Clockshop (Novation Peak en Behringer Deepmind 12)

Beelden van een werkende Orrery zijn altijd goed.:okdan:

Klinkt lekker en kachelt lekker door.
Misschien iets te langdradig, hoewel ik daar in dit geval geen last van heb.
Mooie geluiden. Ik heb beide instrumenten zelf en dan is het leuk om te horen wat anderen er uit kunnen halen.
 
Beelden van een werkende Orrery zijn altijd goed.:okdan:

Klinkt lekker en kachelt lekker door.
Misschien iets te langdradig, hoewel ik daar in dit geval geen last van heb.
Mooie geluiden. Ik heb beide instrumenten zelf en dan is het leuk om te horen wat anderen er uit kunnen halen.

Dank, ik weet dat het te lang is.
Ik improviseer, en ben dan altijd een beetje verbaasd als er toch weer 8 minuten zijn verstreken.
Zal in de toekomst eens iets vaker 3/4 minuten van mijn werkjes af-choppen voor ik verder ga met tracken. :)

BTW... als ik had geweten dat het een "Orrery" heet dan had ik betere images kunnen vinden.
Ik heb zitten googlen op "Mechanical Planetarium"... en dit was alles wat ik vond xD
 
Laatst gewijzigd:
Heel gaaf dit! En de video past er goed bij. Zijn de lange tonen van de deepmind en de korte van de peak?

Ja. De Deepmind doet de Brass en de Peak het clockwerk.

Beiden zou kunnen met de Peak, maar ik heb er maar één.
Stiekem wordt ik altijd heel moe van de Deepmind. Hij klinkt prachtig, maar teveel functies in het menu.
De Peak tweakt heerlijk met bijna alle controlls op het frontpanel. :)

Zit overigens ook nog een string vst onder het geheel, op de zelfde data als de Peak.
Dat was ik bijna alweer vergeten. Iets van HideawayStudios Orbitone Collection II
 
Dank, ik weet dat het te lang is.

Zo stellig bedoelde ik het zeker niet.
Ik bedoelde meer dat ik mij kon voorstellen dat anderen het zo kunnen ervaren.
Ik soms ook, maar bij dit nummer absoluut niet.
Ik vind de nummers van Vangelis die schijnbaar eindeloos doorkachelen vaak erg fijn en daar deed mij aan denken, vooral ook de gebruikte klanken.
 
Zo stellig bedoelde ik het zeker niet.
Ik bedoelde meer dat ik mij kon voorstellen dat anderen het zo kunnen ervaren.
Ik soms ook, maar bij dit nummer absoluut niet.
Ik vind de nummers van Vangelis die schijnbaar eindeloos doorkachelen vaak erg fijn en daar deed mij aan denken, vooral ook de gebruikte klanken.

Vangelis is mijn held en inspiratie :)
 
Vette track! Kan niet ander zeggen dan goed gedaan. On a side note, ik heb mij eerder wat negatief uitegelaten over de Deepmind, allereerst over de fysieke feel (en daar blijk ik wel bij :P), maar ook over de sound. In de deze track hoor ik daar nix negatiefs van terug, dus skill of to soon to judge, maakt niet uit, je kan er dus zeker goede muziek mee maken!
 
Ja. De Deepmind doet de Brass en de Peak het clockwerk.

Beiden zou kunnen met de Peak, maar ik heb er maar één.

Hier twijfel ik wel een beetje aan, brassy sounds met een metalig sprankelend randje krijg ik moeilijk uit de peak. Ik vind de peak een hele fijne synth maar meer geschikt voor volle iets donkere tonen, of zoals hier percussieve wavetables gaat ook perfect!
 
Hier twijfel ik wel een beetje aan, brassy sounds met een metalig sprankelend randje krijg ik moeilijk uit de peak. Ik vind de peak een hele fijne synth maar meer geschikt voor volle iets donkere tonen, of zoals hier percussieve wavetables gaat ook perfect!

Ik heb hier wat patches bij gedaan. (in de comments) Misschien zit je Sparkling Brassy Metalic patch er wel bij.
Ik vindt de Peak juist epic voor lead sounds. Maar tis kiezen of delen... want hij is ook zo heerlijk voor de begeleiding.

 
Vette track! Kan niet ander zeggen dan goed gedaan. On a side note, ik heb mij eerder wat negatief uitegelaten over de Deepmind, allereerst over de fysieke feel (en daar blijk ik wel bij :P), maar ook over de sound. In de deze track hoor ik daar nix negatiefs van terug, dus skill of to soon to judge, maakt niet uit, je kan er dus zeker goede muziek mee maken!

Ik deel waarschijnlijk je mening over een hoop aspecten van de Deepmind. Het is echt een bitch om mee te werken.
De presets doen echt zeer aan mijn oren maar als je genoeg moeite doet, is de saw tone van deze synth echt heel mooi dik.
Maar zodra je iets gebruikt uit de effect sectie of een squarewave toevoegd is het geheel altijd te overweldigend (ofzo :P )
 
Back
Top