Fifth Bot - All Of Me

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
https://soundcloud.com/the-fifth-bot/all-of-me/s-eWVmS

Geinspireerd door de gave Synthwave inzendingen van de contest (bv bombario & rdilago ) had ik zin om ook eens wat in die richting te maken. In het process is het echter een beetje andere richting opgegaan, dus of het echt Synthwave mag heten, geen idee (let me know...), maar tis in ieder geval een lekker kazig over the top vrolijk nummertje geworden :P

Ik moet eea nog een keer goed beluisteren en wellicht nog wat verder afmixen en nog ff naar het einde kijken, maar graag heb ik nu al wat feedback en dan met name over de vocals, voegen die hier wat toe of niet?

Dit zijn trouwens de synths (alles VSTs) die ik heb gebruikt:
- TAL-U-No-LX
- NI Retro Machines
- SQ8Rom (Ensonic SQ80)
- Korg MonoPoly
- u-He Repro 5

En dan nog een linndrum kitje uit Maschine (btw die gratis Rev PLATE-140 reverb van Arturia doet het trouwens fantastisch op de snare!)
 
Last edited by a moderator:
blij om te horen dat mijn track je heeft weten te inspireren. Vind het een mooie track geworden, gevarieerd en vrij complexe drums/percussie. Goede inzending voor de contest volgend jaar!!!
 
blij om te horen dat mijn track je heeft weten te inspireren. Vind het een mooie track geworden, gevarieerd en vrij complexe drums/percussie. Goede inzending voor de contest volgend jaar!!!

Hey, tof dat je um ff geluisterd hebt! Ik vind hem zelf op zich wel grappig geworden, maar het was niet helemaal wat ik eerder voor ogen had (is iets te vrolijk geworden :D). Dit was dus een eerste oefening in dit genre zullen we maar zeggen. Het jaar is nog jong, dus plenty tijd om er nog meer te maken!
 
De vocals voegen voor mij zeker wat toe.. Misschien staat de sidechain iets te hard, maar dat is een kwestie van smaak. Goed gedaan, prima plaat :okdan:

Thnx Gloomy, gezien de vorige vocals in mijn contest track het niet helemaal waren, wilde ik deze keer ff feedback van te voren hebben, dus thnx! Dan ga ik kijken of ik ze nog wat beter in de mix krijg, zal ik ook nog ff naar die sidechain kijken, maar als effect vind ik dat zelf altijd wel lekker, maar eea moet wel in balans blijven ja.
 
'Kazig over de top vrolijk' ? Hmmm, dan moet je es horen wat ik soms allemaal maak :P
Lekker relatief begrip.

De inhoud...

vocals: prima gedaan!
Snare mag wat meer top-hoog hebben. Klinkt wat dof nu.
één van de hitats heeft m.i. te veel laag nog, of mid-laag. Of volume ervan mag subtiel wat zachter...
Spikey synth-geluid (met die hoge toontjes) irriteert ook een beetje m'n oren over de koptelefoon. Prikt te veel in de oortjes. Heeft een wat te harde klank. Daar zou ik een sweetspotje doen met je EQ.

Misschien is op den duur eens een break inlassen ook wel fijn. Het gaat maar door, en eigenlijk zit er niet echt een interessante opbouw in of zo, iets wat je meeneemt en structuur geeft als luisteraar. Ergens na 2 min. of zo..
Ook wat spannende geluiden die een andere toon toevoegen zou leuk zijn. (subtiele) Vocals wellicht. Misschien iets van een subtiele (a-tonale??) pad of zo, of strings. Niet een heel orkest uiteraard. Maar ik geef maar ff wat mogelijke ideeën.
Bij 2:52, als dat synthje er weer bij komt: wat spacy extra reverb/delay (versterkt met wat chorus miss..) erbij kan leuk werken voor meer impact. Hangt of staat bij de juiste afstellingen die het beste in het geheel past.

Nog meer dan zat mee mogelijk dus imo :okdan:

Succes!
 
Laatst gewijzigd:
'Kazig over de top vrolijk' ? Hmmm, dan moet je es horen wat ik soms allemaal maak :P
Lekker relatief begrip.

De inhoud...

vocals: prima gedaan!
Snare mag wat meer top-hoog hebben. Klinkt wat dof nu.
één van de hitats heeft m.i. te veel laag nog, of mid-laag. Of volume ervan mag subtiel wat zachter...
Spikey synth-geluid (met die hoge toontjes) irriteert ook een beetje m'n oren over de koptelefoon. Prikt te veel in de oortjes. Heeft een wat te harde klank. Daar zou ik een sweetspotje doen met je EQ.

Misschien is op den duur eens een break inlassen ook wel fijn. Het gaat maar door, en eigenlijk zit er niet echt een interessante opbouw in of zo, iets wat je meeneemt en structuur geeft als luisteraar. Ergens na 2 min. of zo..
Ook wat spannende geluiden die een andere toon toevoegen zou leuk zijn. (subtiele) Vocals wellicht. Misschien iets van een subtiele (a-tonale??) pad of zo, of strings. Niet een heel orkest uiteraard. Maar ik geef maar ff wat mogelijke ideeën.
Bij 2:52, als dat synthje er weer bij komt: wat spacy extra reverb/delay (versterkt met wat chorus miss..) erbij kan leuk werken voor meer impact. Hangt of staat bij de juiste afstellingen die het beste in het geheel past.

