Tim and the Ocean - Your Blood (Progressive Soul)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.089
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik ben sinds kort een band begonnen. Heb een synth freak, een zanger, bassist, gitarist. en drummer gevonden.
Hun namen zijn , me myself and I :dubbel:
Nou ja heb iig lol gehad. Maar wil wel meer gaan samen werken met andere muziek makers.
Gister heb ik de harmonie ingespeeld en een beat geprogrammeerd. Vandaag drums opgenomen en tekst geschreven en gezongen.
Het rare is dat het nummer in het begin maar moeilijk leek en helemaal niet op gang kwam. Maar uiteindelijk ben ik best tevreden.

Bekijk bijlage your-blood.mp3
 
Your Blood:

The water flows so smoothly down
But it will cut through stone, alright
The wind lost its whisper
And the colors fade from all
There is blood in my hands
Like there is blood in you

and
Sometimes it all just breaks on down
Even if you stand tall its not enough
Been trying to let it go all so hard
We all go down in the fire now

The water flows so smoothly down
lost harmonies, never heard
And the colors wept from all
It pours across the border
This frontiers are my prison now.

Sometimes it all just breaks on down
Even if you stand tall its not enough
Been trying to let it go all so hard
We all go down in the fire now
 
Doet me denken aan Doves. Die begonnen als dance-act en hebben later prachtige popplaten gemaakt. Altijd met een donker randje.

Nummer bouwt lekker op. De vocal sneeuwt wel een beetje onder, vooral in het couplet. Vanaf 2.06 wordt het beter. De combinatie van synth en akkoestisch is tof. Het nummer is wel wat lang en kan puntiger. Maar ik hoor veel mooie dingen, knap gedaan. Met de puntjes op de i heb je echt een mooi nummer te pakken.

P.S. Ik heb zelf ook nog wat popliedjes op de plank liggen. Dit inspireert me om ze af te maken. :okdan:
 
knap hoor, doe ik niet na.
Ik kan alleen maar op knoppen drukken...oh, en knoppen draaien, dat ook.

Als je op knoppen kunt drukken, kun je ook met stokjes slaan :)
als je muziek maar soul heeft maakt het verder toch niet uit hoe je het maakt ?
Ik probeer al heel lang juist die twee werelden van electronica/synths/sounddesign en akkoestiek/band te mengen... dat gaat maar moeizaam en is een bewerkelijk process...
Iig Bedankt voor je reactie ;)

The Big Ear cheers :)
 
HI Flyweight,


hier je track klaar voor Soul Radio air play.:maffia:

Was best moeilijk om deze tekrijgen waar ik het hebben wilde maar uiteindelijk ben ik happy genoeg mee.

Ik hoop dat je er ook van kunt genieten.

Voorlopig mijn laatste mix/mastered track ...ik moet zelf weer aan de bak.

Mooi nummer Flyweight.:okdan:
 

Attachments

  • Youre Blood Remaster.mp3
    11 MB · Bekeken: 147
Laatst gewijzigd:
Doet me denken aan Doves. Die begonnen als dance-act en hebben later prachtige popplaten gemaakt. Altijd met een donker randje.

Nummer bouwt lekker op. De vocal sneeuwt wel een beetje onder, vooral in het couplet. Vanaf 2.06 wordt het beter. De combinatie van synth en akkoestisch is tof. Het nummer is wel wat lang en kan puntiger. Maar ik hoor veel mooie dingen, knap gedaan. Met de puntjes op de i heb je echt een mooi nummer te pakken.

P.S. Ik heb zelf ook nog wat popliedjes op de plank liggen. Dit inspireert me om ze af te maken. :okdan:

Hey thanks. Kan het zijn dat de gitaar wat hard is en de vocals wegdrukt?
Wellicht de gitaar wat ducken met de vocals op de sidechain.

Zal de Doves is checken.

En zeker afmaken die liedjes :okdan:
 
just a dude dat klinkt rete goed zeg. Bedankt :halleluja:halleluja:halleluja
Heb je het project nog gesaved? als ik nog wat correcties heb gemaakt zou je hem dan weer zo door jouw master chain kunnen halen?

Nou ja iig bedankt.
 
Man man just a dude de kickdrum klink zo lekker punchy en rond in jouw mix.
Hoe heb je dat gedaan?

Ik drum namelijk sinds een jaar en ben erg bezig met de juiste drum sound te krijgen.
De kickdrum word hier gemic'ed met een Shure Beta 87 vocal (cardiod) mic.
Daarnaast zit er een compressor op en wat eq.

Iig in jouw mix klinkt die zoveel ronder/mooier en beter. :mega:
 
bombario erg vet 'Doves' Maar wil het niet echt pop muziek noemen. Mijn muziek ook niet.
Niet dat daar iets mis mee is.
:)
Ga 'Doves' wat meer luisteren. Klinkt erg goed
 
hele mooie volle en toch open sound en mix! volle ronde klanken bij de bas en alles mooi gedefinieerd en helder, ook in het hoog
vind de originele mix een stuk beter dan de 'remaster' dit maal

vocal mag misschien iets naar voren
en misschien is niet elk nootje 100% strak, maar dat is mierenneuken. deze track mag er zijn :okdan:
 
SlaveoftheWave heel erg bedankt. Ik vind wel dat die remaster de kickdrum zo mooi rond is.
Deze track is overigens helemaal niet gemixt. Daar ben ik vaak te lui voor. Als ik dan weer tijd heb maak ik weer een andere track.

Maar heb sinds kort de Yahama HS8's en kan nu eindelijk alles duidelijk horen.

Bedankt voor de feedback en het luisteren.:halleluja Die vocals mogen zeker naar voren. Dat hebben meerdere ook aangegeven.
 
Back
Top