Into The Clouds

Ik vind dit wel mooi klinken, grotendeels door de vocal denk ik. De beat is wat suffig imo. Zet er eens een compressor op bijvoorbeeld. Wat puntiger maken, en wat meer power geven. Geldt ook voor de bass trouwens.
Goeie vraag die je zelf altijd kunt stellen bij het beluisteren van je eigen producties: 'klinkt dit nogal computerig-gemaakt? Of klinkt het bezield en zou het bij wijze van spreken door een echter drummer/speler gespeeld kunnen zijn?'
Nog een tip: voeg subtiel wat 'randomness velocity' toe aan je beats. Dan zit er wat variatie in de volumes en gaat het minder statisch klinken. Als een drummer je beat zou spelen, is ook niet iedere slag precies van hetzelfde volume; je zou dan ook wat randomness horen qua velocity.

Zijn details, maar die maken wel het verschil tussen amateuristisch klinkende muziek en professionele.

Succes!
 
Dozart
Bedankt voor je nuttige feedback.
Vind deze erg leerzaam.
De drums zijn statisch.
Dat is erg jammer.
Daar valt nog veel meer aan te verbeteren.
Heb deze track ook op mijn werkplek (dagbesteding) gemaakt en niet thuis.
Om heel eerlijk te zijn heb ik thuis toch iets meer mogelijkheden, ondermeer qua sounds, afmixing, mastering etc.
Toch vind ik het ook erg leuk om op mijn werkplek met ondermeer muziek te bezig te zijn.
Thuis schiet dit er nog weleens bij in (ook door andere activiteiten etc) en op mijn werkplek ben ik toch iets meer gefocused.
Plezier in het maken van songtracks vind ik ook erg belangrijk.
En om eerlijk te zijn ben ik toch ook vooral wel een hobbyist.
 
Dozart
Bedankt voor je nuttige feedback.
Vind deze erg leerzaam.
De drums zijn statisch.
Dat is erg jammer.
Daar valt nog veel meer aan te verbeteren.
Heb deze track ook op mijn werkplek (dagbesteding) gemaakt en niet thuis.
Om heel eerlijk te zijn heb ik thuis toch iets meer mogelijkheden, ondermeer qua sounds, afmixing, mastering etc.
Toch vind ik het ook erg leuk om op mijn werkplek met ondermeer muziek te bezig te zijn.
Thuis schiet dit er nog weleens bij in (ook door andere activiteiten etc) en op mijn werkplek ben ik toch iets meer gefocused.
Plezier in het maken van songtracks vind ik ook erg belangrijk.
En om eerlijk te zijn ben ik toch ook vooral wel een hobbyist.

Ook als 'hobbyist' toch leuk om er alles uit te halen wat er in zit toch?
Zou er vooral op letten of dingen niet te veel als een 'computerloopje' klinken, want dat hoor ik wel vaak bij jouw nummers nog. Luister ook goed hoe ze dat bij uitgebrachte muziek doen zou ik zeggen...
 
Dozart
Geef je hierin zeker wel gelijk, wat betreft dat 'computerloopje'
Vooral in FL-studio heb ik dit probleem nog weleens.


Je bent niet de enige. Hoor dat bij heel veel tracks die hier gepost worden... ;)
Iemand zei mij dat ooit eens toen ik hem een snippet van mezelf stuurde. Dat vond ik wel een eye-opener. Luisterde terug en hoorde het direct en dacht 'idd zeg'.
Electronische muziek produceren heeft wat dat betreft een zwakte; luisterend publiek wil niet het gevoel krijgen een 'computermuziekje' te beluisteren. Dat is een afknapper, en een reden waarom het lange tijd ook niet serieus werd genomen. Dynamiek en 'menselijkheid' in de beat brengen, is echt belangrijk. Er moet gevoel in, en niet als een mechanisch repeterend ritme klinken, of een 'zolderkamermuziekje van een of andere jonge pubernerd' haha :P
Dat soort dingen meenemen in je hoofd, kan van onschatbare waarde zijn om beter te worden in alles wat je doet uiteindelijk!
 
Laatst gewijzigd:
Dozart
Geef je hier zeker wel gelijk in.
Zelf hou ik ook niet van een 'computermuziekje', waarin alles strak geprogrammeerd is..
De laatste tijd heb ik helaas wel meer van dit soort tracks gemaakt, vooral qua drums.
En dat vind ik wel wat jammer en onnodig ook.
Onlangs heb ik deze track gemaakt, waarbij ik wel het gevoel heb dat de drums toch iets 'organischer zijn';
https://soundcloud.com/gardensofhega/out-of-time
 
Ik vind die Into The Clouds wel leuk,eentonigheid is net juist mijn ding ,lekker hypmotisch,eerste helft wel 1 om de 4 kicks in plaats van 4/4 (is te snel),2 per 4 zoals in de tweede helft gaat wel.

Die random snares vind ik maar niks,rythmtrack herprogrammeren en je hebt een goeie track
 
Hey Robi, tja na de uitvoerige feedback van Dozart heb ik denk ik nog weinig toe te voegen, dus dan zal ik kort zijn. De vocals zijn het hoogtepunt in deze track, de drums halen de track in deze vorm naar beneden.

Misschien toch nog eens proberen om de tips van Dozart op de track toe te passen en kijken wat het verschil oplevert? NB een nieuwe track maken is natuurlijk veel leuker, maar eens een keer de details induiken maak je gewoon uiteindelijk een veel betere producer.
 
Back
Top