ff uitblazen (op Bonnie Riatt)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Deze week weer ff geoefend op nieuw werk voor mijn sax gigs. Deze track was een beetje een dubio gevalletje. Ik kon em op twee octaven spelen maar vond het lage register net iets te laag voor de het type sax wat ik bespeel (alt) en een octaaf erop weer net wat aan de hoge kant om de sax in control te houden.. uiteindelijk was (na wat oefenen) de opname in de video hieronder wel in orde...

Ik twijfel nu of ik het lage gedeelte (eerste stuk) eruit moet laten omdat een 'alt' sax daar nu eenmaal minder vol klinkt dan een 'tenor' en dan alles hoog spelen (zoals het verderop klinkt).

Ben benieuwd hoe jullie luisterend oor daar over denkt. :)

 
Deze stijl pakt me wel, hier hou ik wel van, beetje ballad achtig, ik zie de duizenden aanstekers al omhoog gehouden worden in een groot stadion. :)

Enige puntje van kritiek wat ik heb, wat me eigenlijk in al je tracks opvalt, is dat het steeds allemaal riedeltjes zijn die ingezet worden op de maat en telkens ongeveer even lang duren.
Nu snap ik dat je maar een beperkte hoeveelheid lucht in die toeter kan blazen steeds, maar wat me het meest opvalt en wat het probleem iet wat zou kunnen verhelpen is proberen niet steeds de laatste noot die klinkt heel kort te laten zijn.
Ieder riedeltje eindigt steeds met een kort nootje, als je die iets zou kunnen verlengen en en wat met het volume op die noot zou kunnen spelen soms denk ik dat je (zeker bij deze track) de boel meer aan elkaar plakt en er echt een geheel van maakt.

Maar nogmaals, een van je betere tracks sinds je met sax bezig bent, t is duidelijk te horen dat je het instrument onder de knie aan t krijgen bent. :okdan:
​​​​
 
Laatst gewijzigd:
Hey, dank je voor je reactie. :) Ik zit net weer ff te luisteren en hoor precies wat je bedoeld.. iedere keer als ik een noot kan laten uitsterven doe ik net nog zo'n kort nootje erachteraan. Is me eigenlijk nooit opgevallen.. maar nu je zegt hoor ik dat ik het vet vaak doe :D Thanx iig voor je luisterend oor en de tip.. :)

Vond je het lage stuk ok klinken trouwens?
 
Hi MacGyverGear,

effe uitblazen?:halleluja

Man ,erg lekkere sound hoor wat je creert en je gaat goed los op de sax.:okdan:

Ik sta op synthforum inmiddels een beetje bekend als de ongevraagde remaster/mixer piraat.

Dus ik had weer es wat tijd in de late uurtjes en vond jouw track.

Concept bij mijn remaster: Jij bent de ster(de trompet speler).Dus trompet naar de voorgrond en de rest als begeleiding meer naar de achtergrond.

Verder nog wat gebieden wat opgeschoond voor een wat cleanere sound.

Ik heb zoveel mogelijk de dynamieke range van de muziek in tact gelaten zodat de sax en de kracht ervan tot zijn recht komt.



Alstu:walker:
 

Attachments

  • I Can't Make U Love Me (Remastered version).mp3
    7,4 MB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
Lekker smooth. Vind dat korte nootje just wel vet. Ala Jb en Micheal Jackson die doen dat in hun zang.
mijn enige puntje van mogelijke verbetering is de dynamiek. De harde uithalen zijn niet hard.
wellicht te veel compressie of wellicht normaal iets verder van de mic spelen en alle accenten en uithalen dichter bij...
 
Dank voor de reacties.. :)

@ flyweight:compressie gooi ik er standaard op idd.. ben nogal beweeglijk voor de microfoon en de hele tijd in de gaten houden waar ik zit werkt niet.. Dat korte nootje is afentoe wel lekker maar ik doe em wel heel veel.. daarin moet ik Damian gelijk geven.. ;) Voor mij is dit positieve feedback.. toen ik em gisteren live deed ergens heb ik er gelijk aan gedacht. :)

@ Just a dude: Thanx!! Hij komt springt er inderdaad meer uit. Had zelf de sax iets meer achterin de mix gewild.. maar mix klinkt qua EQ lekker.. thanx iig :okdan:
 
super song is dat inderdaad, een van mijn favo's, eigenlijk vooral in de versie van bonnie raitt zelf. Hoe dan ook, knap gedaan. Vind alleen de frasering niet altijd geslaagd. Bij het eerst couplet bijv. eindigt je frasering steeds precies synchroon met de rust in de muziek waardoor er een gekke pauze ontstaat/het wat hort en stotig/wat minder vloeiend klinkt. Als ik die gezongen versie terugluister dan zijn de noten m.i. toch wat langer en wordt e.e.a. precies verbonden door de snare/brush. Nu ja het is in ieder geval kwaliteit en sterk dat je je steeds zo open opstelt hier.
 
