Newwave [Track]

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Mijn eerste syntwave track in opvolging van andere geposte synthwave tracks hier op synthforum :D



Alleen op mijn koptelefoon opgenomen, dus de balans in de mix zal nog ver te zoeken zijn.
'Maareh... schieten maar... Alle positieve kritiek is welkom

gr,
paul
 
Klinkt lekker! Lekker baslijntje, mooie geluiden met veel hoog, lekkere arpjes... en stapels reverb... Ik vind 'm zeer goed geslaagd! :okdan:
 
Dank voor de complimenten heren.
Het is leuk om eens wat te experimenteren met een andere muziekstyle.
 
Balans is prima. Alleen je drums zijn te droog. Daardoor klinkt het niet als geheel. Of minder Reverb op de synth of kleine beetje reverb op hat en snare net wat meer. Zou wel aparte drumverb gebruiken naast die op de rest zit.
 
Geluiden zijn tof. Mooi dreigend baslijntje. De beat vind ik er niet lekker bij passen. Er gebeurt wel veel waardoor het nummer niet verveelt. Het is allemaal wel min of meer op hetzelfde volume en er mag wat mij betreft meer contrast in. Af en toe even gas terug nemen, de luisteraar op adem laten komen, en weer gaan. De arpjes enzo zijn top. Het drumloze stuk op 3.30 smullen. Voor een eerste track in dit genre echt goed gedaan :okdan:
 
Balans is prima. Alleen je drums zijn te droog. Daardoor klinkt het niet als geheel. Of minder Reverb op de synth of kleine beetje reverb op hat en snare net wat meer. Zou wel aparte drumverb gebruiken naast die op de rest zit.

Dank voor de comments. Goede punten.
ik ga er mee aan de slag.
 
Geluiden zijn tof. Mooi dreigend baslijntje. De beat vind ik er niet lekker bij passen. Er gebeurt wel veel waardoor het nummer niet verveelt. Het is allemaal wel min of meer op hetzelfde volume en er mag wat mij betreft meer contrast in. Af en toe even gas terug nemen, de luisteraar op adem laten komen, en weer gaan. De arpjes enzo zijn top. Het drumloze stuk op 3.30 smullen. Voor een eerste track in dit genre echt goed gedaan :okdan:

Hey, dank voor de feedback.
Ik zal een gaan stoeien met n andere beat om het meer syntwave te krijgen. Ik begrijp dat voor de kick veelal de 707 wordt ingezet.
Ik begrijp wat je bedoelt met hier en daar even gas terugnemen. Moet er dus nu wel aan gaan sleutelen.
ik dacht, laat ik hem maar zo snel mogelijk plaatsten en niet te lang gaan schaven om zo feedback te krijgen om weer voorwaarts te kunnen.
Alle terugkoppeling wordt gewaardeerd.

thanks
 
Die 808 beat is typische synthwave. Ik vermoed dat bombario dat hele genre niet goed genoeg kent. Dus geen 707 kick erin.
 
Euh, waar zeg ik dat je iets niet mag gebruiken MadR? Ik maak zelf synthwave en in vrijwel elk nummer zit een 808. Met name de hihats en snares ben ik dol op. In mijn comment zeg ik dat 'ik' de de beat niet zo mooi vind. Dat mag toch? :mega:

Zeker dat mag. Maar de maker heeft het over de kick veranderen in een 707 om jou te pleasen.

En ik zou dat niet doen, omdat ik denk dat het dan minder autentiek gaat klinken.

Maar ik heb iets met drumskits puur houden. Lukraak losse drum hits combineren levert meestal minder eenheid op qua totaalsound in mijn beleving. En alle wave platen die ik heb en die heel goed zijn hanteren vaak dat principe. Al bewijst dat niks natuurlijk :D

En misschien vergis ik mij en klinkt het wel vet. Proberen kan altijd. Maar ik vond het als drum sound prima en typisch new wave klinken.
 
Zeker dat mag. Maar de maker heeft het over de kick veranderen in een 707 om jou te pleasen.

Pleasen moet je nooit doen. Ook niet in het leven trouwens. Hoewel, Armin van Buuren harkt er 17 miljoen per jaar mee binnen. Maar dat terzijde.

Ik heb zelf alles van Samples form Mars. Geweldige samples van alle klassieke drumcomputers en ooit gekocht voor een paar tientjes. Maar ik hussel ook samples door elkaar. Met name de kick van de Linn-drum klinkt lekker. Wat mij betreft mag alles, als het maar lekker klinkt.

Sowieso is het gevaar van tracks delen dat iedereen wat anders vindt. Toch zijn er vaak goede aanknopingspunten. En uiteraard moet je altijd eigenwijs zijn. Het is jouw liedje.
 
Heren, ik was even van de radar gezien n kort bezoek naar het midden oosten en dan werkt een reactie geven via mijn telefoon niet echt handig :D.

Laat ik voorop stellen dat ik altijd alle ideeën, comments, kritieken, verbeterpunten enorm waardeer.
Het brengt me weer een stapje verder in het proces :). En ja, dat is ook wel de reden waarom ik mijn tracks hier deel :okdan:

Dus nogmaals bedankt voor de feedback.
 
Back
Top