Sunrise Spirit

Weet trouwens even niet welke van de twee versies ik nou zelf beter vind.
Ik neig toch wel naar de versie van SC; vind deze vocals wat helderder klinken.
Ergens is het toch ook best wel een experimentele track geworden.
Ben er best tevreden over.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind ook dat de eerste beter klinkt.. maar ik versta er eerlijk gezegd niets van. Kun je de lyrics niet effe uittypen ? Cool gemaakt, chill allemaal. ;)
 
hoi Gloomy,

Bedankt voor je toffe reactie.
Jammer dat de teksten toch niet echt goed verstaanbaar blijken te zijn.


Hier zijn de lyrics (wel wat mee geimproviseerd gisteren);


Verse;
Fight back against evil
Clear your world
Make a difference
Believe in beauty

Chorus;
Show no hidden words anymore
You can not hide
Choose your own way
Be stronger

Bridge;
Make yourself important
Don't be a slave
Show no excuses
Self-esteem is the key
 
Gaaaaaaf!!!! Ontzettend mooi gemaakt. Ik vond de tekst ook moeilijk te verstaan maar met de tekst erbij versta je het heel goed. Het komt ook door de effecten die erop zitten en ik denk omdat het vrij laag is, tussen laag en mid in en daar zit al veel in de mix. Ik weet niet hoe je dat kunt oplossen.

Heel erg gaaf gedaan en een mooie text, diepe boodschap en de muziek is prachtig!!

:halleluja :okdan:
 
probeer wat beter te articuleren.. scherpere s-en en k-s etc...(misschien eq-en) dan komt text wellicht wat beter over..lekker muziekje wel
 
Gaaaaaaf!!!! Ontzettend mooi gemaakt. Ik vond de tekst ook moeilijk te verstaan maar met de tekst erbij versta je het heel goed. Het komt ook door de effecten die erop zitten en ik denk omdat het vrij laag is, tussen laag en mid in en daar zit al veel in de mix. Ik weet niet hoe je dat kunt oplossen.

Heel erg gaaf gedaan en een mooie text, diepe boodschap en de muziek is prachtig!!

:halleluja :okdan:

Vind het erg interessant wat je schrijft.
Wellicht valt het op te lossen met een andere equalizer-instelling.
Verder wil ik je uiteraard bedanken voor je mooie reactie.
 
Heb de vocalen inmiddels drastisch aangepast en een nieuwe versie afgemixt (wel via de hoofdtelefoon) en geupload in SC;
https://soundcloud.com/gardensofhega/sunrise-spirit

Tevens heb ik de 'alternatieve' versie ook aangepast en hier geupload (als mp3).
Ook hier heb ik de vocalen harder en helderder afgesteld.

Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden en welke versie jullie ook beter vinden.
Feedback is uiteraard weer welkom.
 

Attachments

  • Sunrise Spirit, met vocals etc en extra gitaar (mastering Electronic), met extra synth-pads et...mp3
    8,3 MB · Bekeken: 84
Robi,


vocals moeten overtuigend overkomen anders is het gedaan met je nummer.....en de vocals op deze track zijn lachwekkend slecht.....sorry..... niet doen....
 
just a dude
Nou, zo lachtwekkend slecht vind ik het anders niet.
Natuurlijk kan de articulatie en ook mix van de vocalen wel beter.
Dat geef ik ook volledig toe.
Maar om het nou gelijk 'lachwekkend slecht' te noemen vind ik ook wel ver gaan.
Robi heehooo, nieuwe versie met vocalen is veel beter want verstaanbaar zonder de tekst erbij te houden. Dus dat is goed gedaan. En je hoeft je niet te verdedigen, iemand geeft diens mening. Daar doet iemand moeite voor. Ten eerste om te luisteren en daarna om een reactie te typen. En een mening is misschien niet direct wat je hoopt of wat wenselijk is. Maar het is een mening en geen aanval dus je hoeft je niet te verdedigen. Just a dude vindt het niet goed en geeft aan waarom: "niet overtuigend". Dus naar zijn smaak ontbreekt er iets. Misschien heeft hij een punt, misschien niet... Het mooie is: dat bepaal jij! Het is jouw muziek dus jij bepaalt hoe het klinkt. Daarbij verlies je wellicht een luisteraar maar dat is prima. Ieder heeft een eigen smaak en voorkeur.
Het advies "niet doen" kun je opvolgen of naast je neer leggen. Ik zou je willen adviseren om vooral door te gaan met experimenteren en oefenen met vocalen want dat is de enige manier om het beter onder de knie te krijgen. Ook dit advies kun je naast je neer leggen. Jij bepaalt wat je doet.
ik heb zelf onlangs een stuk vocalen gehoord zonder begeleiding erbij en dat klonk vreemd en overdreven. Heel geprononceerd en overdreven gearticuleerd. Maar als je het daarna met de begeleiding hoort dan klinkt het geweldig en kon ik de tekst heel goed verstaan. Voor mij was dat een eye-opener. Als ik tijd en gelegenheid heb ga ik ook daar eens mee experimenteren. Ik heb ook moeite om vocalen goed in een mix te krijgen zodat het verstaanbaar is maar niet alles overstemd.
Ik kan je adviseren om ook zoiets te zoeken of op YouTube een filmpje te zoeken over het mixen van vocalen.

ik zeg: ga lekker door zo. Het hoeft niet perfect te zijn. Het is mooi om ruimte te hebben voor verbetering. Daar kun je namelijk aandacht en moeite in stoppen en vervolgens genieten van alle ontwikkeling en groei die je ervaart. Gaat voort mijn vriend. Meer muziek met vocalen. Heel veel succes maar nog belangrijker: heel veel plezier!!
 
