sadà\exposadà - ThreeHead

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - ThreeHead

bijna een live nummer, maar dan n studio kontekst, zeer snel gemaakt. de basis zijn field recordings, van een kano, die beneden in het pand staat, in een ruimte met natuurlikke reverb... liet er iemand op meerdere wijzen op slaan.
dat zijn de drums, en drumloop geworden (de drumloop heeft meerdere aspekten, niet louter drum-feeling).
ik vond snel een oude preset die ik ooit gemaakt had in FM8. wel fijn, dat je bepaalde presets hebt gemaakt, die nooit ergens bij pasten, ineens werken. wel wat freaky, puur op gevoel in gespeeld.

3 vocals, die wel snel naar 2 vocals gaan. zéer repetitief. ook de tekst. behalve FM8.

gemaakt in 2 DAW's, vanwege dat ik de vocals het sneller kan instellen, in cubase (vreemde "direct monitoring" opzet...), maar het muzikale gedeelte komt geheel uit ableton. 2 x simpler en FM8.

of dit geheel geslaagd is? kan ik er meer mee doen? maar het heeft wel wat, ik noem het "live", al zijn er stappen, maar in éen flow in elkaar gezet. soms is dat dan wat het is.

zeer stuwend, play it load!

het was wel eens lekker om een nummer geheel af te maken, en dat dan in een zeer korte tijd. 2 uur? voor mij snel. misschien te snel, maar ik vind het stuwende, het zeer herhalende (meer dan anders), ook vanwege de tekst werken. hoe het werkt, voel het zelf... of niet.

en heb nu, ik moet nog meer resampelen/editten, weer mooi drums/drumloops, uit eigen huis. de opname bevat nog veel mogelikheden, om veel samples uit te halen. en die kunnen, zelfs later, nog herbewerkt worden.

en ik heb mijn oude time stretch techniek weer uit kast gehaald, time stretching tot dat er een geheel andere timbre, sfeer of zelfs geluid ontstaat. was lang geleden, heel simpel eigenlik, maar de basis van veel samples, uit mijn bibliotheek van 20 jaar gelee.... die ik nog immer gebruik...


 
Laatst gewijzigd:
Klinkt heel bruut zeg.
Ook zoals ik wel van je 'gewend' ben :)

dank robi! ik luister de mix altijd bij mijn buurman, dan weet ik het zeker dat het goed zit, alhoewel ik nu ook zelf kan beoordelen, in mijn huiskamer, maar het is traditie. hij vond het weer een typisch een "arjan" nummer. ja regressie, maar wel eens lekker weer. maar er zit meer in de pijplijn, minder bruut, gelaagder. goed, dat komt later. lekker om weer eens het direkte brute te maken, zal nog wel vaker gebeuren, natuurlik...
 
Verdomd duister en angstaanjagend.. Word daar zeer paranoide van, en wat is dat een leuk gevoel :) Fijn zo Arjan, goed gedaan op zo'n korte tijd. Wel effe zeggen dat je een rustpauze kon inlassen van je vocals, dan zou de track nog angstaanjagerder worden :)
 
Verdomd duister en angstaanjagend.. Word daar zeer paranoide van, en wat is dat een leuk gevoel :) Fijn zo Arjan, goed gedaan op zo'n korte tijd. Wel effe zeggen dat je een rustpauze kon inlassen van je vocals, dan zou de track nog angstaanjagerder worden :)

haha! dat is het effekt! yeah. ja, over de vocals zit nog te twijfelen, ik heb het in een voor mij zeer korte tijd gemaakt, en het gevoel was, konstante herhaling, kwa vocals, eigenlik moet er nog 3e vocal bij. wellicht dat ik nog iets met de vocals doe, maar dan met bepaalde curieuze effekten.

en wellicht heb je gelijk, of zeker gelijk, maar dit was het gevoel, voelde als een optreden. mmmh, nu snap ik het waarom ik het zo deed, had een gesprek met iemand de dag daarvoor, over mijn tijden dat ik nog als zanger op het podium stond. en een andere oorzaak was een werk dat mijn eeuwige liefde aan het maken is, bijna af, de kracht daaruit.

wellicht even wat afstand nemen en kijken of er nog wat aan gewerkt kan worden. wel moeizaam 2 DAW's, o rewire vergeten... goed, ik knalde ook alles om ver, dat mijn studio nog heel is...

maar dank voor je heerlikke woorden, ik geniet van de angsten van anderen, als een vampier.., ik die zelf, letterlik, een lopende komplekse angststoornis ben...
 
