Fifth Bot - All Of Me

Thnx Jan! Nee ik heb geen reverb op de master gezet, ik heb deze keer wel een andere afmix gedaan, misschien dat je dat hoort (en is dat dan positief :D?). Ik heb nu stems van mijn bussen gemaakt (6 geloof ik) en daar vervolgens nog wat multiband compression en dynamic EQ op losgelaten. En daarnaast op de master chain een instance van Neutron toegepast (assistent gebruikt en daarna nog wat handmatig getweaked).

ps oh ja en ook nog op de drums en de leads bus een IK Black 76 gebruikt, die compressor is echt fantastisch!
 
Laatst gewijzigd:
Deze is nice! Ik krijg er een warme steek jaren 80 nostalgie van, maar de mix en de vocal snippets maken het zeker niet cheesy. Dit kan zo onder 1 of andere skydive of wingsuit video.
 
Deze is nice! Ik krijg er een warme steek jaren 80 nostalgie van, maar de mix en de vocal snippets maken het zeker niet cheesy. Dit kan zo onder 1 of andere skydive of wingsuit video.

Ok cool, thnx! Nou ok misschien valt het wel mee dan :P, ik moet vooral zelf denk ik ook ff wennen aan dit type geluid, luister normaal meestal naar een wat rauwere/duistere klank. Thnx for listening!
 
Aaah, da’s jammer, 1 week verder en slechts 2 luisteraars op deze nieuw versie gehad. Jammer niet zozeer omdat ik om luisteraars zit te bedelen (altijd fijn, maar ik snap dat je hier geen fanbase moet zoeken :D), maar graag had ik eea gedeeld omdat ik, tja naar mij eigen idee dan he, echt een keer heel veel significante (maar ok, wel op detail niveau) wijzigen had aangebracht aan de track naar aanleiding van de feedback. De mix en compositie is volgens mij dus echt wel verbeterd tov de vorige versie, u b te judge :P.

nou misschien helpt ut om mezelf nog een keer te bumpen dan, hier istie:

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/all-of-me-1
 
Hoewel het een en ander goed klinkt samen vind ik het wat te druk om eerlijk te zijn. De arpeggio's zitten mij een beetje in de weg, kan er niet echt een vinger op leggen. Wel weer een play erbij ;-)
 
Hoewel het een en ander goed klinkt samen vind ik het wat te druk om eerlijk te zijn. De arpeggio's zitten mij een beetje in de weg, kan er niet echt een vinger op leggen. Wel weer een play erbij ;-)

Het aantal plays interesseert me niet zoveel hoor, maar de feedback daarentegen, die waardeer ik zeer, dus dan is het jammer als je wat met de feedback hebt gedaan en niemand het daarna hoort... Dus zeer bedankt voor het luisteren en de moeite die je neemt om ff wat op te schrijven.

Wat je zegt klopt wel, als ik het nu zelf luister dan is (op meerdere plekken) maar zeker op het einde veel te veel aan de hand.

Het is een ding die helaas wederkerig is bij mij, de balans tussen too little & too much gaat me nog niet altijd even goed af. Te enthousiast met dingetjes toevoegen ipv een pas op de plaats maken en luisteren of het echt iets toevoegd en dan juist dingen eruit halen ipv dichtsmeren. Ik heb nu wel momenten dat ik dat doe, maar dat kan dus nog wel vaker en meer.

Thnx Kobuz!
 
Hey Fifth Bot ,
Wat ik mis in dit nummer is een doel.
Ik denk niet dat dit direct dans muziek is, dus is het muziek om naar te luisteren. Dan heeft het ofwel een boodschap ofwel een gevoel. Een boodschap kan ik niet direct vinden, dus moet het iets met mijn gevoel doen, en dat doet het niet... Gewoon luisteren naar muziek, iets tollereren op de achtergrond doe ik niet, daar is mijn tijd te kostbaar voor en is er teveel muziek die wel voldoet aan 1 van de bovenvermelde criteria.
Langst de andere kant, is er ook de techniciteit, die alleen interessant is voor muziekanten (waartoe ik mezelf niet reken, maar dit terzijde). Een nummer kan technisch een uitdaging zijn voor de muziekant, echter geen gehoor vinden bij een publiek. Ik vrees dat uw focus hier ligt, wat goed is voor de muziekant, maar minder voor de luisteraar.
Dus, om terug te komen op uw track, ik mis een doel, een rede waarom ik als niet muziekant aangetrokken moet worden door dit nummer.
Just my 0.02€!
 
Back
Top