Lost Warrior - Return 2 Zero

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.897
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
https://soundcloud.com/audio-scum/lost-warrior-return-2-zero-1208

Nieuwe track in een voor mij nieuwe style binnen het trance genre. In het begin van dit jaar een 6 tal tracks gemaakt die meer in de style van Deadmouse > techno > trance lagen. Maar word al voor langere tijd geïnspireerd door de wat donkere tracks die Markus Schulz afspeelt in zijn radio show, the Global DJ Broadcast. Met name het duo van Arkum Nights is het gene wat mij heel erg pakt.
Om mezelf wat meer uit m’n comfort zone te halen, is dit de eerste van 3 tracks die een wat meer donkere style bevatten met een hoger bpm. Normaal zit ik op 128, deze zijn alle rond de 136 a 138 bmp. En dit bevat me eigenlijk wel heel goed.

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, en met name ook de mix. Helaas ben ik genoodzaakt alles met de koptelefoon af te mixen, en heb ik buiten de laptop speakers geen ander referentie materiaal tot m’n beschikking. Dus als jullie dingen horen die niet kloppen op monitor speaker, dan hoor ik dit graag terug in de feedback.

Lost Warrior - Return 2 Zero
 
Last edited by a moderator:
** mix klinkt perfect in het begin
** sequencer wat meer automaten
** reversed crash mag tikkeltje luider
** hey die klinkt goed
** melodie wat variëren
** mooie break
** mss een choir tussen steken ?
** tegenmelodie gebruiken bij de opbouw naar de drop
** extra synth layeren bij de drop
** heel mooi hoor
** hij bevat wel veel hoge frequenties
** basslijnen mogen dieper, lager
** mooi einde

Knap gedaan, man. Hoop dat je iets met mijn feedback kunt doen. Succes :)
 
Ik vind het een gave track. Klinkt wat mij betreft aardig gebalanceerd. Ik zou zeggen dat er wat meer variatie in mag, maar dat is misschien erg een persoonlijke smaak...
 
Ben het helemaal met 3ddie eens. Wat meer variatie is echt wel nodig.
Verder mogen de basslijnen dieper zoals Gloomy al aangaf.
Maar zeker een grave track!
 
e-Gloomy-nations 3ddie Robi The Big Ear
Bedankt alle voor jullie feedback. Heb even gewacht met antwoorden zodat ik fris naar de track kan luisteren samen met jullie feedback.

Rond 3.35 laat ik een choir Pad terugkomen, een beetje op de achtergrond, wat het inderdaad net iets spannender en voller maakt.

Over de variatie... In welk stuk of stukken wordt het te saai? Ben nu bezig om het stuk tussen bar 33 totdat de brug begint in te korten met 17 bars. Zijn er meer stukken waarvan je het saai vind of dingen anders kunnen? Heb het idee dat als ik er meer elementen in stop, het iets te veel word. Maar wellicht heb jullie hier een andere kijk op?

Het hoog. Het komt redelijk dicht bij de referentie tracks die ik hiervoor hebt gebruikt. Het enigste verschil met de referentie tracks is dat die iets strakker en met meer druk in het hoog zitten. Enig idee hoe ik deze zelfde kwaliteit kan benaderen?

Over het laag. Dit blijf ik een moeilijk stuk vinden. Zowel in deze track als andere track waar ik op het moment mee bezig ben.
In de referentie tracks komt het laag van de bass meer na voren terwijl de kick er duidelijk een stukje boven zit. Als ik dan de banden isoleer (rond de 200hz) om zo goed te kunnen luistern en het meer in de buurt laat komen, dan klinkt het te veel uit balance (wollig en te hard) als ik de isolatie van het lage frequentie gebied er af haal. Hebben jullie enige tips hier voor?

Extra lead (synth) layeren op het moment van de drop was al aanwezig. Nu 2db harder gezet waardoor het beter naar voren komt. Maar wellicht dat ik er voor kiest om de layer een octaaf hoger in te zetten. Springt het er wat meer uit.

Gloomy > Wat bedoel je met sequencer wat meer automaten?

Van het weekend (woensdag is mn weekend dag...) ga ik er verder aan sleutelen en zet ik die avond de nieuwe versie online.
 
Klinkt best strak. Mis alleen een beetje variatie. wat @e-Gloomy-nations stelt is een goed idee. Mischien nog wat achtergrond samples. ruisjes, delaytjes ed/
 
Mooi, een trancer in die in mijn rijtje past :D
Wat mij opvalt:
Bassline mag wat interessanter, maak wat meer layertjes(hoog, laag, mid, sub) die allemaal een iets ander rythme spelen bijvoorbeeld :)
Vanaf drop bij 1.00 had ik persoonlijk iets meer nieuwe elementen verwacht.
Ik zou bij de opbouw van de hoofd arpeggio-melodie de sidechain ff uitzetten en pas later weer aan (het zijn kleine dingetjes, maar ook dit brengt uiteindelijk wat meer variatie in het geheel)
Verder zou ik de opbouw naar de drop bij 4.00 meer uitbreiden, roffeltje, risertje (layer altijd een aantal risers om het extra spannend te maken bij de hoofddrop) en dan de drop zelf ook wat meer laten ontploffen (dikke crash met lange tail en boel whitenoise bijv.)
voor de rest, lekkere melodie, fijne akkoorden, mooie break :) (Y)
 

Hier ff voorbeeldje hoe ik de bassline heb opgebouwd in mn laatste uplifter. Met de telefoon gefilmt dus gaar geluid maar zodat je een idee krijgt met wat ik bedoel :)
 
Klinkt goed,goed gedaan,drastische variaties zou ik niet doen,die laatste sequence zou ik wel anders doen maar dat is persoonlijk keuze.
 