Tof hoor, heerlijk duistere sfeer. Ik mis wel een beetje ontwikkeling en de beat. Daar maar mag wel wat meer in gebeuren. Maar gaaf :okdan:

dank! er is geen ontwikkeling, er is toch een beat, een vreemde wellicht, maar duidelik hoorbaar hier. ik wilde met die samples heel wat gaan uitwerken, maar dit ontstond "spontaan", het zeer repetitieve is juist wat alles op gaat stuwen. dat is het doel, dan. of het dat effekt heeft, dat is het domein van de luisteraar.

en ja, ik heb zeker nagedacht over ontwikkeling. o je doelt op ontwikkeling in de beat. wellicht maak ik nog een variant. toch. ik dacht ook hier moet meer gaan gebeuren, maar juist dit zeer minimalistisch, de simpele herhaling.

ik noem mijn werk tijdelijk; sjamanistische industrial. een opmerking hier ook op een nummer geplaatst, en op een ander forum, dat het iets sjamanistisch heeft. en dat klopt, ik was zeer vroeger gefascineerd in het sjamanisme, als kultuurfilosoof en dichter (en het woord dichter roept assiociaties op, die wanneer je mijn werk leest, denkt.... wat is dit?). heb er geen studio van gemaakt, maar speelde wel een rol bij bepaalde filosofen en want men noemt wijsgerige antropologie.

genoeg. wellicht maakt dit het duidelikker van wat ik wil en ik leer en leer. dit is bijna een regressie, vond ik eens lekker. regressie! sjamanistisch industrial!

(eigenlik is industrial sowieso verbonden met esotorie, van een bepaalde richting of richtingen, throbbing gristtle, psychic tv, coil, clock DVA, de invloeden zijn hoorbaar én ze spreken zelf er over, in die termen. de esotirische geschriften die ik lees zijn meestal wat afwijkend, oud of zeer oud (2000 jaar/1500 jaar), gnostiek, alchemie, etc.) goed wat achtergrond info, kan soms helpen.

en wellicht heeft het nummer werkelik een gebrek. of is het een andere benadering. het blijft voor de luisteraars wisselend, en ik wissel mee. ik neem elke opmerking mee, maar verwerk die wel op eigen wijze.

het volgende nummer waaraan ik werk, heeft ontwikkeling, haha, en ben ik nu echt eens goed aan het arrangeren. het begint al wat te worden.

maar de woorden Tof hoor, heerlijk duister sfeer (...) Maar Gaaf voelen zeer goed. opvallend dat het blijkbaar werkt, ondanks dat je wat mist. daar ben ik nu wel benieuwd naar, hoe het dan toch, want het zijn krachtige termen, overkomt. dat zou ik zeker willen weten, om meer inzicht te krijgen, wat het effekt is. en er zijn veel reakties geweest, die het effekt uitgebreid beschreven.
maar niet de tegenstelling, heerlijke duistere sfeer - gemis aan ontwikkeling - maar gaaf, geen kritiek hee, absoluut niet, dit is jouw luisterervaring, puur nieuwsgierig naar de verhouding; geen ontwikkeling - gaaf heerlik duister. het wordt vaker gezegd, ik wil leren, ik wil leren wat dit is. ik wil die ervaring beter leren kennen.
 
Er is toch een beat, een vreemde wellicht, maar duidelik hoorbaar hier.

