REIKI METTA - RANDEEP RECORDS -> inzendingen

hehe,en hoe meer je je probeert in te lezen hoe verder je je zonder besef je van het doel wegduwd

als je op zoek bent naar een doel sta je al 1-0 achter in principe :D je moet je natuurlijk ook niet vastbijten in wat je leest, het is alleen maar een richtingaanwijzer, een methode die je uiteindelijk ook moet laten gaan. wat dat betreft vind ik een visie die van zichzelf zegt dat het ook maar een kijkrichting is en in the end niks betekent wel gezond. maar de neiging om je aan shit vast te klampen is helaas groot

Overigens, dat het placebo effect bestaat zou ons toch juist naar onderzoek naar de helende kracht van je eigen geest moeten leiden of niet dan. iets wegzetten als placebo, dus niet belangrijk, vind ik zo debiel (ik zeg niet dat iemand dat hier doet nu). het is een fakkin wonder dus daar zouden we eens wat meer aandacht in moeten pompen. extreem goedkoop, super effectief en schreeuwend interessant, toch? Als er mensen zijn die anderen kunnen begeleiden in t gebruiken van die kracht juich ik dat alleen maar toe. En natuurlijk mag dat betaald worden ook als iemand er zijn dagbesteding van maakt, anders kan je niet eten. er zitten rotte appels tussen uiteraard, maar die zijn niet zo schadelijk als de rotte appels die ons de wel alom geaccepteerde bullcrap door onze kelen drukken voor veul geld dmv zeer dubieus geisoleerd onderzoek. MAAR NATUURLIJK is er ook een plek voor big pharma, anders had ik dit niet eens meer kunnen typen :D
 
als je op zoek bent naar een doel sta je al 1-0 achter in principe :D je moet je natuurlijk ook niet vastbijten in wat je leest, het is alleen maar een richtingaanwijzer, een methode die je uiteindelijk ook moet laten gaan. wat dat betreft vind ik een visie die van zichzelf zegt dat het ook maar een kijkrichting is en in the end niks betekent wel gezond. maar de neiging om je aan shit vast te klampen is helaas groot

Overigens, dat het placebo effect bestaat zou ons toch juist naar onderzoek naar de helende kracht van je eigen geest moeten leiden of niet dan. iets wegzetten als placebo, dus niet belangrijk, vind ik zo debiel (ik zeg niet dat iemand dat hier doet nu). het is een fakkin wonder dus daar zouden we eens wat meer aandacht in moeten pompen. extreem goedkoop, super effectief en schreeuwend interessant, toch? Als er mensen zijn die anderen kunnen begeleiden in t gebruiken van die kracht juich ik dat alleen maar toe. En natuurlijk mag dat betaald worden ook als iemand er zijn dagbesteding van maakt, anders kan je niet eten. er zitten rotte appels tussen uiteraard, maar die zijn niet zo schadelijk als de rotte appels die ons de wel alom geaccepteerde bullcrap door onze kelen drukken voor veul geld dmv zeer dubieus geisoleerd onderzoek. MAAR NATUURLIJK is er ook een plek voor big pharma, anders had ik dit niet eens meer kunnen typen :D

Er zal niet snel onderzoek naar dit verschijnsel gedaan worden, want wie moet het financieren? Er wordt niet eens fatsoenlijk onderzoek gedaan naar preventieve geneeskunde. De informatie die er is, komt van gepassioneerde artsen. Doktoren en medicijnenverstrekkers zijn er juist bij gebaad bij zieke mensen, want daar verdienen ze aan. Onderzoek naar preventieve geneeskunde en het placebo-effect(plus de energie van reiki, natuurlijke levensenergie, want je kunt er pijn mee wegnemen) levert gewoon geen drol op. Dus geen onderzoek. Nee, ze doen onderzoek naar andere medicijnen. Maar medicijnen bestrijden nooit de onderliggende oorzaak alleen de symptomen.

