Liquid Waves // An ambient modular synth performance

sidbarnhoorn

Ingeburgerd
Lid sinds
19 september 2016
Berichten
33
Hoi!

Ik heb vandaag even zitten experimenteren met Mutable Instruments Braids, met name de Braids Renaissance firmware waar ze een chord algorithm in hebben verwerkt. Erg leuk! Dit is een korte excerpt van die jam sessie.



Best regards,
Sid
 
Hoi e-Gloomy-nations en Robi, thanks voor 't luisteren! En inderdaad, mee eens. Het was enkel een experiment maar zal er idd over denken hoe ik er nog meer uit kan halen in combinatie met m'n andere modules / gear. Evt. wat Moog Mother 32 erbij! :)
 
Damn, liking this. Experimenteel. Kan veel meer worden gedaan. Misschien een leuke ritmische filter a la heart beat voor wat movement. Ik zie veel mogelijkheden. Verder rustig opbouwen en de core sounds behouden. Een paar analoge simpele drums, kan leuk worden. Rond 88 bpm en opbouwen. Een snare rond 180 hz met wat low pass en reverb.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi Alterkraft, dank je wel voor de ideeën! Zal daar zeker naar kijken en met deze patch verder aan de slag gaan. Ben er veel mee aan 't vogelen nu. Moet enkel ff m'n Eurorack verder uitbouwen zodat ik al die elementen in de box heb. Ben nog inderdaad aan 't kijken naar een filter. Zat te denken aan de Make Noise QPAS en misschien nog een extra stem, naast de Braids en Mother 32 mss een Make Noise STO of zo.

SB-SIX, dank je wel! :)
 
Jaaaa, heel gaaf dit. Klinkt echt veelbelovend. Ben ook benieuwd naar meer. Veel plezier met experimenteren en uitbouwen van je systeem en kijk uit naar volgende video's. :okdan:
 
Hoi 3ddie, dank je wel! Ben op 't moment nog veel aan 't experimenteren en zal later kijken hoe ik 't allemaal in één compositie kan verwerken. Leuk! Ben benieuwd. Heb ondertussen weer een nieuwe performance geupload! :)


Hoi technomauriesje, dank je wel! Wow gaaf, ben blij dat je geniet van Structures of Light. I appreciate that! Hoop binnenkort een vervolg te kunnen maken. Al dit geexperimenteer met de modular geeft veel mogelijkheden daarvoor. :)
 
Ben op 't moment nog veel aan 't experimenteren en zal later kijken hoe ik 't allemaal in één compositie kan verwerken. Leuk! Ben benieuwd. Heb ondertussen weer een nieuwe performance geupload! :)

Ja gaaf, ik vind het alleen al mooi om te zien hoe en dat mensen muziek maken met hun gear. Ik werk zelf volledig in-the-box en daar valt eigenlijk geen leuk filmpje bij te maken maar juist mensen met een modular synth en gear om het aan te sturen... ledjes, knopjes, schuifjes, kabeltjes... ik kan er geen genoeg van krijgen :-).
 
Back
Top