Aaaargh, ik bedoelde IN de beat :stupidHij is voortdurend hetzelfde. Als ik deze track zou maken (wat ik totaal niet kan) zou ik hiermee spelen. Elementjes erbij en eraf, af en toe een maatje overslaan, experimenteren met dynamiek en effecten etc. Om het net even spannender te maken en de luisteraar erbij te houden. Dat bedoelde ik.
 
zeer minimalistisch, de simpele herhaling.

ik noem mijn werk tijdelijk; sjamanistische industrial.

Snap het goed, en dat kan heel goed werken. Zoals ook met je andere nummers, de drums zijn weer heel goed en de zang klinkt duister en dreigend, maar toch aangenaam naar te luisteren. Om wat variatie te krijgen als je zoiets in een langer nummer doet, misschien is een drone geen gek idee. Met veel effect, zodat het lekker hypnotiserend werkt. Langzaam de drone laten evolueren, naar het einde van het nummer kun je misschien er zelfs een wat psychedelisch tintje aan geven. Als de sjamaan de magic mushroom echt begint te voelen, zeg maar. ;)
 
Aaaargh, ik bedoelde IN de beat :stupidHij is voortdurend hetzelfde. Als ik deze track zou maken (wat ik totaal niet kan) zou ik hiermee spelen. Elementjes erbij en eraf, af en toe een maatje overslaan, experimenteren met dynamiek en effecten etc. Om het net even spannender te maken en de luisteraar erbij te houden. Dat bedoelde ik.

o nu begrijp ik het. het was ook de bedoeling er iets anders mee te maken, maar ineens greep me dit, speelde ik een FM8 preset erover, en snel de tekst. over spannender maken, gebruik ik ook even de reaktie van Disharmonic.

Snap het goed, en dat kan heel goed werken. Zoals ook met je andere nummers, de drums zijn weer heel goed en de zang klinkt duister en dreigend, maar toch aangenaam naar te luisteren. Om wat variatie te krijgen als je zoiets in een langer nummer doet, misschien is een drone geen gek idee. Met veel effect, zodat het lekker hypnotiserend werkt. Langzaam de drone laten evolueren, naar het einde van het nummer kun je misschien er zelfs een wat psychedelisch tintje aan geven. Als de sjamaan de magic mushroom echt begint te voelen, zeg maar. ;)

ja, drones. in het nummer waaraan ik al refereerde, zitten veel drone passages/tracks in. die lijmen het aan elkaar én maken afwisseling.

ik wil zonder kompromissen werken. ik zie nog dat ik beperkt ben, al lijkt het soms dat ik meer kan dan ik denk.. dus variatie, zoals bombario zegt, kan het hypnotiserende, het stuwende versterken.
en het nummer is ook ekspres kort gehouden. en dan neem ik de volgende reaktie erbij;

goed wat betreft sound, en duisternis, maar ik kan er niet naar luisteren

dit zou wel typisch geschikt zijn als secret track op een album wat na een paar minuten stilte aan het einde er nog even achteraan komt

ja, het is een nummer die ineens ergens doorheen moet knallen, dat neemt het je op. ik snap dat je er niet naar kan luisteren. hoe meer ik het zelf luister, vind ik dat dit net kan, voor mij werkt het. de FM8 is vreemd ingespeeld, het is ook een vreemde presets, maar dat zijn mijn presets voor de FM8 altijd... nou soms zijn erg eenvoudig, maar meestal... met de FM8 heb ik geprobeerd een soort van drone achtig effekt te bewerkstelligen, en de variatie. heel minimalistisch.

het blijft een kwestie, van ik moet nog veel leren, en ook, mijn muziek is niet gemaakt om te plezieren, haha, maar om als een videodrome signaal binnen te dringen (videodrome is een film van david cronenberg, veel invloed op mij gehad, misschien binnen deze community een film die wel meer mensen kennen. zo niet, zien! haha).

