moeten pakken, nu worden ze vaak overschaduwd door de drums en andere instrumenten. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar er zitten stukken in waar alle instrumenten helemaal voorin de mix zitten, zowel qua volume als panning, je zou de verschillende elementen veel beter naar voren kunnen als je sommige elementen hun eigen plek geeft.

zeker geen slechte track dus, maar hier zit wel meer in.

Heb nog even goed overwogen of ik het tempo zou gaan aanpassen.
Dat heb ik in de nieuwe versie dan toch maar ook even gedaan.
En tevens heb ik deze versie ingekort (2x verse en chorus, ipv beiden 3x).
Het resultaat is hier te beluisteren;
https://soundcloud.com/gardensofhega/may-revolution-with-vocals-maria-duque-edited

Ben benieuwd wat jullie van deze versie vinden.
En ook ten opzichte van de oorspronkelijke versie (staat bovenaan in dit topic).
Weet nog even niet welke ik op mijn komende (gitaar)album ga plaatsen, begin maart.
Welke zou versie geschikter zijn?
 
The Big Ear
Kan me voorstellen dat je het begin wat te abrupt vind en dat het soms wat rommelig klinkt (het instrumentale gedeelte is trouwens al van ca 2005).
Zelf heb ik wat dit betreft ook een iets beter gevoel bij de nieuwe versie.
Maar goed, dat is uiteraard wat ik vind.
Ben daarom ook wel blij met de feedback hier, want dat kan me ook weer nieuwe inzichten geven.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top