Hypersphere - Flooding (uplifting trance)

X-treme

Ingeburgerd
Lid sinds
12 april 2019
Berichten
31
Locatie
Southside
Toch maar een keer wat posten hier :) dit is eigenlijk de eerste track die ik met alleen outboard gear gemaakt heb, op de ethera kontakt bank na voor de vocal adlibs. qua arrangement is de track klaar, ik zit alleen zoals altijd weer te kutten met het afmixen...

voor de liefhebbers:
Leadsound: Peak, Radias & Virus ti2
Pads: Supernova 2 & Jp8080
Bassline: Subsequent 37, Nord lead 4, Poly Evolver
Piano: Integra 7
Vocals: geknipt en geplakt van Splice.

linkie: https://soundcloud.com/hyperspherenl/flooding-v12102019-1700/s-2CkOq
 
Mix klinkt op zich wel ok. Wat ik tegenwoordig veel gebruik is de Metric AB waar ik AB met andere tracks. Er zit ook een sectie bij die sub, laag, mid laag, etc. schijt zodat je goed kunt horen wat jou track te veel of te weinig heeft in vergelijking met de referentie track die je gebruikt.

Ook als tip voor het mixen is je track heel zacht te zetten tijdens het mixen zodat je goed kunt horen wat er te zacht of hard is. Je main lead in de drop valt bij mij weg als ik het geluid heel zacht zet. Dit is een belangrijk element in je track. Zet deze iets harder, wellicht een layer om het wat voller te laten klinken want het mist iets. Multiband distortion is ook een goede tool om hier een daar de frequenties even iets meer boost te geven.


Maar goed, de track zelf. Als je de tracks van deze tijd probeert te benaderen, zou ik je aanraden om wat tracks van het label TSOH te beluisteren. Zijn zelfde soort tracks als deze en kan je goed als vergelijking materiaal gebruiken om aan e sound van deze tijd te voldoen.
0)
De vocal in de break vind ik mooi gedaan met de piano samen. Het zou net even iets spannender kunnen. Die bass die uit de filter komt (3.40) mag veel meer laag hebben. Het klinkt net even iets te mak ook. Het idee is wel goed! De extra break van 3.50 klinkt goed met een mooie lead en piano geluid op de achtergrond. Als de hi hats er in komen op 4:17 zou ik er iets van een clap extra in gooien om het ritme terug te brengen. Als de drop komt op 5 minuten zou ik deze ondersteunen met een string/pad layer. Het klinkt nu te leeg. Als je tracks luistert in de genre die zijn uitgebracht klinken ze veel voller. Een string/pad, wat nog niet eens zo heel duidelijk aanwezig hoeft te zijn, brengt al veel meer dikte in de mix.

Kort samengevat. De track klinkt ok, maar niet super wat voornamelijk aan de mix en gebruik van de geluiden ligt. Luister goed wat andere doen in hun tracks en AB veel. Technische is je track in orde en voldoet aan de standaard.
 
Thanks voor de feedback en de tips :) Ik zal er mee aan de slag gaan! Ben nog niet zo heel lang bezig met produceren (laatbloeiertje qua produceren, ben pas in april afgelopen jaar begonnen ermee) dus ik kan zeker wat met je tips.
 
Net een jaartje bezig? Nou petje af hoor.:halleluja
Het is een cliche maar hoe meer nummers je afmaakt hoe meer je leert en verbeterd .
Dat geld voor alle stadia....van compostie,,,,t/m master/mixing.
Waar ik vooral blij mee ben met jouw track is dat je op tijd afwisselt.varieert en verrast door weer wat nieuws erin tegooien waardoor je de luisteraar betrokken houd.
Ik mis dat bij veel producers..
En hou een open mind...copieer van een ander wat je cool vind maar blijf aub je eigen ding doen.
Copy cats hebben we al meer dan ooit genoeg van ...
 
Hey, deze is mooi zeg.. ja man, petje af.. 1 jaar produceren.. Ik produceer al 15 jaar nu en hier kan ik niet aan tippen... Zeer mooie en lieflijke plaat. Well done ;)
 
Dankje, goed om te horen :) Noujaa, 1,5 jaar dan :) In mijn omgeving is er eigenlijk nauwelijks iemand die echt trance luistert, dus echt veel feedback hoef ik daar niet te verwachten.
Ik heb nog wat dingetjes aangepast, aanhand van de feedback van metatron. Heb de hoofdmelodie ietsie harder gezet, heb de opbouw naar de drop nog wat uitgebouwd, lichtjes een pad tijdens het hoofdgedeelte toegevoegd. Daar mistte inderdaad iets, nu met de pads klinkt het al een stuk voller!
Nogmaals dank voor de feedback en dit is waar we nu zijn:
https://soundcloud.com/hyperspherenl/hypersphere-flooding-v13102019-1930/s-Tkeng
 
Ha, leuk weer eens iets trance te zien hier. Ik vind het een aardige plaat, maar ik mis zelf nog wel het e.e.a.;

- Ik vind de kick te hard staan
- De vocal is niet altijd even zuiver
- Ik vind de akkoordprogressie leuk, maar die toplead is voor mij niet altijd genoeg, zeker vanaf 05:00. Ik vind hem zelfs wat irritant op ten duur. Het geluid is het ook net niet, imo.

Ga lekker door, op de goede weg!
 
:) Noujaa, 1,5 jaar dan :) In mijn omgeving is er eigenlijk nauwelijks iemand die echt trance luistert, dus echt veel feedback hoef ik daar niet te verwachten.

Ik denk dat ik maar ga stoppen met muziek maken...
Ik produceer al bijna 20 jaar en kom niet eens in de buurt van dit...=(

Ik heb echt helemaal niks aan te merken op de 2e versie.
Zeer goede plaat! En echt helemaal in mijn straatje kwa trance! :okdan::halleluja
 
Dank jullie allemaal hoor, voor zowel tips als complimenten :) Ik heb dit regenachtige weekend zowat compleet in mn studio verbracht :) heb alweer een nieuwe uplifter voor 95% klaar. Zal die volgende week wel ff posten als die helemaal klaar is.
Deze track hier heb ik nog wat gefinetuned, maar zit toch aan mn max qua afmixen. Alles wat ik nu nog ga doen wordt eerder slechter dan beter :P Zal deze effe een weekje laten rusten, en als ik er dan tevreden mee ben zal ik de final ook ff uploaden :)
 
Back
Top