toch, wanneer ik kijk naar wat ik schrijf, wat immens veel herhaling kent, maar ook zeer veel transposities en uitbreidingen (ik vertel 7 verhalen tegelijkertijd, lijkt het wel, die met elkaar resoneren, in elkaar overlopen). in het domein van schrijven, zie ik mijzelf als een "meester", ik kan zeer goed schrijven. en stel zeer hoge eisen aan wat ik schrijf. sja, onbescheiden ben ik over wat ik schrijf.... hoogmoed, wel met absolute twijfel; zonder die twijfel zou de durf er niet zijn, om te durven te schrijven zoals ik schrijf, en het heeft me jaren gekost om het te bereiken.

ik ben nog niet zover in muziek. lang niet.

het vreemde is dat mijn schrijfstijl vooral uit muziek geboren is, een nederlandse dichteres die haast niemand kent, zelfs mensen die poëzie lezen niet. wanneer je de bronnen ziet, en het uiteindelikke resultaat zie wat sporen, maar valt het niet meer te reduceren tot die bronnen. vriend en vijand zijn het over 1 ding eens; een unieke stijl. ik heb een reputatie binnen de dichterswereld, maar bij zeus, wat een ellebogen wereld, en ik val niet binnen de heersende tendensen van de NL poëzie. ik schrijf tegen de tijd in.


goed waarom haal ik het schrijven erbij, ik denk/voel als een dichter wanneer ik muziek maak, en dat niet alleen, maar dat is wel de basis, van waaruit "denk" of wat ik wil.

een lang verhaal, maar ik leer door jullie opmerkingen en er over te schrijven. soms zit de herhaling het repetitieve mij ook dwars. en toch wanneer ik threehead luister zelf, pakt het mij. dat is de Norm... en ik zie ook dat dit nog niet het is. ik ben al lang blij dat ik muziek maken kan. zonder enige muzikale achtergrond (ja als zanger...).

https://soundcloud.com/sada-exposada/test

dit is een nummer dat ook repititief is, maar door "drone" achtige elementen toe te voegen, een vreemde werkende spannende struktuur te maken. hier werk ik al lang aan, het is voor mij een stap verder. en natuurlik heb ik nummers gemaakt die een opbouw, en afwisseling kennen. maar dat ging toch op net andere manier.
het heet TEST, zit nu op versie 4, want het waren eigenlik twee afzonderlikke opzetten, die ik nu samenlijm. o.a. door padshop en pigments te gebruiken, en herhaling van een drone achtige passage (een heel mooie passage, een sound waar ik erg trots op ben, zeker hoe die gemaakt is. sja, ik kan wel iets.)

ik schrijf hier veel, uit mijn hoofd, stemt tot nadenken. want het uiteindelikke doel is filosofie - poëzie - muziek - video samen, maar hoe dat er uit gaat zien? ik heb wel een bundel, of beter een werk (is ook gepubliceerd overigens) dat geschreven is voor muziek, ik ben niet verder gekomen dan de eerste tekst, want het is iets wat veel vergt, kennis, ervaring, etc. de tekst is overigens zonder muziek of beeld goed te lezen. het heeft het niet nodig, maar is wel gemaakt, om er muziek er bij te maken, of beter: het is zelf al zo muzikaal. de meeste van mijn teksten zijn dat, het ritme, de klanken zijn van immens belang, al heeft de betekenis altijd voorrang, maar weet de woorden zo te kiezen dat klank en betekenis en ritme elkaar versterken.

wanneer ik bekijk wat ik bereikt heb als "dichter" (wat verwant is aan diktator/diktie/dikteren, diktie; zeggenschap), is dat op een zeer hoog nivo. niet alleen ik vind dat... en wat ik kan met muziek, is al heel wat, maar voldoet niet aan de eisen die ik aan mijn geschriften (ahum) stel.

ik lees nog even de reaktie van Disharmonic terug, ik investeer tegenwoordig vooral in effekten. de samples van de drums komen van een kano. effekten geven juist de mogelikheid om geluiden immens te veranderen, ook in de tijd.
en ook hoe ik soft-synths programmeer, soms is er géen effekt noodzakelik. zie de FM8 hier, al gebruikt ie wel de ingebouwde effekten, ahum.

