Lost Century Kid - Borderlands / Between (synthwave / indiedance / nudisco)

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Hoi allemaal

Tijd om weer eens uit het kot te komen met twee (instrumentale) trackjes.
Dat ik een hevige fan ben van Android Automatic (voor mij één van de beste acts uit de hele recente synthwave beweging) kan je wellicht horen :).

https://soundcloud.com/lostcenturykid/borderiands

https://soundcloud.com/lostcenturykid/between

Ik hoor graag wat jullie er van vonden!
 
een term die ik nog niet kende, synthwave, ik word oud. wellicht door mijn ouderdom verwachtte ik net wat anders. dat beïnvloedt het luisteren. het goed in elkaar, de geluiden zijn goed op elkaar afgestemd. between heeft wat meer uitdagende sounds, op de achtergrond. borderlands zit stevig in elkaar, huh, wat zeg ik, lekkere drive. die vind ik als geheel het beste geslaagd, naar mijn persoonlikke smaak.

soms, doet het me aan cold cave denken, waar ik maar éen album van ken, overigens; ik doel op het nummer borderlands.

een 2e keer luisteren, maakt je meer open, borderlands bevalt me wel. between, hoe goed het ook in elkaar zit, doet me niet veel. smaak is dat. stemming is ook een faktor bij het luisteren van muziek. wellicht andere stemming, in mij..., en sluit niet nu niet aan.

dit betekent niet dat ik het slecht vind, ik hoor er plezier en aandacht in, op vele gebieden.
 
Ik vond ze heel mooi, niet echt mijn genre, maar 't zit heel erg knap in mekaar. Moest wel zeggen dat ik mijn concentratie verloor, eens ik begon te surfen. Toch twee fijne nummers neergezet! :)
 
Bedankt voor de reacties alvast!

Klopt inderdaad dat ik veel aandacht probeer te schenken aan sounds en arrangement.
Noodgedwongen ook, aangezien ik niet in de mogelijkheid ben om individuele kanalen te mixen.
Ik kan hardware sampler, synths + een viertal kanalen voor effecten enkel summen.

Meestal schrijf ik nummers onder een zanglijn dus misschien mist er hier en daar een lead die de aandacht wat vasthoudt :).
 
Beide tracks kunnen mij wel bekoren maar Borderlands net iets meer. Desalniettemin zijn het allebei lekkere tracks. :okdan:
 
Back
Top