herfstig house plaatje

Ja dit is heel knap gemaakt. Wat ik heel knap vind is dat je geen muur van geluid hebt maar dat het toch vol klinkt. Minimalistisch is niet het woord maar er is genoeg ruimte om lucht en licht erin te laten. Heel mooi gedaan. Ik vond het heerlijk om naar te luisteren en je hoort de druppels vallen. Heel erg mooi gemaakt. :halleluja
 
Hi slaveofthe wave,

ik pak soms random tracks om te masteren of mixen wanneer ik daar tijd voor heb om mijn eigen skills te verbeteren of gewoon weg meer ervaring op te doen.

Dus jouw track is de gelukkige.:baco:

Ik zal je alle details besparen maar heb hier geprobeerd om de track wat meer open telaten klinken.Dus weg met boxy/dof klank (niks mis mee overigens)en wat meer clear maar toch ook een smooth en punchy sound.

Hope you like it.:walker:
 

Attachments

  • master_Sunspot Dripping leaves.mp3
    11 MB · Bekeken: 86
Ja dit is heel knap gemaakt. Wat ik heel knap vind is dat je geen muur van geluid hebt maar dat het toch vol klinkt. Minimalistisch is niet het woord maar er is genoeg ruimte om lucht en licht erin te laten. Heel mooi gedaan. Ik vond het heerlijk om naar te luisteren en je hoort de druppels vallen. Heel erg mooi gemaakt. :halleluja
wauw wat leuk om te horen, dit probeer ik namelijk al jaren om mooie open mixes te maken, en het lijkt eindelijk te lukken :)

Hi slaveofthe wave,

ik pak soms random tracks om te masteren of mixen wanneer ik daar tijd voor heb om mijn eigen skills te verbeteren of gewoon weg meer ervaring op te doen.

Dus jouw track is de gelukkige.:baco:

Ik zal je alle details besparen maar heb hier geprobeerd om de track wat meer open telaten klinken.Dus weg met boxy/dof klank (niks mis mee overigens)en wat meer clear maar toch ook een smooth en punchy sound.

Hope you like it.:walker:
Nou, als je wilt heel graag mƩt details!

veel dank voor deze mooie master, dat klinkt ineens heel erg pro :okdan:

Eigenlijk doe jij, wat ik probeer te doen (door een zo goed mogelijke mix te maken en dan tdr nova/slickeq + kotelnikov + limiter 6 allemaal subtiel in te zetten als mastering chain). als ik mn eigen mix ernaast leg klinkt deze inderdaad dof en wat boxy, terwijl ik al dacht dat ik een lekker frisse mix had (niet dat die slecht is, maar er blijkt ruimte voor verbetering. Dus nogmaals, ik hoor heel graag de details, daar kan ik wat mee om mijn skills te verbeteren 8)

(Op het eerste gehoor EQ cut in met midlaag, minder subbass en EQ boost in het midhoog? dan een flinke boost met zorgvuldige (multiband)compressie of limiting?)
 
Laatst gewijzigd:
euh je vroeg om details hoe ik tot dit resultaat ben gekomen maar heb maar een deel opgeslagen....

Ik gebruik vaak een paar standaard plugins waar ik graag mee werk.

Dus hier wat ik info wat ik nog kon achterhalen en nog weet ongeveer aan deze mastering sessie:

Hier de 2 meest drastische EQ's : 1 is in onzone 8 en ander EQ is standard eq plugin van Flstudio.

EQ.jpg - Click image for larger version  Name:	EQ.jpg Views:	0 Size:	42,4 KB ID:	3710302


Naast deze zijn er nog 4 of 5 kleinere eq wijzigingen gedaan.

PLugins used:

SPAN

Cytomic the Glue( compressor, SSL clone )

OZONE 8


Tonal Balance Control

OZone 8 Dynamics(multiband compression)

Ozone 8 Exciter

Ozone 8 Spectral shaper

Ozone 8 Vintage compressor

Ozone 8 Vintage limiter


Youlean Loudness Meter(free version)


Hopelijk heb je hier wat aan....:doei:
 
Laatst gewijzigd:
oh ja mijn trouwe assistent speakers(PC) van meer dan 20 jaar oud....:D in een klein untreated room met de slechtste akoestiek die je maar kan voorstellen.
Dus je speakers kennen helpt!En mix/master vrij zacht en en soms even hard dan hoor je het verschil goed.
Steeds A/B tussen origineel versie en mijn versie en reference tracks.
Ben ik langer dan een uur bezig is het tijd voor pauze want de oortjes zijn niet meer objectief of vermoeid in mijn geval.

[h=1]Logitech X-230: 2.1-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS=(:mega:

1232712188.jpeg

als reference heb ik nog een soundbar voor de tv ...[/h] [h=1][/h] Tonal balance Controle van ozone geeft je ook een goede indicatie of je een beetje binnen de algemene grenzen ligt van bv dezelfde genre tracks die bass-heavy zijn .:okdan:
 
Shit ...vergeet ook mijn Sennheiser DT 990 headphones te vermelden.Ook meer dan 20 jaar oud.Die gebruik ik meer om hele subtiele details tehoren .:doei:
Oke nu voel ik me oud .....:frons:
 
Back
Top