Moderat - Reminder (Precursor re-edit) > half analoog/digi

Precursor

Stamgast
Lid sinds
20 december 2016
Berichten
111
Het is wel spannend om zo'n grote artiest te remixen, laat staan een edit van een remix. Maargoed soms probeer je wat..
Uiteindelijk is het een soort breakbeat techno track geworden.

Ik combineer graag software en hardware. Hier heb ik geluiden vanuit mijn modular, minilogue xd en roland SE-02 boutique gecombineerd met wat soft synths en natuurlijk knipsels uit het origineel.
Het is half 4x4 en half 6/4, dus de twee ritmes lopen steeds in en uit elkaars fase. Ik vind het tof om met verschillende lengte loops te werken in techno tracks, waardoor je een hoop meer variatie krijgt in de combinatie van geluiden in een track.






Laat me weten wat je ervan vind!
Je kunt hem downloaden via Hypeedit voor nop
 
Laatst gewijzigd:
Hi, allereerst probz to you, goed gedaan, mix en overgangen zitten goed in elkaar. Maar.... :D, tja sorry, je hebt een mega Moderat/Modeselektor fan hier voor je neus en je geeft het zelf aan, spannend om zo’n grote naam te remixen.

Een remix hoeft natuurlijk helemaal niet op het origineel te lijken en sterker nog, de meest uitmuntende remixen lijken helemaal niet op het origineel.

Waarom dan toch een maar hier: tja vanwege mijn fan gehalte ga ik het in dit geval dan toch vergelijken, en wat ik mis ten opzichte van het origineel (niet perse de originele remix) is de dikke drive of groove (en vaak een combinatie van beiden) die veel van hun nummers hebben. Dat komt met name denk ik door de continue 4/4 kick op de achtergrond. Luister nog eens (ook naar dit origineel) naar wat originele tracks van hun, hun beat heeft vaak iets van: boem-boem-boem-(rust)...boem/tak (sorry niet voldoende onderlegd in proper notation :P).

Dus ik hoor veel sounds van Moderat terug, maar ik mis toch net die sfeer.

Succes met de volgende!
 
Hi, allereerst probz to you, goed gedaan, mix en overgangen zitten goed in elkaar. Maar.... :D, tja sorry, je hebt een mega Moderat/Modeselektor fan hier voor je neus en je geeft het zelf aan, spannend om zo’n grote naam te remixen.

Een remix hoeft natuurlijk helemaal niet op het origineel te lijken en sterker nog, de meest uitmuntende remixen lijken helemaal niet op het origineel.

Waarom dan toch een maar hier: tja vanwege mijn fan gehalte ga ik het in dit geval dan toch vergelijken, en wat ik mis ten opzichte van het origineel (niet perse de originele remix) is de dikke drive of groove (en vaak een combinatie van beiden) die veel van hun nummers hebben. Dat komt met name denk ik door de continue 4/4 kick op de achtergrond. Luister nog eens (ook naar dit origineel) naar wat originele tracks van hun, hun beat heeft vaak iets van: boem-boem-boem-(rust)...boem/tak (sorry niet voldoende onderlegd in proper notation :P).

Dus ik hoor veel sounds van Moderat terug, maar ik mis toch net die sfeer.

Succes met de volgende!

Ik begrijp je volkomen. Zelf ben ik ook zeker één van de grootste fans.... Ik heb moderat inmiddels 5 keer live gezien, ik heb alle platen op vinyl en ik heb modeselektor ook al 4x live gezien. Als ik zou optellen hoe vaak ik die platen gedraaid hebt.. ik weet niet waar het dan zou eindigen ;)

Hoe dan ook, het was eigenlijk in eerste instantie meer bedoeld om een draaibare edit te maken, vandaar de 4x4 beat. Ik wilde het gewoon in een doorsnee techno setje kunnen plakken. Toen ik er eenmaal mee bezig was toen ging ik algauw wat verder met de synths en kwam ik uit op iets wat een beetje tussen een edit en een remix valt. Dus ik ben het helemaal met je eens: het is geen moderat track meer, en het is ook niet zó anders dat je het een op zichzelfstaande remix kunt noemen.

Maargoed, ik ben wel tevreden met het resultaat! Hij klinkt best wel dik. Maar de syncopation (dat wat jij als boem boem rust boempats hoort) mist inderdaad een beetje.
Ik heb een andere track op mijn eerste album dat Moderate Love heet wat deels refereert naar mijn toenmalige relatie en deels naar de stijl van Moderat. Daar zit wel wat syncopation in en zijn de synths wat dramatischer.
Misschien vind je dat toffer!

https://soundcloud.com/basserk/06-precursor-moderate-love
 
Back
Top