dus ga ook meer eksperimenteren met effect chains, als inserts of sends (of FX channels, die weer sends van elkaar zijn...). wat je in "TEST" hoort, komt vooral uit effect chains, en send effects. behalve de de ritmische geluiden, die zijn vrij droog, ow da is niet waar, 1 heeft een send, voor meer grein, de ander een insert die eerst geheel wet staat (een UA triad preset die ik gemaakt had voor een vocal effekt, gebruikt in een nummer dat ik samen met e-gloomy-nations heb gemaakt), dan even zeer laag, en dan weer geheel wet.

drone passage (midi events) lijmen het geheel bij elkaar. nu heb ik het over een geheel ander nummer. ik wil alleen laten zien hoe ik werk en wat ik wil. en weet ik natuurlik nog niet hoe dat klinken zal. en sommige nummers komen al aardig in de buurt.

en om weer terug te komen naar driekop, is een personage... uit mijn werk... en uit de schilderijen van mijn eeuwige liefde....

threehead zal ook als video komen, met louter een schilderij, waaruit het o.a. zijn ontstaan kent. saai? kijken naar schilderij, wat al een "vreemd" schilderij is. met threehead, wellicht is dat al de stap..

pfff een hele uiteenzetting. wat chaotisch wellicht, mijn onderzoek is chaotisch....

EDIT: dank voor jullie reakties. het zet me aan het denken en ik kan alleen goed denken wanneer het gevoel meegaat, denken zonder gevoel, is abstraktie, soms noodzakelik, maar in het domein van muziek en schrift niet.
 
pfff een hele uiteenzetting. wat chaotisch wellicht, mijn onderzoek is chaotisch....

Lees het met plezier. :) Komt misschien ook wel omdat we raakvlakken hebben qua muzieksmaak en interesses. En ook de stap van zanger naar zelf muziek maken. Dat gaat je naar mijn mening trouwens goed af. Zit zelf wat dat betreft nog in de fase van pielen en aftasten welke werkwijze het handigst is. Maar geen DAW, softsynths enzo voor mij, dat is wel een verschil. ;)

Dat nummer, Test v4, dat gaat inderdaad in de richting wat ik bedoelde. Videodrome is inderdaad een aanrader, hele tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gezien. Maar weer 'ns bekijken. Je kunt de film trouwens hier bekijken, voor wie het ook wil zien.

Edit:
Haha, die versie van Videodrome in de link is in het Spaans... :D
 
Laatst gewijzigd:
Ha Vink, in de basis heeft dit zeker potentie voor een verdere uitwerking tot een volwaardige track (like the vocals btw!), maar je geeft het zelf ook wel aan he, erg repetitief en dat zie je ook duidelijk terug in de waveform.

Op zich snap ik um wel, en ook dat de repetitie mede de sfeer van het nummer bepaalt, maar desondanks en ook al is die kort en krachtig bedoelt, dan kan je er toch nog wel wat meer van maken dan dit (en dat is uiteraard mijn persoonlijke bescheiden mening), dus misschien toch nog wat extra tijd aan besteden? (en ik weet het iets nieuws beginnen is veeeel leuker dan iets helemaal afmaken en tot in de kleinste details uitwerken).
 
Lees het met plezier. :) Komt misschien ook wel omdat we raakvlakken hebben qua muzieksmaak en interesses. En ook de stap van zanger naar zelf muziek maken. Dat gaat je naar mijn mening trouwens goed af. Zit zelf wat dat betreft nog in de fase van pielen en aftasten welke werkwijze het handigst is. Maar geen DAW, softsynths enzo voor mij, dat is wel een verschil. ;)

Dat nummer, Test v4, dat gaat inderdaad in de richting wat ik bedoelde. Videodrome is inderdaad een aanrader, hele tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gezien. Maar weer 'ns bekijken. Je kunt de film trouwens hier bekijken, voor wie het ook wil zien.

