Vier de verjaardag van de TR-909 op 09-09 20xx

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.941
Locatie
Hilversum
Alleen Voor de liefhebbers van een Tr-909 ,
vandaag ga ik aan de gang met de oude Drumdoos op 09-09.
voorwaarden zijn. “Het gebruik van de oude Tr-909” meldt als je dat wilt het serie nummer geheel of alleen de eerst 4 cijfers.
Ik hoop dat er nog veel forumleden zijn die er 1 of 2 of nog meer hebben staan.
Wat leuk zou zijn is als je de poly sequencer ook gebruikt voor triggering van een ander apparaten ( uit die tijd). Pure nostalgie.
 
Nee in dit geval niet. Ik weet waarschijnlijk dat er niemand iets maakt , maar dat neem ik dan voor lief.
 
Als ik na de volgende GAS cure nog ooit geld gespaard krijg, doe ik mss volgende keer mee ;)
Neem aan dat de tr09 niet mag meedoen
 
Het is niet echt goed geworden. Maar ik heb wat..

909day
 
Filmpje is 12 jaar oud. Niet polyfoon. Wat volgens mij ook niet kan. Als in akkoorden in 1 keer programmeren, al zou het kunnen dat het via midi wel kan.

Drumbrain van forumlid geweest. En die niet weet wat vet is. Grapje he.

https://youtu.be/SkexuIZwq1I
 
Filmpje is 12 jaar oud. Niet polyfoon. Wat volgens mij ook niet kan. Als in akkoorden in 1 keer programmeren, al zou het kunnen dat het via midi wel kan.

Drumbrain van forumlid geweest. En die niet weet wat vet is. Grapje he.

https://youtu.be/SkexuIZwq1I

Je kan gewoon akkoorden stabben in de seq. Wat ik hier ook heb gedaan. In een jpmachine.
 
Je kan gewoon akkoorden stabben in de seq. Wat ik hier ook heb gedaan. In een jpmachine.

Ok nice. Maar hoe doe je dat? Via midi keyboard? Of kost elke noot een geluidje zelf maar. Ik bedoel je kan geen akkoord per step doen toch? Dank!
 
Ok nice. Maar hoe doe je dat? Via midi keyboard? Of kost elke noot een geluidje zelf maar. Ik bedoel je kan geen akkoord per step doen toch? Dank!

Ja dat kan wel . Akkoord per step.

Dan hoor je pas wat een swing er eigenlijk in zit. Het is voor freaks dat wel. Het werkt een beetje zoals de beatsteppro pro in de drum sectie.

Oke een klein begin.

Zet je 909 aan
nu druk je op “Last step”
nu zie je een getal
in mijn geval nummer 11 (onthoud dat)
druk nu op (in dit geval het gemakkelijkst ) bij patroon play nummer 1
nu druk je naast de main key buttons ( grijze step button) samen met extern knop deze is eigenlijk patroon play 4 . Maar ze noemen het extern. Nu brand dit knopje.
nu ga je eerst in step mode en doe je mainkey erase data onder deze mainkey ( clean)
nu zet je van step naar tap .
Zet de seq aan en hij rolt van 1 tot 16 .
Wil je een Am dan moet je de A de C en de E in drukken tegelijk op het moment van wanneer je dat akkoord wilt horen . Dat is dus toets , key 5 key 10 en key 13. Tegelijk . Deze seq werkt het zelfde als de Jx3p .
Op een MIDI apparaat moet je in dit geval dus ontvangst MIDI data Channel 11 . Aan gezien het maar korte klanken zijn moet kort klinkende sounds maken.
 

Attachments

  • D32311B4-2CF5-4F1D-9AEE-0CD37E716E8D.jpeg
    D32311B4-2CF5-4F1D-9AEE-0CD37E716E8D.jpeg
    45,7 KB · Bekeken: 71
Ja dat kan wel . Akkoord per step.

Dan hoor je pas wat een swing er eigenlijk in zit. Het is voor freaks dat wel. Het werkt een beetje zoals de beatsteppro pro in de drum sectie.

Oke een klein begin.

Zet je 909 aan
nu druk je op “Last step”
nu zie je een getal
in mijn geval nummer 11 (onthoud dat)
druk nu op (in dit geval het gemakkelijkst ) bij patroon play nummer 1
nu druk je naast de main key buttons ( grijze step button) samen met extern knop deze is eigenlijk patroon play 4 . Maar ze noemen het extern. Nu brand dit knopje.
nu ga je eerst in step mode en doe je mainkey erase data onder deze mainkey ( clean)
nu zet je van step naar tap .
Zet de seq aan en hij rolt van 1 tot 16 .
Wil je een Am dan moet je de A de C en de E in drukken tegelijk op het moment van wanneer je dat akkoord wilt horen . Dat is dus toets , key 5 key 10 en key 13. Tegelijk . Deze seq werkt het zelfde als de Jx3p .
Op een MIDI apparaat moet je in dit geval dus ontvangst MIDI data Channel 11 . Aan gezien het maar korte klanken zijn moet kort klinkende sounds maken.

Dat wist ik dus niet. Dank!
 
Zo deed ik dat vroeger met een x7000 akai sampler. Aardig wat hip hop tracks in elkaar gezet zo. Werkt prima, external instrument.
 
“Tap Mode or Step Mode” prachtig schoolwerk . Deden jullie dat op school? Op 09-09

Click image for larger version  Name:	0DE66177-A004-4E39-B9ED-F3207B463091.jpeg Views:	1 Size:	61,1 KB ID:	3704455
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top