SanktPauli - Cast a Spell on Me (Metapop remix)

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Na een tijdje droog gestaan te hebben liep ik op metapop.com tegen een voor mij heel inspirerende remix contest aan. Eigenlijk spraken vooral de vocals me aan, dus heb ik Live weer opgestart en ben de zolder niet afgekomen voordat ik deze remix/remake had gefabriceerd. Hij wijkt weer behoorlijk af van het origineel, maar dat mag de pret niet drukken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :)

https://soundcloud.com/sanktpaulimusic/cast-a-spell-on-me-sanktpauli-remix
 
Prima gedaan.
Maar wat mij heel erg stoort zijn juist de vocals die helemaal begraven zijn in de reverb/galm/delay. lijkt wel ...voor mij too much.
KLinkt alsof ze vanuit een grot zit te zingen ofzo.Het drukt de vocals erg naar de achtergrond in je mix en en haar woorden zijn amper te verstaan.
Wordt een beetje troebelig allemaal.
Misschien is de stijl van dit type muziek ofzo but i dont like it.
Dus van mij mag het wel wat drogere vocals ....komen ze ook wat meer naar voren en wellicht wat zuiverder.

Maar verder nogmaals mijn complimenten.Goed in elkaar gezette track.
 
Prima gedaan.
Maar wat mij heel erg stoort zijn juist de vocals die helemaal begraven zijn in de reverb/galm/delay. lijkt wel ...voor mij too much.

Is het je nog niet opgevallen dat het overmatig gebruik van REV redelijk 'in' is ?
Wat idd wel het geval is : de balance DRY/WET mag net een tikje minder en de stem iets luider en dan is het effect dat jij beschrijft niet 'too much'
Het is zeker de moeite om de tracks van Sankt op zijn SoundCloud page te beluisteren. Als je er in slaagt om je stijlvoorkeur achterwege te laten, dan hoor je dat Sankt
heel goed weet wat hij doet. Hij zou nu al redelijk goed als ghost writer kunnen werken.
Ook dit stukje muziek is geslaagd !
 
Ik vind het ook bijzonder knap gedaan!! Kon je nog meedoen met de competitie? Inmiddels is de inschrijving gesloten...
 
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel tevreden mee ben, al hoor ik hier en daar dingen die misschien anders zouden moeten zijn, maar dat hou ik toch.

Maar wat mij heel erg stoort zijn juist de vocals die helemaal begraven zijn in de reverb/galm/delay. lijkt wel ...voor mij too much.

De vocals hadden dit effect al in de geleverde audiobestanden. Ik vind het zelf niet storend, vind het wel bijdragen aan de sfeer, maar het zou wellicht inderdaad een tikkeltje minder hebben gekund :)

Het is zeker de moeite om de tracks van Sankt op zijn SoundCloud page te beluisteren.

Op dit moment staat daar niet zoveel meer op. Ben bezig als duo met een Engelse tekstschrijver die ik heb leren kennen nadat ik derde werd in een andere remixwedstrijd op emanate.live (https://emanate.live/sankt-pauli). Het is de bedoeling onze nummers op Emanate (simpel gezegd een 'eerlijke' versie van Spotify met directe uitbetaling gebaseerd op blockchain) uit te brengen. Er staat er nu al eentje: https://emanate.live/treasure-gnomes.

Ik vind het ook bijzonder knap gedaan!! Kon je nog meedoen met de competitie? Inmiddels is de inschrijving gesloten...

Ja, ik was nog op tijd, het was wel even haasten, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Er zijn wel 362 concurrenten, dus het blijft afwachten. Vraag me altijd af of ze daadwerkelijk naar alle inzendingen luisteren of gewoon naar de remixes met de meeste likes of zo.

Wederom radio quality! Erg goed gedaan, tis alleen totaal niet mijn smaak, maar dat maakt natuurlijk nix uit. Top werk! :okdan::halleluja

Ik dank u allerhartelijkst! Heel fijn dat je het kan waarderen ondanks dat het je smaak niet is. Ik heb dat zelf ook vaak. Hoor ik dat er veel aandacht aan besteed is en, mag ik dat hier zeggen, liefde in zit, dan weet ik dat zeker op waarde te schatten!
 
Nog een vraagje.
Ben benieuwd wat levert zo een remix contest op als je wint zeg maar?
Bedoel het kost allemaal tijd enzovoort dus wat staat daar tegenover?
 
Nog een vraagje.
Ben benieuwd wat levert zo een remix contest op als je wint zeg maar?
Bedoel het kost allemaal tijd enzovoort dus wat staat daar tegenover?

prizes.png


bron: https://metapop.com/pages/promos/And...a-Schossow?p=1
 
Ja, Metapop is van Native Instruments, dus die geven altijd sigaren uit eigen doos 8) Bij Splice is de hoofdprijs meestal een officiële release en harde contanten. De remixwedstrijd van Emanate waarin ik derde werd heeft mij 1000 AUD opgeleverd, helaas wel uitbetaald in hun eigen cryptomunt (EMT). Die is daarna flink gezakt, zit nu nog op zo'n 200 AUD :dubbel: Ik doe het toch vooral omdat ik het leuk vind om te doen en om er beter in te worden. De acapella's zijn vaak van hoge kwaliteit en die vind je ook niet overal.
 
Back
Top