Edit:
Haha, die versie van Videodrome in de link is in het Spaans... :D

ow okee, ook van zanger naar muziek maken, het is vooral uit onvrede (en ook andere redenen), ik wilde eksperimenteler, verder. heftiger.. maffer... theatraler...

ja videodrome! zeker weer kijken, heb m zelfs op dvd (en kan die nog afspelen haha).

ja Test v4 is nog een in test fase, maar het begint er op te lijken dat het gaat werken. de struktuur probeer ik ook eigenaardig te houden, zonder dat het vervelend wordt...

Ha Vink, in de basis heeft dit zeker potentie voor een verdere uitwerking tot een volwaardige track (like the vocals btw!), maar je geeft het zelf ook wel aan he, erg repetitief en dat zie je ook duidelijk terug in de waveform.

Op zich snap ik um wel, en ook dat de repetitie mede de sfeer van het nummer bepaalt, maar desondanks en ook al is die kort en krachtig bedoelt, dan kan je er toch nog wel wat meer van maken dan dit (en dat is uiteraard mijn persoonlijke bescheiden mening), dus misschien toch nog wat extra tijd aan besteden? (en ik weet het iets nieuws beginnen is veeeel leuker dan iets helemaal afmaken en tot in de kleinste details uitwerken).

normaal werk ik ook, gemiddeld, éen maand aan een nummer. dit is een uitzondering, ik heb nog een nummer, icons, dat ook zeer snel, met live gevoel is opgenomen, incluis de feedback, vanwege dat ik mijn koptelefoon tot 2 keer toe afdeed, tijdens inzingen, waarom weet ik niet meer, ik dacht er iets mis was. maar werkte.

het was ook de bedoeling dat ding tot een volwaardige track zou worden uitgewerkt, maar ineens vond ik dit werken.
de samples ga ik voor andere nummers ook gebruiken. het is zeker erg repetitief. wellicht sleutel ik er nog wat aan, maar soms is iets wat het is, en wanneer je meerdere tracks achter elkaar luister, kan zo'n track als deze beter werken.

moet nog immer een volgorde maken, en levellen, voor 2 albums (denk ik), simpel op bandcamp en gratis.

toch ga ik er nog eens voor zitten, Threehead, welllicht minimale ingrepen. want het moet geen saai nummer worden, het moet je meeslepen, meezuigen, stuwen. dat is het doel, wanneer dat niet werkt....
 
ow okee, ook van zanger naar muziek maken, het is vooral uit onvrede (en ook andere redenen), ik wilde eksperimenteler, verder. heftiger.. maffer... theatraler...

ja videodrome! zeker weer kijken, heb m zelfs op dvd (en kan die nog afspelen haha).

ja Test v4 is nog een in test fase, maar het begint er op te lijken dat het gaat werken. de struktuur probeer ik ook eigenaardig te houden, zonder dat het vervelend wordt...



normaal werk ik ook, gemiddeld, éen maand aan een nummer. dit is een uitzondering, ik heb nog een nummer, icons, dat ook zeer snel, met live gevoel is opgenomen, incluis de feedback, vanwege dat ik mijn koptelefoon tot 2 keer toe afdeed, tijdens inzingen, waarom weet ik niet meer, ik dacht er iets mis was. maar werkte.

het was ook de bedoeling dat ding tot een volwaardige track zou worden uitgewerkt, maar ineens vond ik dit werken.
de samples ga ik voor andere nummers ook gebruiken. het is zeker erg repetitief. wellicht sleutel ik er nog wat aan, maar soms is iets wat het is, en wanneer je meerdere tracks achter elkaar luister, kan zo'n track als deze beter werken.

moet nog immer een volgorde maken, en levellen, voor 2 albums (denk ik), simpel op bandcamp en gratis.

toch ga ik er nog eens voor zitten, Threehead, welllicht minimale ingrepen. want het moet geen saai nummer worden, het moet je meeslepen, meezuigen, stuwen. dat is het doel, wanneer dat niet werkt....