Op Netflix staat er trouwens een hele mooie docu over dit onderwerp. Over de kracht van de geest: Heal. Daar wordt ook de herkomst van ziekte beschreven. Ik zie ziek worden als iets binairs. Je hebt stress of rust. Rust is goed, dan geneest het lichaam. Stress veroorzaakt op den lange duur problemen. Dit komt omdat we ooit 1-celligen zijn geweest. Dat mechanisme is in de evolutie nooit veranderd. Alles kan stress opleveren: voeding, gekke gewoontes, gekke gedachten etc. Ach, ik kan uren over dit onderwerp doorlullen. Ik stop er maar even mee.
 
als je op zoek bent naar een doel sta je al 1-0 achter in principe :D

Meestal wel (veronderstel ik),maar niet altijd,je kan het doel 'bereiken' of 'erin vallen' zonder dat je het eigenlijk verwacht want het komt erop neer om te stoppen met te denken,wat ons breng naar het volgende 'probleem' dat je aanhaalt->

je moet je natuurlijk ook niet vastbijten in wat je leest, het is alleen maar een richtingaanwijzer, een methode die je uiteindelijk ook moet laten gaan. wat dat betreft vind ik een visie die van zichzelf zegt dat het ook maar een kijkrichting is en in the end niks betekent wel gezond. maar de neiging om je aan shit vast te klampen is helaas groot

Wel ja en neen,omdat je maar pas kan begrijpen wat er bedoelt wordt eenmaal het doel is bereikt,omdat het met woorden echt heel moeilijk te bevatten is,maar er is echt wel het uiterste best gedaan om het te omschrijven.

Zoals je zegt,het is wel een goede richtingaanwijzer.
 
Ik zou juist graag alle alternatieve geneeswijzen (oftewel kwakzalverij) uit de (basis)zorgverzekering willen zien verdwijnen, dat alle deelnemers aan "behandelingen" gebaseerd op paranormale of pseudowetenschappelijke inzichten verplicht documentatie en mondelinge uitleg krijgen waarin staat dat er ondanks uitvoerig onderzoek geen enkel aantoonbaar bewijs is gevonden dat dergelijke methoden werken en dat de "behandeling" pas start als de deelnemer het document heeft gelezen en ondertekend.

Het blijft toch bizar dat werkelijk iedereen met een mooi verhaal maar zonder enige kwalificaties zich zomaar "therapeut" mag noemen en zich vervolgens mag verhuren als genezer en zo valse hoop geven aan wanhopige mensen die onder het mom van "baat het niet dan schaadt het niet" iedere strohalm aangrijpen om van hun kwalen af te komen. De geschiedenis bewijst natuurlijk dat dit soort praktijken net als religie onuitroeibaar is - het heelal is veel te groot en de dood is veel te eng om er alleen voor te staan, die onzichtbare vriend die ons eeuwig leven belooft als we zoet zijn is keihard nodig - maar we kunnen in elk geval proberen zoveel mogelijk te voorkomen dat het wordt genormaliseerd als gelijkwaardig (of nog kwalijker: superieur) alternatief voor geneeskunde en wetenschap.
 
wat een bekrompen eenzijdige visie:D. misschien zou je dat kritische ook richting de reguliere geneeskunde kunnen aaanwenden? om de balans even op te zoeken. ik zou je wel wat aan kunnen rijken maar dat zou je bij voorbaat al wegzetten als onzin vanwege een naam in een webadres of een ander IDEE wat je hebt over dat soort zaken, heel wetenschappelijk. Je zou versteld staan van wat er aan reguliere meuk niet door jouw strenge ballotage zou komen, maar wat je gewoon wel als zoete koek slikt, want heeeel valide onderbouwd allemaal he. ghehehe. maar goed, je hebt kennelijk uitvoerig onderzoek gedaan gezien je stelligheid.
 
Ik zou juist graag alle alternatieve geneeswijzen (oftewel kwakzalverij) uit de (basis)zorgverzekering willen zien verdwijnen

Voor alle duidelijkheid ,waar andere leden het hier over hebben heeft weinig te maken met genezing.

En voor zover ik weet zijn alternatieve geneeswijzen niet terugbetaalt toch,of is dat anders in NL?
 
wat een bekrompen eenzijdige visie:D. misschien zou je dat kritische ook richting de reguliere geneeskunde kunnen aaanwenden? om de balans even op te zoeken. ik zou je wel wat aan kunnen rijken maar dat zou je bij voorbaat al wegzetten als onzin vanwege een naam in een webadres of een ander IDEE wat je hebt over dat soort zaken, heel wetenschappelijk. Je zou versteld staan van wat er aan reguliere meuk niet door jouw strenge ballotage zou komen, maar wat je gewoon wel als zoete koek slikt, want heeeel valide onderbouwd allemaal he. ghehehe. maar goed, je hebt kennelijk uitvoerig onderzoek gedaan gezien je stelligheid.