Laatst gewijzigd:
super song is dat inderdaad, een van mijn favo's, eigenlijk vooral in de versie van bonnie raitt zelf. Hoe dan ook, knap gedaan. Vind alleen de frasering niet altijd geslaagd. Bij het eerst couplet bijv. eindigt je frasering steeds precies synchroon met de rust in de muziek waardoor er een gekke pauze ontstaat/het wat hort en stotig/wat minder vloeiend klinkt. Als ik die gezongen versie terugluister dan zijn de noten m.i. toch wat langer en wordt e.e.a. precies verbonden door de snare/brush. Nu ja het is in ieder geval kwaliteit en sterk dat je je steeds zo open opstelt hier.

Hey ! Ja het is idd de melody nie helemaal.. maar thanx.. Om eerlijk te zijn heb ik de Prince versie meer beluisterd aangezien ik dit op een album heb van em. ;) Ga iig nog een aantal keren luisteren naar Raitt.. ik jam redelijk vaak op muziek en dan komt er na verloop van tijd wat anders uit bij het naspelen van bestaande melodieën.. :) Maar thanx voor het luisteren en je reactie :okdan:

Yo, ik vind hem helemaal top. Smooth sound. I like it. klinkt Ala Kenny G.
Thanx :) Leuk om te horen :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Smooth.. Ik hoor ook zulke muziek als ik (bijna) dagelijks door Hoog Catherijne loop.. ;-)
Maar ik vind het heerlijk luisteren over mijn stereo! :okdan:

Het orgineel klinkt hier iets warmer en minder fel dan de remastering van just a dude

:W
 
Bonnie Riatt? Euh, Bonnie Raitt? :)

Ik heb ook even geluisterd en het zit heel slick in elkaar. En ik moest net als Mr_Synth direct denken aan Kenny G. :dubbel: Knap gedaan dus, hoewel ik ook moet zeggen dat het mij niet raakt. Het is allemaal net wat te gladjes en steriel. Ik hoor de zielepijn er niet in door, zeg maar. Vooral in het refrein niet en daar wil ik de sax horen janken :dubbel: Zeker met zo'n titel. Het kan overigens ook komen door het arrangement en de saxofoon. Dat is echt mijn instrument niet.
 
het klinkt heel smooth en je beheerst de sax duidelijk goed!
vond het eerste gedeelte ook niet te laag klinken of niet goed ofzo, dus zou het laten zo :)

verder zou je af en toe een pauze in kunnen lassen, zodat je de muziek even zijn ding kan laten doen in op of af bouw, en als je begint het er meer uit springt en daardoor meer impact heeft

keep it up!
 
ik zit hier in mijn kersttrui op het werk met een grote Carlton (Fresh prince) erop. Dit past daar perfect bij ;-)

Knap staaltje muzikaltieit in ieder geval!
 
Hey Mensuh!! Thanx :) Ja doe wel mijn uiterste best.. saxofoon spelen is of nootjes raken is 1. Maar blues kunnen uiten daar gaat de nodige ellende aan vooraf.. Ik denk dat ik gewoon gelukkig moet zijn. :D

Oh @Slaveofthewave: Thanks voor je reactie op het lage gedeelte.. ;) :okdan:

Moet nog steeds naar het origineel luisteren.. wellicht dat het naar gelang ik dit vaker heb gespeeld er meer gevoel in komt.. :)
 
Ik vind het lagere gedeelte eigenlijk mooier dan het hoge gedeelte. Kwestie van smaak denk ik.

Moet nog steeds naar het origineel luisteren..

Dat moet je zeker doen. Het is allemaal prachtig wat je speelt, en ik doe het je zeker niet na. Respect voor mensen die een instrument kunnen bespelen. Maar toch, gedurende het hele stuk heb ik steeds zin om het origineel op te zetten. Geen enkele sax kan tippen aan die prachtige stem van Bonnie Raitt. Kippenvel!
 
Ik vind het weer geweldig gedaan. Ik heb zelf het idee dat je nog altijd beter wordt als ik een aantal van je eerdere video's in herinnering roep. Ik vind dit heel mooi gedaan. Veel mensen geven tips om het nog beter te maken, ik heb dat niveau niet maar ik wilde juist even benadrukken dat, hoewel het altijd beter kan, ik het echt heel erg knap met welke vaardigheid je saxofoon speelt. Ik vind het een prachtig instrument. Ik vond de lage partijen absoluut niet dun of "iel" klinken. Pet je af!! Zeer knap werk!! :halleluja :halleluja
 
Back
Top