Gloomy - Drumstep Plague

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België
Hey luitjes,

Dit is een drumstep experiment. Het klinkt dus ook zeer experimenteel.. Zo eens iets anders dan anders..
Wellicht de slechtste plaat die Gloomy ooit gemaakt heeft.

Oordeel zelf :)



Bedankt alvast om te luisteren, hij is vrij kort.

Groetjes,

Gloomy.
 
Ben (gelukkig) niet zo bekend met het genre..
Klinkt verder wel goed uitgebalanceerd! :-)
 
Ik ben ook niet bekend met het genre maar ben zelf ook met iets degelijks bezig... ik noem het meer metal (qua drums & bass en distorted sounds)... ik vind jouw creatie overigens heel erg mooi. Ik vind het vooral goed hoe het niet 1 grote blubber aan geluid wordt (dan is het bij mij nu wel)... :-D

Leuk dat je eens andere richtingen probeert... blijf dat doen... dat lijkt me de enige manier om een echt eigen stijl te ontwikkelen :?
 
Knappe poging! En je mix is ook behoorlijk duidelijk.
Je zit behoorlijk in de buurt kwa geluiden voor sommige stijlen drumstep.

Maar... dit is toch echt meer industrial/metal ofzo dan drumstep.;)

Drumstep en drum 'n' bass zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar, zowel kwa geluiden als tempo. Ik mis dan ook vooral een strakke drumlijn met breaks.
Het tempo van drumstep ligt ook hoger, meestal 170-175 bpm. Percussie en breaks op volle snelheid, kick en snare op de helft daarvan.

Dit is een goed voorbeeld van hoe dit samenkomt(drumstep vanaf 2m10s):
https://www.youtube.com/watch?v=F6EiXhW4XWM
 
Hey jongens, dank jullie wel, van harte... Ik heb weer bijgeleerd van jullie. Misschien dat ik hem ga remixen, kan zijn, kan niet zijn, we zullen zien.
Maar jullie feedback doen me veel plezier. Dank om te luisteren en om jullie gedachten hier te delen. ;)
 
Dit is geen steentje, maar een hele berg in je schoen ! Pet af voor deze. Hoe je d'r in slaagt, ik weet het niet.
 
Back
Top