Beste heren, hij is aangepast... Tussen 33 en de brug een stukje ingekort. 2 extra basslines in een ander ritme toegevoegd. Het stukje voor de drop aangepast inclusief de side chain. De sub bass een octaaf hoger gezet zodat het iets voller klinkt rond de 80-100hz en nog wat kleine dingen. Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :)

X-treme Bedankt ook voor je uitleg in de video. Wat me opvalt is dat je Cubase gebruikt. Leuk, ik werk er zelf ook mee. Ondanks dat veel mensen in de trance (en dance) wereld met Logic of Abelton werken, blijf ik voor mezelf Cubase altijd het lekkerst vinden. Gebruik je veel uit de box (zie dat je een Poly Evolver hebt) of meer in de box? Heb je ook tracks online staan? Ben wel benieuwd naar wat jij maakt.

https://soundcloud.com/audio-scum/lost-warrior-return-2-zero-12013
 
nice man, klinkt echt veel beter nou! Lekker trackie geworden :) Ga je er nog wat mee doen?
Ik kom eigenlijk uit de hardcorescene (draai zelf eigenlijk voornamelijk early rave en millenium hardcore) en mn producermaatjes hadden allemaal cubase dus heb ik die ook maar genomen.Bevalt prima hoor. Ik luister zowat mijn hele leven buiten hardcore ook superveel trance en qua produceren ligt me dat wel lekker. hedendaagse hardcore is niet meer zo van de melodietjes meestal :(
Trance maak ik onder de naam Hypersphere, heb 2 weken geleden een trackie gepost hier op synthforum. Heb nu een nieuwe track voor 99% klaar, die zal ik morgen wel even posten. Verder staat vanalles op soundcloud maar niet openbaar, heb eigenlijk nog niets ermee gedaan omdat de kwaliteit gewoon nog niet goed genoeg is. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het produceren, heb wel in die tijd behoorlijk wat outboard gear verzameld. Heb synthesizers altijd al supergaaf gevonden maar het leek me altijd veel te moeilijk om te produceren :)
 
eerst kort de eerste versie geluisterd, ik zag later dat er een 2e was, ben ik naar overgestapt. ik heb voldoende (...) van de eerste versie gehoord, dat de 2e versie al veel beter gaat. en hij gaat!
niet mijn genre, alhoewel, wanneer het goed is geniet ik er volledig van, zoals nu met dit nummer. (eigenlik zijn er niet echt genres waarvan ik geen dingen ken die ik goed vind, maar ik bedoel met niet mijn genre, het is niet wat ik vaak opzet... maar als ik dit hoor... en ook van anderen hier op SF, overigens.).

well done!:okdan::halleluja

cubase is ook niet dé DAW voor elektronische muziek, zoals ik het maak, maar het is wel mijn DAW, die ik het meest gebruik. heb ook ableton, maschine (en reason). maar in cubase kan je gewoon ook alles wat die kunnen (nou ja er zijn verschillen, en ableton heeft weer iets wat die niet kan etc. etc. etc. en door de workflow komen er andere nummers uit.. dus daarom meerdere DAW's, maar het is misverstand dat cubase niet voor elektronische muziek geschikt is, zoals veel mensen dat ervaren). een terzijde.

(en bericht 1000! yeah, sorry....)
 
Thanks e-Gloomy-nations ;)


X-treme Hardcore heb ik ook veel geluisterd. Tussen 1999 en 2009, daarna ben ik meer de trance kant opgegaan en heb ik niet zo heel veel meer met hardcore. Al hoewel ik af en toe nog wel eens een oude File van Promo of Hellfish en the Producer opzet. Was een mooie tijd met de hardcore. Harde bass drums en donkere melodieën :okdan:

Vroeger zelf ook veel hardware gehad. Doordat ik geen vaste woonplek meer heb en in de box het makkelijkste vind werken, is dit voor mij nu wel het makkelijkste. Wat ik wel mis zijn monitor speakers. Heb de Mackie HR624 nog in Nederland staan. Wellicht dat ik die in de toekomst weer kan gebruiken.

Wat ik met de track ga doen... waarschijnlijk niets. Heb het idee dat als je tegenwoordig iets wilt uitbrengen mensen moet kennen binnen een label. Ze krijgen dagelijkse vele tracks aangeboden, en dan word het moeilijk om op te vallen als je niemand kent. Als ik mijn tracks vergelijk met het gene dat wordt uitgebracht denk ik dat ik er nog net niet ben. Zit zo rond de 80 a 90%, zoals ik er zelf tegenaan kijk. Zou mooi zijn als ik ooit iets op Cold Harbour records kan uitbrengen.

Ben benieuwd naar je nieuwe track. Als ik hem voorbij zie komen ga ik hem zeker luisteren.


vink Bedankt voor het luisteren! Denk dat het ook vaak is waar je mee ben opgeroeid met DAW's. Dat over een andere workflow en dat daar andere nummers uitkomen klinkt wel interessant. Wellicht misschien ooit een idee voor mij om Abelton te proberen.
(op naar de 2000 8))
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik ben ook razend enthousiast over je tweede versie. Gewoon een heel strakke track geworden!! Heel knap gedaan!! :halleluja
Ik zou een meer afgerond einde wel op prijs stellen want dit is vrij abrupt maar misschien zo bedoeld.
 
Back
Top