Under the ashes

Wel enigszins jammer dat er nog geen feedback is geweest op deze track.
Misschien ben ik toch weer eens wat te enthousiast geweest.
Moet mezelf soms echt remmen hierin en niet maar van alles steeds plaatsen aan tracks etc.
En wellicht toch nog wat meer tijd gaan steken in het nog verder uitwerken van deze track.

En deze track vind ik eigenlijk ook wel iets meer de moeite waard;
https://soundcloud.com/gardensofhega/demotrack
Zit toch wat meer diepgang en dynamiek ook in.
 
Ik vind de atmosferische klanken heel mooi. Wel vreemd dat deze op 1.28 ineens stopt.
De beat is heel erg in de verte weggestopt. Misschien dat de kick op half tempo ook wel gaaf had geweest hierbij. Ik zie hier wel potentie in maar mag nog een beetje opgepoestst voor m'n gevoel, alles klinkt een beetje dof.
 
hoi SB-SIX

Heel erg bedankt voor je reactie.
Je hebt inderdaad gelijk dat het vreemd is dat die atmosferische klank op 1.28 ineens stopt.
De softsynth, waar deze uit komt, is een demo.
En soms wordt daardoor niet alles goed meegemixt.
Vind ik zelf ook wel heel vervelend.
En het klopt ook wel dat het allemaal wat dof klinkt, vooral de kick ook.
Wil ik ook zeker nog aan gaan werken.
 
Is het misschien zo dat je er teveel aan doet om het goed te krijgen? Veel synths hebben nauwelijks eq/compressie nodig om prima helder te klinken. Voor een kick geldt hetzelfde, als de sample (of vst, leve kick2 vst :)) goede kwaliteit is hoef je er weinig meer aan te sleutelen. Als je veel EQ't kan het ook gebeuren dat alles steeds meer naar de achtergrond gaat.
 
"Wired for Adventure" klinkt heel erg gaaf. Heel mechanisch of er allerlei hydrolische apparaten op de achtergrond staan te stampen. Heel gaaf. Wat heb je voor die geluiden gebruikt?

"Under the ashes" is ook een lekkere track lekkere klanken en ik vind het wel wat hebben dat die beat zo op de achtergrond gedrukt is...
 
Back
Top