Strange Delight - een tune voor een orkest van synthesizers

3ddie

Belegen kaas
Lid sinds
5 april 2019
Berichten
923
Ik vond deze de moeite waard van het delen. Bijna heel het weekend aan gewerkt in alle vrije momentjes die ik had. Uiteindelijk 25% van de tijd muziek gemaakt en 75% bezig met mixen en balanceren. Ben tevreden over het resultaat. Tips, aanwijzingen en kritiek zijn altijd welkom want helpen mij beter te worden (en hopelijk ook efficiënter).



Dank voor het luisteren :okdan:
 
Hey 3ddie,

Leuk plaatje voor te beginnen..

** de percussie in het begin mag een tikkeltje luider.
** die hoge peep-synth heeft té hoge tonen, doet wat pijn aan de oren. (idem tegen het einde van de track)
** persoonlijk vind ik aan de variatie wat mankeren, ttz je varieert heel erg veel, dus eigenlijk kun je verschillende nummers maken van deze track.
(Gloomy heeft hetzelfde "probleem" hoor :) )

Hij is ook erg origineel. Maar steek er nog maar wat werk in, àls het niet te laat is, want hij staat al op YT.

Groetjes,

Gloomy :okdan:
 
Hey 3ddie,

Leuk plaatje voor te beginnen..

** de percussie in het begin mag een tikkeltje luider.
** die hoge peep-synth heeft té hoge tonen, doet wat pijn aan de oren. (idem tegen het einde van de track)
** persoonlijk vind ik aan de variatie wat mankeren, ttz je varieert heel erg veel, dus eigenlijk kun je verschillende nummers maken van deze track.
(Gloomy heeft hetzelfde "probleem" hoor :) )

Hij is ook erg origineel. Maar steek er nog maar wat werk in, àls het niet te laat is, want hij staat al op YT.

Dank je voor je tips en aanwijzingen. Ja er zit net wat snerpend geluid in het hoog he? Ik heb dat in meerdere tracks en vind het lastig om het goed te balanceren. Ik ga daar volgende keer toch meer aan doen om weg te poetsen.
Ja en de variatie heb je ook helemaal gelijk in. Het was een heeeel lang nummer waarin naast de wat meer "vrije improvisaties" wat meer wederkerende patronen en thema's zaten. Ik vond het echte te lang (en saai) maar daarmee is ook de samenhang weg.

Ik denk dat ik deze versie niet ga veranderen (het op YT knallen is voor mij meer een afsluiting/afronding zodat ik aan iets anders kan werken). Maar ik denk dat ik wel meerdere variaties hierop ga maken omdat ik nog veel melodische thema's en patronen heb die ik er allemaal uitgesloopt heb. Ik neem je concrete aanwijzingen dan zeker mee maar meer in het algemeen neem ik je opmerkingen ter harte in nieuwe brouwsels.

Dank je voor het luisteren en de moeite om te helpen, :okdan:
 
Wat een bijzondere track.
Lekkere subtiele sounds en fijne en pakkende leads.
Het klinkt ook allemaal erg gelaagd.
Heb er echt van genoten!

Robi Dank je wel voor het luisteren en het achterlaten van je lovende woorden. Dank u.
 
mm speciaal. Ik ben geen fan van synth orkesten, maar dit vond ik met momenten wel inspirerend (solo geluidje rond 1.40)
er is wel nog werk aan de winkel om een echte song van dit geheel te maken. Vooral de drums zijn een werkpuntje!
Het einde had een beetje een deus ex machina gevoel, als dat de bedoeling was, het heeft gewerkt, anders zal daar ook nog een beetje aan gesleuteld moeten worden.
Maar al bij al, je hebt mijn aandacht!
 
Ik zou een 12" single nemen ipv een lp, voor de extra geloofwaardigheid :dubbel: (maar serieus goed gevonden, respect).
 
mm speciaal. Ik ben geen fan van synth orkesten, maar dit vond ik met momenten wel inspirerend (solo geluidje rond 1.40)
er is wel nog werk aan de winkel om een echte song van dit geheel te maken. Vooral de drums zijn een werkpuntje!
Het einde had een beetje een deus ex machina gevoel, als dat de bedoeling was, het heeft gewerkt, anders zal daar ook nog een beetje aan gesleuteld moeten worden.
Maar al bij al, je hebt mijn aandacht!

Dank je wel voor het luisteren en je aanwijzingen. Ja de drums zijn wat zwak in deze track. Teveel op de achtergrond en weggedrukt. Zal ik op letten.
 
Ik zou een 12" single nemen ipv een lp, voor de extra geloofwaardigheid :dubbel: (maar serieus goed gevonden, respect).

Hahahah.. dank je wel... ik heb een filmpje van YouTube genomen (met toestemming) en dat een beetje "oud" gemaakt :-)
 
Back
Top