Hey Robi, trek je niets aan van kritiek. Ik hoor al heel lang dat ik niet kan zingen en boeit me geen aars.
ondertussen denk dat ik echt wel kan. Maar blijven oefen oefenen en lol hebben.

Leuke track met vocals. de distortion op de gitaar niet echt mooi. Klinkt meer als digitale clipping.
 
Robi heehooo, nieuwe versie met vocalen is veel beter want verstaanbaar zonder de tekst erbij te houden. Dus dat is goed gedaan. En je hoeft je niet te verdedigen, iemand geeft diens mening. Daar doet iemand moeite voor. Ten eerste om te luisteren en daarna om een reactie te typen. En een mening is misschien niet direct wat je hoopt of wat wenselijk is. Maar het is een mening en geen aanval dus je hoeft je niet te verdedigen. Just a dude vindt het niet goed en geeft aan waarom: "niet overtuigend". Dus naar zijn smaak ontbreekt er iets. Misschien heeft hij een punt, misschien niet... Het mooie is: dat bepaal jij! Het is jouw muziek dus jij bepaalt hoe het klinkt. Daarbij verlies je wellicht een luisteraar maar dat is prima. Ieder heeft een eigen smaak en voorkeur.
Het advies "niet doen" kun je opvolgen of naast je neer leggen. Ik zou je willen adviseren om vooral door te gaan met experimenteren en oefenen met vocalen want dat is de enige manier om het beter onder de knie te krijgen. Ook dit advies kun je naast je neer leggen. Jij bepaalt wat je doet.
ik heb zelf onlangs een stuk vocalen gehoord zonder begeleiding erbij en dat klonk vreemd en overdreven. Heel geprononceerd en overdreven gearticuleerd. Maar als je het daarna met de begeleiding hoort dan klinkt het geweldig en kon ik de tekst heel goed verstaan. Voor mij was dat een eye-opener. Als ik tijd en gelegenheid heb ga ik ook daar eens mee experimenteren. Ik heb ook moeite om vocalen goed in een mix te krijgen zodat het verstaanbaar is maar niet alles overstemd.
Ik kan je adviseren om ook zoiets te zoeken of op YouTube een filmpje te zoeken over het mixen van vocalen.

ik zeg: ga lekker door zo. Het hoeft niet perfect te zijn. Het is mooi om ruimte te hebben voor verbetering. Daar kun je namelijk aandacht en moeite in stoppen en vervolgens genieten van alle ontwikkeling en groei die je ervaart. Gaat voort mijn vriend. Meer muziek met vocalen. Heel veel succes maar nog belangrijker: heel veel plezier!!

Moet me volledig aansluiten bij wat je geschreven hebt.
Het viel me wel enigszins rauw op mijn dak, zoals just a dude zijn opmerking formuleerde.
Kritiek hoeft niet zo'n probleem te zijn, maar om iets 'lachwekkend slecht' te noemen vind ik wel wat naar.
Ik weet dat ik moet kunnen incasseren, maar dergelijke opmerkingen kunnen best hard aankomen.
En ik vind het een hele goede tip ook om op YT te gaan zoeken over het mixen van vocalen etc.
 
Laatst gewijzigd:
Hey Robi, trek je niets aan van kritiek. Ik hoor al heel lang dat ik niet kan zingen en boeit me geen aars.
ondertussen denk dat ik echt wel kan. Maar blijven oefen oefenen en lol hebben.

Leuke track met vocals. de distortion op de gitaar niet echt mooi. Klinkt meer als digitale clipping.

Het is ook geen zingen, maar meer een soort van 'spoken word'.
Was hierdoor ondermeer enigszins beinvloed door Anne Clark en ook Henry Rollins.
Zingen vind ik best wel leuk, maar ik zou niet snel iets uit gaan brengen en/of hiermee in een band gaan oid.
Weet trouwens even niet welke (distortion) gitaarpartij je bedoeld, heb eigen meerdere partijen namelijk ingespeeld.
 
Robi ja ik begrijp je helemaal. Ieder mens drukt zich anders uit. De één zegt wat hij denkt en een ander verpakt een slechte boodschap in cadeaupapier.
mensen doen moeite om feedback te geven dus een bewuste keuze om iets met jou te delen. Dat alleen al is een goede intentie. Dat bedoelde ik. En je kreeg een mening zonder slagroom en kers en geen mooi papiertje erom. Maar dan nog neemt iemand de moeite om iets met jou te delen.

De kritiek zelf gaat over iets dat je gemaakt hebt. Dat staat los van jou als mens. Als kritiek je rauw op je dak valt dan, vermoed ik, trek je zelf de kritiek naar een persoonlijk niveau. Maar het zegt niets over jou als mens. Het is puur een mening over iets dat je gemaakt hebt.
Daarmee mag jij nog steeds trots zijn op wat je gemaakt hebt. Kritiek kun je ook als aanmoediging zien om te verbeteren en groeien. En volgende week maak je iets waarvan just a dude zegt: “dat bedoel ik!! Goed gedaan Robi dit vind ik mooi!!” en dan zegt een ander “ik vond je vorige beter”...
Kortom: lekker doorgaan met muziek maken en doorgaan met plezier eraan beleven.
 
Back
Top