Yamaha CBX K1 XG demo track/ filmpje

Hahahaha ja dit is heel gaaf gedaan. Speelt de Yamaha dit in 1 keer af? Dan petje af voor de polyponie van dit apparaat. :halleluja
 
ik heb die ook ooit aangeschaft en inderdaad een Wolfje in schaapjes kleren.
heel klein keyboardje maar mooi ontworpen. mod en pitch wheel...gigantische XG bank vol geluiden. trompetjes,
pianos en synths en veel te editten aan synth gerelaterde functies. klankjes vond ik wel dun en mager..

maar ook geweldig is de yamaha XG FX-sectie! een hele waslijst aan effecten met zeer veel parameters te editten en
zeer extreem in te stellen...phasers/flangers, reverbs, die helemaal op hun kop kunnen gaan voor sound scapes, ambient en
SFX.

ik geloof dat ik toen zelf een editor had gemaakt via sysex boodschappen...zodat ik editing in mijn sequenser kon saven.

wel uiteindelijk met beetje pijn in hartje weg gedaan. ik was wel een beetje verliefd....ik dacht...
 
Bedankt voor de tip over de FX-sectie MarsMusica! ik was daar nog niet echt ingedoken, maar ga ik zeker doen!

ik was wat jonger en helemaal into midi toen..en geen cent te besteden voor betere spullen dan dit dingetje..
de handleiding met al die FX parameters maakte me helemaal week. zeker de moeite waard je in te verdiepen!
 
Back
Top