Trance 1999-2004 style WIP

Mister L.

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2013
Berichten
72
Nou, ik was met een project bezig en toen veranderde het weer in wat anders, ach ja je kent het wel...

Ik heb een klein beetje ervaring met produceren, maar niet bijster veel, in elk geval niet op de huidige, moderne, "alles tot je beschikking" manier van DAWs en VSTs. Vroeger eind jaren 90 wel wat aangeklooid met een Casio FZ-1 sampler + atari met Cubase, (zonder mixer) maar dit is niks vergeleken met wat men tegenwoordig allemaal tot zijn beschikking heeft. Ach, al doende leert men.

De trance die mij het meest bekoort is die van eind jaren 90 tot begin 2000 (Gouryella, Tiesto, Vincent de Moor, Marco V etc periode)

Deze track is (hopelijk) een beetje in die stijl gemaakt (poging tot), want de Trance uit die periode is nou eenmaal de Trance die ik ken en die mij het meeste aanspreekt, en ik ben daarnaast totaal niet op de hoogte van wat men tegenwoordig nog maakt aan Trance.

Wat afmixen en masteren van deze track betreft, ik heb helaas nog geen monitor speakers tot mijn beschikking, dus alles is op de koptelefoon gedaan, met een beetje hulp van de huiskamerluidsprekers, niet ideaal dus, maarja, men moet toch wat. Bovendien heb ik niet bijster veel verstand van masteren dus ik heb maar wat gedaan; hopelijk klinkt het niet te beroerd haha.

Ik denk dat de track ongeveer 95% daar is, hier en daar zal nog wat kunnen worden bijgeschaafd denk ik, maar ik wilde hem toch alvast met jullie delen,

Alstublieft, alle kritiek is welkom:

 
Goed gedaan

veel minder mids in die percussie zodat ze minder luid erdoor komen,en de kick moet vervangen worden want die is niet goed,dat is wat ik zou doen en dan zit je meteen een heel stuk beter.
 
Met percussie bedoel je dat congaloopje neem ik aan? Ik ben idd nooit 100% teverden geweest met hoe die klonk, eens kijken wat er gebeurt als ik daar wat mid weghaal.

Maar wat is er niet goed aan die kick dan, dat hij helemaal vervangen moet worden? Is gewoon een 909 sample met wat saturation en compressie...
 
Je overgangen kloppen niet altijd evenals het moment dat je sommige percussie er in gooit. Voor de rest geeft je track wel het 1999/2004 trance gevoel.
Alhoewel ik het op de telefoon beluister, kan het nog een hoop progressie in de mix gebruiken.
Er zit structuur in, maar aan de andere kant komen er dingen in, gaan ze er weer uit, komen ze er weer in. Probeer te kijken of je over het hele geheel wat meer een lijn kan creeren. Luister een paar tracks van die tijd en hoor hoe zij bepaalde dingen doen. Zou ook wat meer geluiden (melodieën) lauweren om het allemaal wat voller te maken.
 
Met percussie bedoel je dat congaloopje neem ik aan? Ik ben idd nooit 100% teverden geweest met hoe die klonk, eens kijken wat er gebeurt als ik daar wat mid weghaal.

Maar wat is er niet goed aan die kick dan, dat hij helemaal vervangen moet worden? Is gewoon een 909 sample met wat saturation en compressie...

Idd,probeer te klooien met eq of zoek snel een andere loop,soms kan je dagen zitten prutsen omdat je het gevoel hebt dat er iets niet klopt.

Met de kick hier heb ik hetzelfde gevoel ,de attack en denk ik pitch is niet ideaal,hij smelt niet goed weg in de track nu.
 
egres korter en meer pitch bedoel je zeker? ik heb ook gewoon de standaard 909 sample van ableton gebruikt haha ik zal daar ook eens naar kijken.

Bedankt voor je feedback!
 
Korter zeker niet,met pitch bedoel ik de toonhoogte van de kick

Voor kicks die doorwegen en toch punchy zijn is het beste layeren,dat neemt soms tijd in beslag maar zo maakt met de beste kicks idem voor snaredrums.
 
Lekkere baslijn! Stuwend geluidje vanaf 1.05 staat erg hard, die overheerst. En het arpje staat wat zacht, of het ligt aan de verhouding. De akkoordprogressie is mooi. En bij het Age of Love Choir-geluidje voel ik me oud, haha.

Maar leuke track, mooi gemaakt. Ik heb er zelf ook nog een in deze stijl liggen. Luisterde via YouTube wat In Trance We Trust cd's terug en dat is nog steeds echt leuke muziek :okdan:
 
Lekkere retro track, misschien inderdaad nog iets aan de mix sleutelen maar het is verder een zeer geslaagde track... en zo retro dat ik zelfs aan een oud video spelletje uit mijn jeugd moest denken door het stuwende baslijntje in jouw track.
(Ik had een link geplaatst maar de begintijd werd niet gerespecteerd en het duurde 9 minuten dus ik heb de video maar verwijderd.)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top