The Innerspectator - Tim and the ocean ( Ambient, progressive rock )

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.136
Locatie
HybriDe L!Fe
Bekijk bijlage the-innerspectator.mp3

Hey hier een eerste mix van iets wat ik zaterdag heb opgenomen.
De swing in de drums is erg goed gelukt. Ben me sinds kort in alle verschillende types swing aan het verdiepen.
De drum klinken nog een beetje dof.
Ben al een tijdje bezig mijn drum sound te verbeteren. Alhoewel mijn kamer niet is aangepast ben ik een eind op weg,
 
Hi Flyweight,

er zit een achtergrond sample in vanaf 0:30 sec ...geen idee wat het is maar het voegt helemaal niks toe ..sterker nog het verkloot het ritme....ritme sectie klinkt rommelig...
Uiteraard de cymbaal buildup die erin in begint in komt is zo hard dat de rest compleet naar de achtergrond wordt gedrukt.
Swing is lekker maar hou het simpel en strak.Swing ritmes zijn vaak slim uitgedacht maar eenvoudig.
Ik zou nog eens je hele beat sectie onder de loep nemen.Less is more!:beard:
 
Ik heb de boel even wat helder (clean sound)gemaakt ...zodat de highs wat duidelijker overkomen...en dan moet ik zeggen dat het best lekker klinkt allemaal.Alleen dat ene wormpje erdoor op de achtergornd hoor je ook duidelijk.
Je hihat en cymbals partij zijn eigenlijk toppie.Lekkere swing.
Zie snippet , kort voorbeeld .
 

Attachments

  • snippet.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 60
just a dude , ja dacht dat dat vage geluidje juist aan de groove mee werkt. Maar kan idd wel ff proberen. Heb dit allemaal in een klein dagje opgegenomen. En heb in de mix voor op het laag gelet. 1 uurtje gemixed. Zal het effe laten loggen en eens goed mixen. Ik doe dat bewust op een ander moment. Vind jouw mix erg goed klinken btw. Ik hoor niet dat de drums sloppy zijn maar meer een vage maar vette swing. Iig bedankt ga wat met je feedback doen.

e-Gloomy-nations thnx :)
 
Tweede versie vind ik inderdaad mooier maar voor beide tracks geldt dat het echt geweldig is!! Ik vind de gitaarpartijen heel erg mooi... super mooi gespeeld en heel mooi in de compositie. Ik vind het heel warm en een prachtige opbouw. Geweldige overgang met veel synth effecten. Echt een bijzondere track. Heel erg goed gelukt en ik vond het geweldig om naar te luisteren. Het heeft een heel apart sfeertje... Van mij mag je meer van dit soort pareltjes posten. :okdan: :halleluja
 
ben altijd een beetje jaloers als ik iemand iets hoor doen met een gitaar waarin ik niet slaag ;-)
Goed nummer (ik heb alleen naar de laaste versie geluisterd...) maar ik bleef zo dat "intro-gevoel" behouden tot dik in de 2 min. en het "outro-gevoel" starte rond de 3:40 en daartussen miste ik ... tekst?
Goed bezig in elk geval, knap gedaan!
Ciao, ToAd
 
Hey bedankt allemaal. Idd is het idee om hier een tekst op te schrijven. Nummer word waarschijnlijk wat langer.
 
De 2e mix is beduidend beter! Zitten wel een paar nootjes naast, maar als je t toch nog verder gaat uitwerken. Hier en daar een mooie synth in de rustige stukken zou ook wel tof zijn... :)
 
Ja thanks, will idd wel de track langer gaan maken.
die 'valse nootjes' idd maar ze creeeeren spanning hahahaha
 
Back
Top