Dat onderzoek is al door anderen gedaan, door mensen die ervoor gestudeerd hebben, hun theorieƫn middels onderzoek toetsen, elkaars bevindingen wereldwijd controleren en resultaten proberen te reproduceren en bij afwijkende resultaten of voortschrijdend inzicht niet op hun gelijk gaan staan maar hun theorieƫn en methoden aanpassen. Kortom: wetenschap. Ik heb niet zoveel boodschap aan door leken gerunde anti-vaxxer samenzweringsclubjes of zelfbenoemde guru's die zich beroepen op millennia oude kennis die tegen betaling kan worden ontsloten. Balans opzoeken is in dit geval ook helemaal niet nodig, want dat zou impliceren dat de ene beweging net zo waardevol is als de andere, terwijl dit aantoonbaar niet het geval is. Sterker nog, het is zelfs onwenselijk vanwege het eerder genoemde normaliseren van onbewezen bullcrap.

Als je een grafiek van de gemiddelde levensverwachting naast die van de opkomst en ontwikkeling van de moderne wetenschap en geneeskunde (zeg de afgelopen 200 jaar) legt, dan is daar een duidelijke verband waarneembaar. Dit verband is niet zichtbaar in de alternatieve hoek - in tegendeel, hoe meer mensen zich afkeren van de reguliere geneeskunde en in plaats daarvan te rade gaan bij de alternatieve anti-wetenschappelijke hoek, hoe meer de gezondheid onder druk komt te staan. Zoals we kunnen zien bij de triomfantelijke come-back van mazelen dankzij de anti-vax beweging om maar een voorbeeld te noemen. Mijn stelligheid komt niet voort uit het lezen van wat online pamfletten of de befaamde onderbuik, maar door de ervaringen van mensen uit de zorg die regelmatig worden geconfronteerd met enorme schade veroorzaakt door 'alternatieve genezers' die voorkomen had kunnen worden als zij tijdig het reguliere traject in waren gegaan.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat het in de reguliere geneeskunde allemaal prima geregeld is of dat daar nooit iets mis gaat, want ook daar lopen natuurlijk de nodige zakkenvullers en regelrechte oplichters rond - zoals overal waar geld te halen valt.
 
Laatst gewijzigd:
Dat onderzoek is al door anderen gedaan, door mensen die ervoor gestudeerd hebben, hun theorieƫn middels onderzoek toetsen, elkaars bevindingen wereldwijd controleren en resultaten proberen te reproduceren en bij afwijkende resultaten of voortschrijdend inzicht niet op hun gelijk gaan staan maar hun theorieƫn en methoden aanpassen. Kortom: wetenschap. Ik heb niet zoveel boodschap aan door leken gerunde anti-vaxxer samenzweringsclubjes of zelfbenoemde guru's die zich beroepen op millennia oude kennis die tegen betaling kan worden ontsloten. Balans opzoeken is in dit geval ook helemaal niet nodig, want dat zou impliceren dat de ene beweging net zo waardevol is als de andere, terwijl dit aantoonbaar niet het geval is. Sterker nog, het is zelfs onwenselijk vanwege het eerder genoemde normaliseren van onbewezen bullcrap.

Als je een grafiek van de gemiddelde levensverwachting naast die van de opkomst en ontwikkeling van de moderne wetenschap en geneeskunde (zeg de afgelopen 200 jaar) legt, dan is daar een duidelijke verband waarneembaar. Dit verband is niet zichtbaar in de alternatieve hoek - in tegendeel, hoe meer mensen zich afkeren van de reguliere geneeskunde en in plaats daarvan te rade gaan bij de alternatieve anti-wetenschappelijke hoek, hoe meer de gezondheid onder druk komt te staan. Zoals we kunnen zien bij de triomfantelijke come-back van mazelen dankzij de anti-vax beweging om maar een voorbeeld te noemen. Mijn stelligheid komt niet voort uit het lezen van wat online pamfletten of de befaamde onderbuik, maar door de ervaringen van mensen uit de zorg die regelmatig worden geconfronteerd met enorme schade veroorzaakt door 'alternatieve genezers' die voorkomen had kunnen worden als zij tijdig het reguliere traject in waren gegaan.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat het in de reguliere geneeskunde allemaal prima geregeld is of dat daar nooit iets mis gaat, want ook daar lopen natuurlijk de nodige zakkenvullers en regelrechte oplichters rond - zoals overal waar geld te halen valt.