Nog meer dan zat mee mogelijk dus imo :okdan:

Succes!

Hey Dozart, cool da's ff flink wat feedback en daar ga ik zeker wat mee doen! Het klopt dat de mix nog verre van goed is, ik heb de track gepost na er de hele dag ermee bezig geweest te zijn en dat is nooit een goed idee :D. Ik hoor nu ook dat er nog van alles rammelt, maar door jouw feedback kan ik er wat gerichter mee aan de slag, dus thnx!

Over de arrangement, ja dat ervaar ik nu ook wel zo, die trein dendert maar door ja, ff wat meer rust pakken en misschien wat hardere keuzes maken in wat er speelt (maar of me dat gaat lukken is een 2e :P)

Alright, voldoende voer nu denk ik :D, muchas gracias!!
 
Toffe track man! Wat ik zelf wel gedaan zou hebben is de snare zo nu en dan weglaten en wat meer stiltes inbouwen, ik doe dat zelf eigenlijk altijd wel. Het contrast tussen vol en leeg, dat geeft lekker veel energie aan een track. Verder goed gedaan, eighties klanken (can't go wrong :halleluja) gekoppeld aan een modernere productiemethode. :okdan:
 
Hey Dozart, cool da's ff flink wat feedback en daar ga ik zeker wat mee doen! Het klopt dat de mix nog verre van goed is, ik heb de track gepost na er de hele dag ermee bezig geweest te zijn en dat is nooit een goed idee :D. Ik hoor nu ook dat er nog van alles rammelt, maar door jouw feedback kan ik er wat gerichter mee aan de slag, dus thnx!

Over de arrangement, ja dat ervaar ik nu ook wel zo, die trein dendert maar door ja, ff wat meer rust pakken en misschien wat hardere keuzes maken in wat er speelt (maar of me dat gaat lukken is een 2e :P)

Alright, voldoende voer nu denk ik :D, muchas gracias!!

Graag gedaan 8)
Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken.
 
Toffe track man! Wat ik zelf wel gedaan zou hebben is de snare zo nu en dan weglaten en wat meer stiltes inbouwen, ik doe dat zelf eigenlijk altijd wel. Het contrast tussen vol en leeg, dat geeft lekker veel energie aan een track. Verder goed gedaan, eighties klanken (can't go wrong :halleluja) gekoppeld aan een modernere productiemethode. :okdan:

Dank je wel, erg leuk om te horen, helemaal van medeforummers die al een heel stuk verder zijn!

Die afwisseling met hats en wat meer dynamiek/stiltes, daar probeer ik wel op te letten, maar deze keer zat de focus vooral op al het synth geweld en ben de drums daarbij wat uit het oog verloren. Ik ga zeker kijken of ik dat dan nog wat kan verbeteren en ook de mix zelf hoor ik nu dat die echt nog niet goed genoeg is (voor mijn skills dan ;)), helemaal als ik net weer jouw straight-to-radio mix kwaliteiten hoor :D.

PS, jouw username, die intrigeert me al een tijdje, ik zie woonplaats Ridderkerk, maar wellicht ben je verhuisd :P, jij bent niet toevallig DJ St. Paul (De Swing - Nijmegen) van een 20 jr geleden?
 
PS, jouw username, die intrigeert me al een tijdje, ik zie woonplaats Ridderkerk, maar wellicht ben je verhuisd :P, jij bent niet toevallig DJ St. Paul (De Swing - Nijmegen) van een 20 jr geleden?

Nee, dat ben ik niet *D Ik heb die naam gekozen omdat ik Paul heet en zo enorm heilig ben :engel:
 
Super genre die synthwave. Ben er zelf ook mee aan het knutselen :)

Goede track in opbouw. Ik kan me wel vinden in de comments van Dozart.
Lekkere melodie en vocal vanaf 2:51; het lijkt alleen of het vrij is ingespeeld. Dit mag wat mij betreft wat strakker qua timing.
Succes met de verdere uitwerking
 
Super genre die synthwave.

Ja voor Stranger Things kende ik het genre eigenlijk niet zo, begin het nu een beetje te ontdekken, mede door tracks op dit forum! Erg leuk om te doen in ieder geval!

het lijkt alleen of het vrij is ingespeeld. Dit mag wat mij betreft wat strakker

Klopt, eea is idd vrij ingespeeld en daarna licht gequantized, ik wilde de groove wel behouden, maar idd het kan wel wat strakker, ik ga es kijken of dat lukt
 
https://soundcloud.com/the-fifth-bot/all-of-me-1

Zo net deze track afgerond, ik hoop dat ik niet te lang doorgewerkt heb ivm betrouwbaarheid van de oortjes :D.

Ik heb best nog wel veel aan de track lopen sleutelen, maar wel op detail niveau, teveel om op te noemen. Maar ik denk dat ik in ieder geval met alle feedback wel wat gedaan heb. Erg benieuwd dus naar jullie reactie!

Nogmaals eenieder bedankt voor de feedback trouwens, dat wat zeker met deze track wel heel waardevol gebleken :halleluja
 
Back
Top