Bombario - Sonic Empire [Synthwave]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Hoe je productiever wordt? Door sneller tracks af te maken! :D Dat heb ik geprobeerd met dit nummer, dat al een jaar stof lag te happen. Hij deed mijn zoon meteen denken aan Sonic the Hedgehog en dat sfeertje heeft hij zeker. Enjoy! :okdan:

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/sonic-synthwave

P.S. Bijna alle geluiden komen uit de Tal Uno LX. Wat een leuk synth is dat toch, was ik alweer bijna vergeten.
 
Dank je wel, Jan. Dat is precies wat het is. In het verleden heb ik dat veel gemaakt en dit was een 'tussendoortje'. Lekker achter mijn keyboardje en dan partijtjes inspelen. Zelfs de solo, maar dan wel op halve snelheid, haha :D De volgende wordt weer dance. En geloof het of niet... maar ik sta binnenkort ook met een smartlap in het theater :W
 
Idd, ik moet ook aan computerspelletjes denken.. :-)

Heb je er nog veel aan moeten doen om hem af te krijgen, of was ie dat eigenlijk al bijna?
 
Idd, ik moet ook aan computerspelletjes denken.. :-)

Ik liet hem net mijn broertje horen en die zei precies hetzelfde. Vooral bij die solo.

Uiteindelijk bleek hij al voor 90% af te zijn. Ik was niet tevreden over de kick en snare en wat overgangen. Toen ik die geluiden vervangen had liep het ineens. Daarna heb ik net nog een beetje gemixed, maar ook niet bijster veel. Wat panning, compressie en eq en dat was het wel. Nummers afmaken is nu het devies. En zo heb ik er nog een paar liggen die ik al bijna was vergeten, en die een paar maanden later toch best lekker blijken te klinken. More to come :okdan:
 
Lekkere track, vrolijke upbeat vergezeld de hier doorbrekende zon. Goed begin van het weekend, dank je wel!
 
Prima punten sKeLeTvM :okdan: Ben het in beide gevallen met je eens. Een jaar of wat geleden maakte ik regelmatig synthwave en overwoog ik serieus een zanger te zoeken. Zover is het nooit gekomen, maar mijn broertje zegt altijd hetzelfde: daar moet een stem bij. Ik heb meer nummers in dit genre liggen en zal eens zien. Lijkt me leuk om in deze stijl eens op te treden. Dan koop ik meteen een tweedehands DX7 :D

De mix kan idd ook beter. Maar ik heb al flinkte stappen gezet en weet steeds beter wat ik doe. Hoewel, in dit geval zit er ook een Ozone Elements op de master en dat pakt in het hoog niet helemaal lekker uit. Daar duik ik ook nog eens goed in. Dank voor je moeite.
 
Back
Top