je doet hier zoveel aannames die niet wetenschappelijk te onderbouwen zijn dat ik er scheel van zie. over die mazelen kunnen we ook een mooi boompje opzetten gehe. en niet alle kritiek is over 1 kam te scheren en weg te zetten in het gekkie anti vaxxer hoekje wat jij erg comfortabel vindt. en ja de reguliere geneeskunde is ook een zegen en ja uiteraard is alternatief geen vervanging. het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. dat of of gelul is zo armoedig. er zijn zoveel WETENSCHAPPELIJK aantoonbare misstanden in de alom gerespecteerde zogenaamd op goed onderzoek leunende pharma wereld dat je daar ook scheel van ziet. jij niet, want je wilt het kennelijk niet graag zien, maar de schandalen vliegen je nu al om de oren terwijl het grote geld niet eens behoefte heeft om die aan te tonen. omgekochte artsen, frauderen met onderzoeken, geen controlegroepen, geen onderzokeen over langere perioden en ik kan zo wel doorgaan. je kan dat aan de kant schuiven als antivaxxer blog geneuzel, dat kan je doen, dat is comfortabel, maar dat is niet terecht. Alleen al de informatie van het waarschijnlijk door jou zeer gerespecteerde RIVM zelf is al genoeg om extreem hard vragen te gaan stellen. het is ook wel fijn, de verantwoordleijkheid leggen bij 'ze' die ervoor gestudeerd hebben en echt wel weten waar ze over praten, ik snap het wel, maar helaas is dat vaak niet zo. ik vrees dat we er niet uit gaan komen hier :D ik snap waar je vandaan komt en geef je ook wel gelijk voor een deel, maar zo zwart wit is t allemaal echt niet
 
Dat onderzoek is al door anderen gedaan, door mensen die ervoor gestudeerd hebben, hun theorieƫn middels onderzoek toetsen, elkaars bevindingen wereldwijd controleren en resultaten proberen te reproduceren en bij afwijkende resultaten of voortschrijdend inzicht niet op hun gelijk gaan staan maar hun theorieƫn en methoden aanpassen. Kortom: wetenschap. Ik heb niet zoveel boodschap aan door leken gerunde anti-vaxxer samenzweringsclubjes of zelfbenoemde guru's die zich beroepen op millennia oude kennis die tegen betaling kan worden ontsloten. Balans opzoeken is in dit geval ook helemaal niet nodig, want dat zou impliceren dat de ene beweging net zo waardevol is als de andere, terwijl dit aantoonbaar niet het geval is. Sterker nog, het is zelfs onwenselijk vanwege het eerder genoemde normaliseren van onbewezen bullcrap.

Als je een grafiek van de gemiddelde levensverwachting naast die van de opkomst en ontwikkeling van de moderne wetenschap en geneeskunde (zeg de afgelopen 200 jaar) legt, dan is daar een duidelijke verband waarneembaar. Dit verband is niet zichtbaar in de alternatieve hoek - in tegendeel, hoe meer mensen zich afkeren van de reguliere geneeskunde en in plaats daarvan te rade gaan bij de alternatieve anti-wetenschappelijke hoek, hoe meer de gezondheid onder druk komt te staan. Zoals we kunnen zien bij de triomfantelijke come-back van mazelen dankzij de anti-vax beweging om maar een voorbeeld te noemen. Mijn stelligheid komt niet voort uit het lezen van wat online pamfletten of de befaamde onderbuik, maar door de ervaringen van mensen uit de zorg die regelmatig worden geconfronteerd met enorme schade veroorzaakt door 'alternatieve genezers' die voorkomen had kunnen worden als zij tijdig het reguliere traject in waren gegaan.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat het in de reguliere geneeskunde allemaal prima geregeld is of dat daar nooit iets mis gaat, want ook daar lopen natuurlijk de nodige zakkenvullers en regelrechte oplichters rond - zoals overal waar geld te halen valt.

'The truth is in the eye of the beholder', Von Naphoven.
Het feit dat je met onwrikbare overtuiging stelt dat jouw kennis gebaseerd op die van velen voor jou, en een andere visie gewoon niet toelaat, toont net aan dat je eenzijdig en kortzichtig denkt.
De schade die de moderne pillengeneeskunde vandaag de dag toebrengt is vele malen groter dan de schade die alternatieve genezers in het westen vandaag toebrengen.

