the slowest wheel & de lucht.

JohnDoe28

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2013
Berichten
1.063
69615614_510092602901032_149410784032432206_n.jpg - Click image for larger version  Name:	69615614_510092602901032_149410784032432206_n.jpg Views:	0 Size:	26,1 KB ID:	3709959
ik heb twee nieuwe tracks voor jullie. :)
laten we beginnen met de THE SLOWEST WHEEL. :D
een track op 140 bpm waarmee de bedoeling was de track langzaam op te komen. :D
nauw dit is er van geworden. :)
de track heb ik nog lopen inkorten anders werd hij 10 minuten lang. :dubbel::kroon:

https://soundcloud.com/ed-sarin/the-slowest-wheel

de tweede track ;) heet de DE LUCHT.
deze hoort bij deze schilderij de lucht. (van 1 bij 2 meter).
het schilderij zelf is een beetje mislukt. en nog in aanbouw.
kwa versteviging aan de achterkant.
zie foto. het nummer is gemaakt op 126 pbm.

https://soundcloud.com/ed-sarin/de-lucht-1
 
Hey leuk dat je zo actief bezig bent. Ik heb alle twee de nummers beluisterd... De eerste vond ik de beste, vooral die laatste drop. De tweede vond ik wat hektisch, vooral met die loeiharde snare. Anyway, good luck man en nice je weer te zien ;-)
 
Ik heb beide tracks beluisterd en zijn allebei heel erg goed. Ik vind de tweede eigenlijk meer bijzonder dan de eerste juist omdat het een aparte timing heeft qua ritme. Het geeft het een gejaagd gevoel alsof je op de hielen gezeten wordt. De samples en vocoder stemmen passen er prachtig bij. :okdan: :halleluja

Qua schilderij "De Lucht" : zonder lijst (of meerdere panelen) zou ik altijd de zijkanten ook schilderen zodat je geen witte kiertjes ziet. Overigens is het schilderij absoluut niet mislukt, ik denk dat je alleen de panelen per ongeluk verwisseld hebt. Volgens mij moet paneel linksboven juist rechts onder en andersom. Het gele paneel hangt op z'n kop dus die moet je omdraaien. Je zult zien dat je er dan heel anders tegenaan kijkt.

Leuk dat je bezig bent al deze creatieve uitingen. Muziek is schilderen met geluid. Schilderen is componeren en arrangeren met verf. Eigenlijk is het een pot nat :P
 
Track 1 is qua opbouw en consistentie goed gelukt. Track 2 en spreekt mij minder aan, behalve het interessante stukje zonder de snare/kickdrum na 2.02 min/4.51. Omdat je schilderij rust uitstraalt, zou ik een ambient track verwachten. Belangrijkste is echter dat je plezier beleeft aan je muziek en schilderen :)
 
ja zeker digitalart en de rest.
het zijn aparte tracks van me en vandaag komt er nog een nieuwe.
wat gewoon in dertien in een dozijn track moest worden.
 
ik vind beide nummers wel cool, geen echte voorkeur.
ik heb normaal gezien heel veel moeite om lang gefocust te blijven, maar lukt mij prima bij deze tracks.
Dank u :-)
 
Hi, space chicken.

zit hier met koorts thuis tevervelen dus dacht ga weer es een tracks van iemand remasteren/polijsten.:D

Lekker track overigens...stampt behoorlijk.Waar het mis gaat qua mixen is heel veel mud opbouw in je mid-low frequencies.

Als je de mud wat opruimt en de mix wat meer in balans dan kan de track eindelijk ademen zoals men dat noemt geloof ik en dan hoef je weinig meer tedoen om het telaten knallen.

Ik kan maar zoveel doen met een master natuurlijk want je moet basically terug naar je mixed versie maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

Hier de remaster van The Slowest Wheel

Overigens is je stereo image iet wat tewijd op de lows ...heb de boel daar meer naar mono gezet..ook in de low mids...dant wordt je low end sound wat strakker.


Oh ja dat alarm Fx effect ofzo wat er steeds doorheen komt steeds staat veels tehard.
 

Attachments

  • The Slowest Wheel_remaster.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Hi, space chicken.

zit hier met koorts thuis tevervelen dus dacht ga weer es een tracks van iemand remasteren/polijsten.:D

Lekker track overigens...stampt behoorlijk.Waar het mis gaat qua mixen is heel veel mud opbouw in je mid-low frequencies.

Als je de mud wat opruimt en de mix wat meer in balans dan kan de track eindelijk ademen zoals men dat noemt geloof ik en dan hoef je weinig meer tedoen om het telaten knallen.

Ik kan maar zoveel doen met een master natuurlijk want je moet basically terug naar je mixed versie maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

Hier de remaster van The Slowest Wheel

Overigens is je stereo image iet wat tewijd op de lows ...heb de boel daar meer naar mono gezet..ook in de low mids...dant wordt je low end sound wat strakker.


Oh ja dat alarm Fx effect ofzo wat er steeds doorheen komt steeds staat veels tehard.

ik luister nu een paar seconden naar je remaster en vind hem nu al :D:okdan::D:).
klinkt goed van je.
helemaal geluisterd ik vind hem erg goed gelukt.
als het mag zet ik hem als remaster onder je naam op mijn soundcloud. ;)
 
Last edited by a moderator:
ik luister nu een paar seconden naar je remaster en vind hem nu al :D:okdan::D:).
klinkt goed van je.
helemaal geluisterd ik vind hem erg goed gelukt.
als het mag zet ik hem als remaster onder je naam op mijn soundcloud. ;)

Cool dat het resultaat je bevalt.
Je hoeft de remaster niet onder mijn naam tezetten ..doe gewoon je eigen naam tis jouw track.
Ik ben geen mastering/mixing engineer.Gewoon een electronic music producer.:kimono:
 
Back
Top