K19 Remix - 4ever Solid - By Roonan

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.249
Locatie
BH
Dit is eens iets heel anders. Ik zat wat te pielen met Massive X en chord progressions op Maschine en toen ontstond er iets moois (vind ik dan).
Dat zijn van die momenten dat alles vanzelf lijkt te gaan. Ik miste alleen nog iets, een rap bijvoorbeeld. Ik heb iets gevonden op Looperman en dat heb ik verwerkt.
Het is een soort rap beat achtig iets geworden. Geen idee waar dit onder valt, want ik heb verder niet zoveel met dat genre.
Ben behoorlijk tevreden over de track, de melody, de opbouw en de mix. Alles dus en dat gebeurd niet vaak.
Wat vinden jullie?

https://soundcloud.com/reovolt/k19-remix-4ever-solid-by-roona
 
like it. Heel goed gedaan, zou het zo laten maar als ik dan toch iets moet zeggen dan:
op 1:40 (einde vocals) zou ik de break wat aanpassen. De overgang op 2:58 vond ik veel beter.
Soms vind ik de reverb een beetje te overheersend.
Een beetje een melancholisch sfeetje dat je zo oproept... goed gedaan!
 
like it. Heel goed gedaan, zou het zo laten maar als ik dan toch iets moet zeggen dan:
op 1:40 (einde vocals) zou ik de break wat aanpassen. De overgang op 2:58 vond ik veel beter.
Soms vind ik de reverb een beetje te overheersend.
Een beetje een melancholisch sfeetje dat je zo oproept... goed gedaan!

Thanks!

Kan altijd nog wel beter, maar op een gegeven moment moet het genoeg zijn.
Mocht een track interessant genoeg zijn voor een groter publiek, dan kunnen de kleine details alsnog aangepakt worden.
Dank voor het luisteren in ieder geval.
 
Heel eerlijk, vind je werk normaal van 'hoog nivo'.

Maar hier zijn echt een paar dingen die ik echt niet goed vind,

1. die rap past totaal niet in de track. Zeker niet die lange reverb tail icm met de rap.. maar ook de flow van de rap niet... langzaam chill met opgefokte raps..

2. de progressie in het eerste 2/3 is nog wat saai en als je de rap weg haalt is er niet veel over om de aandacht te behouden.

Vind het vanaf 3.00 wel weer leuk.
De sounds zijn leuk en er zit veel potentie in.

Dus ik zou:

Andere vocals
De harmonie verbeter

Maar ja dis maar mijn mening :D
 
Heel eerlijk, vind je werk normaal van 'hoog nivo'.

Maar hier zijn echt een paar dingen die ik echt niet goed vind,

1. die rap past totaal niet in de track. Zeker niet die lange reverb tail icm met de rap.. maar ook de flow van de rap niet... langzaam chill met opgefokte raps..

2. de progressie in het eerste 2/3 is nog wat saai en als je de rap weg haalt is er niet veel over om de aandacht te behouden.

Vind het vanaf 3.00 wel weer leuk.
De sounds zijn leuk en er zit veel potentie in.

Dus ik zou:

Andere vocals
De harmonie verbeter

Maar ja dis maar mijn mening :D

En ik waardeer eenieders mening ongeacht wat, dus dank daarvoor.

De rap is er zomaar bijgeplakt, dus ja, die hoort er eigenlijk niet bij, maar ik vind het zelf allemaal wel okay klinken.
Het is zeker geen traditionele track, maar daar ga ik eigenlijk nooit voor. Wil graag iets net iets anders doen (ook weer niet te veel, anders "trekt" niemand de track)
Wat natuurlijk ook meespeelt is dat ik voor langere tijd aan een track werk en daardoor "gewend" raak aan wat er allemaal gebeurd.
Voor iemand die het voor het eerst hoort kan het dan een hele andere beleving zijn en die is natuurlijk heel persoonlijk, dat zie je duidelijk terug in het verschil in reacties.
Het is inderdaad jouw mening en jij zou hem vast heel anders hebben gemaakt. Dat is denk ik ook de reden dat velen hier graag (zelf eigen) muziek maken :okdan:
 
Ik vind het een heel bijzondere track! Ik vind juist die combinatie van de rap en de flow van de muziek een heel bijzondere sfeer geven. En ja, het klinkt niet zoals een typische rap-track maar dat vind ik persoonlijk juist het leuke van wat mensen hier produceren... Lekker eigenwijs en lekker wars van conventie... dus ja... met veel plezier naar geluisterd. :okdan:
 
Ik vind het een heel bijzondere track! Ik vind juist die combinatie van de rap en de flow van de muziek een heel bijzondere sfeer geven. En ja, het klinkt niet zoals een typische rap-track maar dat vind ik persoonlijk juist het leuke van wat mensen hier produceren... Lekker eigenwijs en lekker wars van conventie... dus ja... met veel plezier naar geluisterd. :okdan:

Dank je, missie geslaagd dus :dj:
 
Back
Top