Gloomy - Akashic Records / Ambient, Chill, Boring

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België


Waarschuwing, dit is een erg slaapverwekkende en saaie track.
Heeft hier ongeveer 20 uur aan gewerkt, dus het zou jammer zijn dat ik het niet zou uploaden.
Ik hou zelf niet van dit nummer, maar het is de boodschap die telt.

Doe niets verkeerd, want binnenkort zullen ze het allemaal weten. :beard:

"Happy" listening,

Gloomy. :koffie:
 
Zo slaapverwekkend vind ik deze track niet hoor.
Vind het knap van je dat je hier ongeveer 20 uur aan hebt gewerkt.
En het is ook te horen dat hier veel werk in is gestoken.
Het is een interessante en evenwichtige track geworden.
En je weet de spanning er ook goed in te houden.
 
onze eeuwige positieveling, wat aardig van je Robi.. toch is het zo dat ik persoonlijk één van de slechtste tracks is die ik ooit gemaakt heb, misschien is dat omdat ie maar op 70BPM staat :)

Dank je wel man, en een hele fijne dag vandaag!

Gloomy ;)
 
Erg origineel,al de sounds zijn ook beter aanwezig itt de meest mixes van je andere nummers.

Ik zou zeggen zulke mixing toepassen op al je andere komende tracks!
 
Hey egres , toffe commentaar makker. Ik zal zien wat ik kan doen, maar dan moet ik minder patternen gaan gebruiken.. En dat is voor mij niet makkelijk :dubbel:

Bedankt man!
 
Hey egres , toffe commentaar makker. Ik zal zien wat ik kan doen, maar dan moet ik minder patternen gaan gebruiken.. En dat is voor mij niet makkelijk :dubbel:

Bedankt man!

Nee gewoon meer bandpass filtering,bij overlap van sounds keuze maken welke je onderdrukt op een bepaalde plaats in het nummer,en dat pas je toe op alle sounds.

(let op,ik kan het goed uitleggen,maar zelf doen is ook niet makkelijk)
 
Hoeft niet altijd bandpass te zijn natuurlijk hangt af van je overlap van frequenties

Al je twee sounds hebt die domineren in het medium spectrum bvb,dan verschuif je de peak van de ene een beetje naar omhoog en de andere naar beneden met een bell eq,of enkel de sound die minder belangrijk is naar beneden en wat niet nodig is of overbodig op de onderliggende sound snij je dik af met een shelf eq voor het hoog en al het laag radicaal (afhangend natuurlijk) met een cutoff eq

Idem toe te passen op drums,vooral op hi-hats kan dit een groot verschil maken op het eindresultaat.
 
soms knal je er iets uit in 20 min en soms doe je er 20 uur over :P intro klinkt lekker opbouwend 2 min had ik een dikke drop verwacht maar die kwam helaas niet. wel leuk hoe je em verder afmaakt.
cheers leuk space gehalten wel.
 
Haha, je wilt niet weten wat ik hier nog aan materiaal heb liggen van 20+ investment en nooit verder afgemaakt of naar buiten gebracht, dus zeer herkenbaar!

Vond de track niet vervelend om naar te luisteren, maar het is idd ook niet van een kwaliteit (of überhaupt stijl) die ik van je gewend ben.

Gelukkig is er dan altijd weer die nieuwe volgende track ;)
 
Hoeft niet altijd bandpass te zijn natuurlijk hangt af van je overlap van frequenties

Al je twee sounds hebt die domineren in het medium spectrum bvb,dan verschuif je de peak van de ene een beetje naar omhoog en de andere naar beneden met een bell eq,of enkel de sound die minder belangrijk is naar beneden en wat niet nodig is of overbodig op de onderliggende sound snij je dik af met een shelf eq voor het hoog en al het laag radicaal (afhangend natuurlijk) met een cutoff eq

Idem toe te passen op drums,vooral op hi-hats kan dit een groot verschil maken op het eindresultaat.

Hey egres, dank je wel man voor deze mooie uitleg.. helaas klinkt het, na pakweg 15 jaar produceren, nog altijd als Chinees in mijn oren. Maar ik ben me erin aan't verdiepen, zo kijk ik momenteel naar deze video van onze goede vriend Seamless :



Als alles goed zit, zou mijn volgende track beter moeten klinken.

Thanks again!

Gloomy :koffie:
 
soms knal je er iets uit in 20 min en soms doe je er 20 uur over :P intro klinkt lekker opbouwend 2 min had ik een dikke drop verwacht maar die kwam helaas niet. wel leuk hoe je em verder afmaakt.
cheers leuk space gehalten wel.

Dastroids, amigo, dank je wel voor deze mooie feed. Ja, ik heb bewust geen drop gebruikt omdat ie maar 70 bpm is. Misschien had ik dat wel kunnen doen. Ik heb nog een 78 bpm track klaarliggen, deze zal ik nog eens goed onder handen nemen. Thanks again voor je bezoekje.

:luv: Gloomy.
 
Haha, je wilt niet weten wat ik hier nog aan materiaal heb liggen van 20+ investment en nooit verder afgemaakt of naar buiten gebracht, dus zeer herkenbaar!

Vond de track niet vervelend om naar te luisteren, maar het is idd ook niet van een kwaliteit (of überhaupt stijl) die ik van je gewend ben.

Gelukkig is er dan altijd weer die nieuwe volgende track ;)

Inderdaad Fifth Bot, dank je wel man. En ja, 't is niet mijn stijl, maar ik wou zo eens iets anders proberen. Op naar de volgende track. Thanks m8! :)
 
Lekker spacen dit, ben het wel met Egres eens dat je dit wel door mag trekken naar andere tracks, en dan bedoel ik vooral de ruimte die er tussen de sounds overblijft. En als je hem zelf saai vind op 70 bpm... zet hem op 140 met een goede heftige 808 break eronder, misschien ook wel leuk ;)
 
Haha kobuz, dat heb ik geprobeerd, trekt op niets want je moet alles stretchen. Dan maar zo laten, wel hartelijk bedankt voor de tip betreffende de ruimte, en het luisteren natuurlijk. Fijn dat je lekker gespaced hebt, thnx! :)
 
Back
Top