Bombario - Into the dark

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.642
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Mijn muziek klinkt bijna altijd lief en melodieus. Daarom heb ik geprobeerd een wat donkerder track te maken. Hopelijk is dat gelukt. Enjoy :okdan:



P.S. Ik heb de mix op mijn gehoor gedaan. Ik had grootse plannen met Spectrum Analysers etc. maar ik kan de track niet meer verdragen. En wat mij betreft klinkt hij zo lekker :D
 
Lekker track, best wel dark ja.:okdan:
Af en toe een voice sample erin die zegt;"Into the daaaaark" zou wel wat extra geven misschien.8)
Laat de track anders een week /maand liggen als je het zo zat ben en mix /master hem dan af.
Is heel herkenbaar dat je de track zat bent tegen de tijd dat je bij het mixen stadium bent...ik weet mij daar inmiddels overheen tezetten en de boel toch aftemaken.
Aangezien ik alles zelf doe moet ik dat wel of het altijd de juiste weg is daar zijn de meningen over verdeelt.8o)
 
Niet dat ik je andere werk zat ben maar dit klinkt inderdaad heel anders en je opzet is bijzonder goed geslaagd. Ik vind ook de overgangen en de variaties heel erg goed gedaan als ook de effecten die je gebruikt voor de afwisseling. Daardoor blijft het boeien tot het eind. Heel knap gedaan.
De mix klinkt wat mij betreft prima. Er is wel een gedeelte waar (op z'n minst) twee patches vechten om een stukje spectrum in het mid-laag maar ik vraag me af of het de moeite loont om daar aan te gaan sleutelen, het staat gewoon als een huis. Mooie track!!
:okdan: :halleluja
 
Lekker.. EDM met subtiele opbouw en ook hier en daar lekker afwisseling qua thema en geluiden.. dat houdt het spannend. Zeer geslaagd! :okdan:
 
Wat een goede reacties allemaal, top :okdan: En ik ben blij dat ik hem nu al heb gedeeld. In het verleden zou ik er nog weken aan gaan schaven, waarna hij mijn neus uitkwam. Nu probeer ik sneller en impulsiever tracks af te maken. En dat werkt kennelijk.

just a dude "Aangezien ik alles zelf doe moet ik dat wel of het altijd de juiste weg is daar zijn de meningen over verdeeld."

Ik werk ook alleen en dat heeft voor- en nadelen. Het grootste nadeel waarschijnlijk dat je niet even kunt sparren. Maar dat doe ik dan hier wel op het forum :W
 
Hey Bombario, ben ik blij dat ik even wat terug in de tijd gegaan ben om dit nummer tegen te komen. Puik werk. De mix is idd zeker OK.
Voor mij is het net iets te lang, maar dat heb ik bij bijna alle nummers die langer dan 3:44 lang zijn ;-)
Strak nummer!
Op 1 of andere manier was ik heel de tijd aan het wachten op een sample (vocal ding uit n'een film van de jaren 90 ofzo), maar eigenlijk was ik wel blij dat die niet gekomen is, want anders was het voorspelbaar geweest, als je nog begrijpt wat ik bedoel... ToAd
 
Klinkt voor mij meer als een dj mix dan een track. Het main thema houd ook niet lang mijn aandacht. Vooral die synth waar het lijkt aslof je 1 x de automation van 4 of 8 bars blijft herhalen. Mix klinkt wel weer erg goed. Ook erg toffe geluiden en een lekker ritme.
 
flyweight. Zit wel wat in. Maar dat vind ik ook het leuke van snel nummers afmaken, het hoeft niet perfect. Bij deze wilde ik vooral de energie vasthouden. En dat is volgens mij gelukt. Die tweede break met die stem vind ik echt tof. En weer doorrrrrrr... Over 10 liedjes kijk ik welke nog overeind staan. En misschien maak ik daar dan nog een verbeterde versie van.

Dank je voor het luisteren :halleluja
 
De track gaat onverminderd door op een lekkere groove :okdan:
Begrijp je punt met niet te lang laten liggen en gewoon sneller afronden.. er valt namelijk altijd wel wat aan te passen.
Maar met wat feedback hier en daar vanuit de synthforum community, kom je mogelijk ook weer een stapje verder

BTW: je laatste synthwave track heeft me wel getriggerd. Ik vind de sounds fantastisch. Ben er ook maar 1 gestart *D
 
Oe... als die bass er in komt op 1:03 :okdan:. Mix is ook goed, wellicht de tik (hoog) van de kick iets meer door laten komen. Deze valt af en toe weg in de andere geluiden. Zou wellicht iets korter kunnen. Maar voor de rest een geslaagde track zou ik zeggen.
 
Ja, klinkt goed ook op mijn oortelefoontjes. Idd, zou een vocal sample het nummer iets herkenbaarder maken? Ik zat er ook op te wachten.. :-)
 
Back
Top