[Dance]Gayatri Mantra

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond


Ik ben gek op mantra's en heb een hele bekende, de Gayatri Mantra verwerkt tot een dansbare versie. Ik denk dat Shiva, een van de gedaantes van Krishna, de god van de dans, hierop wel zou dansen. Ikzelf in ieder geval wel. Dit zou voor mij een plaat zijn om de dansvloer op te gaan.

Ik heb een vocoder gebruikt om mijn zangstem te maskeren omdat ik niet mooi kan zingen. ;-) De akkoorden komen van de site van Deva Premal. Die zijn dacht ik niet beschermd. Weet iemand dat toevallig? Het gaat om deze versie, erg mooie versie:



Betekenis van de mantra:
Het woord Gayatri betekent ritme en het betekent bescherming.
Het zingen van de Gayatri Mantra beïnvloedt het fysieke lichaam,
zuivert het emotionele lichaam, en brengt je bij je hartsgevoel.
Het is een mantra voor vrede en wijsheid voor iedereen.


OM BHUR BHUVA SVAHA
TAT SAVITUR VARENYAM
BHARGO DEVASYA DHIMAHI
DHIYO YO NAHA PRACHODAYAT
 
Last edited by a moderator:
De vocoder past er goed bij, klinkt leuk. :)
Een wat snellere, Goa-trance versie is misschien ook geen gek idee.
 
De vocoder past er goed bij, klinkt leuk. :)
Een wat snellere, Goa-trance versie is misschien ook geen gek idee.

Ik zal eens kijken of ik 'm kan remixen. Goa is de stijl die ik heel vroeger, in het begin van mijn Fruity Loops-tijd maakte.
 
aanvankelijk lekker frisse mix en de vocoder past er ook mooi bij
rond 1:40 zit een resonerende synth die niet lekker klinkt en de rest overstemt, verderop in de track komt deze ook terug
aangezien het een work in progress is zou ik die nog wat EQ-en :)

Bedoel je die Vangelis-achtige synth?
 
nee, die gong achtige drone

Ik denk dat je de boventonen van de sitar bedoelt. Die klinken wat apart, maar daar hou ik juist van. Ik hoor rond die tijd niks geks. Maar het kan zijn dat ik er al aan gewend ben. Ik zal over een tijdje nog eens luisteren. Misschien dat ik het dan hoor.
 
En hier is ook de goa-achtige versie: Gayatri Mantra (Ethnic Goalistic mix):
https://soundcloud.com/sevarandeep/gayatri-mantra-ethnic-goalistic-mix
 
Last edited by a moderator:
Yes! :okdan: Heel mooi, klinkt erg goed!

Top! :-)

Jullie hebben me geïnspireerd om een heel album te maken met dit soort tracks: Nateraj (Nataraja is een andere naam voor de hindoegod Shiva als de kosmische extatische danser).
 
Geweldig gemaakt... en aan het enorme verschil tussen je originele versie en de GOA versie denk ik dat je een heel album kunt maken met alleen remixes van deze mantra in verschillende stijlen ::P
Ik vind zelf de eerste versie het mooist omdat voor mij wat meer mystiek is... maar allebei heel erg gaaf gemaakt. En als het om te dansen is dan zal de tweede versie voor een vollere dansvloer zorgen dan de eerste :okdan:

Succes met de rest van het album en ik hoop dat we af en toe alvast wat nieuw werk mogen beluisteren hier.
 
Succes met de rest van het album en ik hoop dat we af en toe alvast wat nieuw werk mogen beluisteren hier.

Jazeker :-) Per toeval ben ik op SoundCloud een tijdje geleden een mantra-zangeres tegen gekomen. Ze maakt zelf ook muziek met haar gitaar. Toevallig wil ze zich meer gaan bekwamen in het zingen. Ze ziet een samenwerking met mij wel zitten :-) Geen idee hoe ik op haar profiel terecht was gekomen. 6 weken geleden was ik helemaal niet met muziek bezig, maar per toeval zat ik wat te luisteren op Soundcloud. Leuk hoe dingen zo bij elkaar kunnen komen :-) Ik ben nu een mantra van haar zelf aan het verdansen :-)
 
Back
Top