Ja ok, ik snap um en als intermezzo op een album is deze track dan ook prima geschikt. En wat je zegt klopt ook: zoiets kan de boel lekker breken voor de luisteraar zodat ie zich kan opladen voor het volgende nummer, eigenlijk een wat langere losgaande break dus. Maar persoonlijk, als je dit dan als intermezzo zou doen, dan zou ik hem wel iets inkorten, tussen de 1:00 a 1:30m, maar dat is uiteraard helemaal up to the creator himself ;).
 
Ja ok, ik snap um en als intermezzo op een album is deze track dan ook prima geschikt. En wat je zegt klopt ook: zoiets kan de boel lekker breken voor de luisteraar zodat ie zich kan opladen voor het volgende nummer, eigenlijk een wat langere losgaande break dus. Maar persoonlijk, als je dit dan als intermezzo zou doen, dan zou ik hem wel iets inkorten, tussen de 1:00 a 1:30m, maar dat is uiteraard helemaal up to the creator himself ;).

ik ga er nog over nadenken. wanneer ik m zelf beluister vind ik m werken. maar wanneer het effekt er niet is, heb ik iets verkeerd gedaan. of minimale bewerking. soms kan heel iets kleins, het ding geheel dat geven wat nodig is.

in ieder geval, alle opmerkingen, die gemaakt worden, neem ik altijd mee. verwerk ze op eigen wijze, vermeldde ik al, want ik ben lekker koppig. maar leren wil ik! dus alle opmerkingen zijn dingen waarover ik zeker nadenk.

ook deze laatste. ik leer er van. dank!
 
ik ga er nog over nadenken. wanneer ik m zelf beluister vind ik m werken. maar wanneer het effekt er niet is, heb ik iets verkeerd gedaan. of minimale bewerking. soms kan heel iets kleins, het ding geheel dat geven wat nodig is.

in ieder geval, alle opmerkingen, die gemaakt worden, neem ik altijd mee. verwerk ze op eigen wijze, vermeldde ik al, want ik ben lekker koppig. maar leren wil ik! dus alle opmerkingen zijn dingen waarover ik zeker nadenk.

ook deze laatste. ik leer er van. dank!

En zo is alle feedback ook altijd bedoelt. Het zijn maar suggesties om je aan het denken te zetten, gewoon een ander perspectief. Wat en of je er uiteindelijk wat mee doet staat je uiteraard helemaal vrij, dat heb ik zelf ook. Soms neem ik alles mee (zoals in mij laatste track bv) en een andere keer blijf ik lekker eigenwijs. :okdan:
 
En zo is alle feedback ook altijd bedoelt. Het zijn maar suggesties om je aan het denken te zetten, gewoon een ander perspectief. Wat en of je er uiteindelijk wat mee doet staat je uiteraard helemaal vrij, dat heb ik zelf ook. Soms neem ik alles mee (zoals in mij laatste track bv) en een andere keer blijf ik lekker eigenwijs. :okdan:

en zo ervaar ik dat ook, ik sprak het uit. de feedback die ik krijg, zijn ook open in die zin. en het verbreden van je blik, of het aanscherpen, wat ik betere term vind.. dat kan alleen door feedback, en ik heb het vermoeden dat ik alle feedback wel op 1 of andere wijze meeneem. maar inderdaad lekker eigenwijs. that's the spirit!

zonder feedback leer je niet(s).....
 
En zo is alle feedback ook altijd bedoeld. Het zijn maar suggesties om je aan het denken te zetten, gewoon een ander perspectief.

Helemaal mee eens. Mijn kinderen vinden mijn muziek saai. Ik noem het repeterend :D

Dat is ook het grote nadeel van alleen muziek maken: je mist feedback. Maar daar staat tegenover dat ik alleen maak wat ik wil maken en net zo lang kan prutsen als ik wil. Elk nadeel...
 
IK heb de discussie hierboven niet gelezen...
Altijd cool zo'n nummer van SADA/EXPOSADA, je weet wat je te wachten staat, maar toch ook weer niet, altijd spannend. Goed bezig man! Deze track vervult weer alle verwachtingen!
 
Back
Top