Von Naphoven - Spirits want to be free

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.591
Locatie
Den Bosch
Spirtual_money.jpg

Spirits want to be free

Waarschuwing: Bevat kunstmatige spiritualiteit - Luisteren naar deze track kan leiden tot spontane en miraculeuze healing van je feelings.​
 
Ik vind em wel lekker, op je EP knallen en munten harken!
 
mij te saai.....zeker het begin.....en daarna wordt het eigenlijk niet veel levender.
Dit kon mijn feelings helaas niet helen op dat moment.

begin ook tehoren dat je dezelfde synth/plugin presets gebruikt want 1 van je vorige nummers heeft veel van dezelfde geluiden....ook eentoning wordt dat als luisteraar
 
mij te saai.....zeker het begin.....en daarna wordt het eigenlijk niet veel levender.
Dit kon mijn feelings helaas niet helen op dat moment.

begin ook tehoren dat je dezelfde synth/plugin presets gebruikt want 1 van je vorige nummers heeft veel van dezelfde geluiden....ook eentoning wordt dat als luisteraar

Raar dat je dit zegt.De meeste artiesten gebruiken dezelfde klanken om herkenning te krijgen.J.M Jarre,Mike Oldfield,Yes,Genesis,Deep purple,..Ga het oneindig rijtje maar af.
 
Raar dat je dit zegt.De meeste artiesten gebruiken dezelfde klanken om herkenning te krijgen.J.M Jarre,Mike Oldfield,Yes,Genesis,Deep purple,..Ga het oneindig rijtje maar af.

Klopt Sinew....zoals je zegt de meeste artiesten.Ik als artiest begin elke track 100% opnieuw , niks wordt opnieuw gebruikt ....
Daardoor is ook elke track van mij geheel anders dan die ervoor.
Zo werk ik ...kan niet anders ,,,,,ik haat dezelfde preset of kick of whatever detail weer te gebruiken omdat ik die dan zat ben.
Ik zeg niet dat de 1 goed of fout is dat moet ieder zelf weten maar voor mij persoonlijk hou ik daar niet van.Thats all.
 
Beide patches waren van scratch af aan gebouwd in dit geval, maar zullen in het verlengde liggen van oudere werkjes...
 
my feeling don't need healing, they're perfectly fine as they are!
Ik ben ooit getuige geweest van een 'gong-bad' in Orange, frankrijk in een oud romeins theater, dit deed mij daar in de verte aan denken, alleen mis ik het organische gevoel, dat je volgens mij niet uit een elektronisch instrument kunt halen... Als je voor het esoteriche wil gaan, zal het voor mij juist moeten gebeuren (zonder elektriek en met veel muziekanten), anders pakt het niet. Het kan langst de andere kant zijn dat iemand gewoon graag zulke muziek maakt, zonder de intentie om iets te healen, dan zou ik het ook zo benaderen tijdens het beluisteren en zou mijn reactie anders zijn geweest ;-)
Just my 0,02€ Ciao, ToAd
 
Ik weet nooit goed op wat ik dit soort organische tracks moet beoordelen. Het eneige dat ik kan zeggen is : goed / middelmatig / slecht. Deze zit in het midden. Het klinkt allemaal goed, maar ik mis een beetje een verhaallijn, thematiek...
Maar ik moet ook zeggen dat ik zelf de grootste moeite heb om zo iets in elkaar te zetten. Dat zou me amper lukken dus wat dat betreft : :halleluja
 
Maar ik moet ook zeggen dat ik zelf de grootste moeite heb om zo iets in elkaar te zetten. Dat zou me amper lukken dus wat dat betreft : :halleluja
Zoiets vind ik mag je nooit zeggen.Iets zelf in elkaar zetten is het punt niet om te oordelen,daar gaat het niet over.
Zuiver oordelen naar je smaak en goesting los daarvan.
Ikzelf blijf bij dit nummer neutraal nog goed,nog slecht.Kan bij dit nummer geen echt aandacht bijhouden.Er zijn geen hoogtepunten,maar zeker ook geen dieptepunten.
En een mening is zoals een achterste,iedereen heeft er één.
 
Ik heb de track (nog) niet geluisterd, maar ik vind het wel grappig dat vonNaphoven zo'n inspiratie steeds vind in dingen die hem irriteren (Ik doel hier mee op zijn opvallende intolerantie voor oa alles wat zweverig en lief lijkt te zijn). Ik ben blij dat nap een uitlaatklep heeft in de muziek, anders zouden er echt dingen gesloopt gaan worden vrees ik.. :D

Maar daarom dus ook dat ik de track niet heb geluisterd omdat ik weet dat het een statement is en de creatie daarom bijvoorbaat al niet serieus kan nemen.

Toch maar effe luisteren binnenkort. :W

-edit-

Lol.. toch net even 1 minuut geluisterd, het komt een beetje op me over als 'IK KAN DIT (ook) '.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Luisteren naar deze track kan leiden tot spontane en miraculeuze healing van je feelings.
Na beluisteren van deze track zegt iets in mij nu dat ik nu een Moog One moet hebben.. zeg me alsjeblieft dat het niet waar is..
 
Heb het 2x geprobeert maar kan hier geen gevoel bij krijgen.
Een soort intro maar het begint nooit....
de sounds zijn wel mooi btw
 
Na beluisteren van deze track zegt iets in mij nu dat ik nu een Moog One moet hebben.. zeg me alsjeblieft dat het niet waar is..

Één troost: er zit geen Moog One in deze track, de patch bestaat uit 1 laag OB6 en 1 laag JV-1080 en is met het handje in 1 take ingespeeld :D
 
Laatst gewijzigd:
Één troost: er zit geen Moog One in deze track, de patch bestaat uit 1 laag OB6 en 1 laag JV-1080 en is met het handje in 1 take ingespeeld :D

pfeww... :D
Maar klinkt erg goed!! lekker resonance randje.. ;) Het is ook net hoe je em inzet :) Ik zou zelf ook zoiets moeten kunnen met een OBX/OBXa en OB8 rondslingerend..
Dat bell-achtige geluid is de JV dan waarschijnlijk? maar lekker zweverig sfeertje dus!
 
Ja, de JV-1080 heeft een patch met een bel uit de world expansion, chimes en strings uit de orchestral expansion en een dual squarewave, allemaal met veel resonantie en cutoff op het randje. En dan een filtersweep patch op de OB6.
 
Back
Top