De kennis van natuurlijke geneeskunde die duizenden jaren door heel veel verschillende culturen wereldwijd is ontwikkeld, ga jij even onder de mat vegen door te vergelijken met een erg korte periode in de menselijke evolutie sinds het ontstaan van de 'wetenschap'. Wetenschap is door de laatste eeuwen heen een alliantie aangegaan met machtzoekers (ontaarde ondernemers om het simpel te zeggen), die inzagen dat je met kennis over anderen kunt domineren. Daarom wordt +- 98% van wetenschappelijke onderzoek betaald door private bedrijven en die willen uiteraard niet dat hun cijfers daaronder lijden. Wetenschappers (erg slim, maar zakelijk naief) eten uit de hand van kapitaalkrachtige ondernemers, zitten dus in hun greep, net als de dokters, die op dag 1 van hun opleiding meekrijgen dat alles wat niet 'te controleren' is (door hen weliswaar), afdoet als charlatanisme.

Deze massa-indoctrinatie door de machthebbers vd huidige wereldorde (lees: de Rothschilds, ed) is de reden dat wij als mensheid stagneren in onze evolutie naar hogere ontwikkeling.
In die zin begaan dit soort machthebbers gigantische misdaden tegen de mensheid.
 
Na ja, iedereen zit natuurlijk al lekker ingegraven in zijn loopgraaf dus we gaan elkaar hier toch niet overtuigen. Ik heb mijn punt wel gemaakt, niets meer aan toe te voegen en geen zin in gewellus-nietus en ontvlucht de discussie graag voordat we elkaar met links gaan bestoken die ons gelijk moeten bewijzen. Met uw welnemen ga ik gewoon weer een beetje GASsen in de draadjes over gear.
 
eeh neej, als je leest wat ik schrijf zit ik niet ingegraven, ik kom je tegemoet zelfs. ..een bommetje droppen en met ogen en oren dicht weer weggaan hihi, lekker. kijk je HOEFT het allemaal niet te weten, maar ga er dan ook niet prat op dat je t wel weet. mijn diagnose is dat jij t meest ingegraven zit, maar uiteraard vrij bent om te gassen waar en zoveel je wil :D
 
In Nederland valt het binnen de basisverzekering, Arjan Lubach heeft daar wel een mooi item over gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=0egBrxZICME

Ow,ik begrijp dan wel je reactie

Grappige is wel dat het eerste voorbeeld van therapie in het filmpje wel waar is,maar allicht wordt er rond de pot gedraaid en uitgerokken om er een therapie van te maken om geld uit te zuigen

De betere osteopaat past dit soms toe in de oefeningen,je moet dan met je rug op de grond liggen (zitvlak tegen de muur) met je benen helemaal omhoog en gestrekt tegen de muur enkele minuutjes aanhouden bvb.
 
Het is een interessante thread geworden!

Ik heb er een track over gemaakt.
Hier een korte toelichten bij wat je hoort:

Onderin rommelt wat ongewenste oversturing.
Dit beeldt de frustratie en spanningen tussen leden uit die conflicterende meningen over allerhande ingewikkelde vraagstukken hebben.
Verder zit in de track een enigszins lieflijke melodie die staat voor het thema "betrokkenheid". Want betrokkenheid is in deze thread ook duidelijk zichtbaar.

Als laatste: er zitten twee fluitjes in.
Dat ben ik. De moderator die met zachte hand probeert leden die de bocht uit dreigen te vliegen terug te fluiten.

:D
 

Attachments

  • ReikiTrack.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 67
Het is een interessante thread geworden!

Ik heb er een track over gemaakt.
Hier een korte toelichten bij wat je hoort:

Onderin rommelt wat ongewenste oversturing.
Dit beeldt de frustratie en spanningen tussen leden uit die conflicterende meningen over allerhande ingewikkelde vraagstukken hebben.
Verder zit in de track een enigszins lieflijke melodie die staat voor het thema "betrokkenheid". Want betrokkenheid is in deze thread ook duidelijk zichtbaar.

Als laatste: er zitten twee fluitjes in.
Dat ben ik. De moderator die met zachte hand probeert leden die de bocht uit dreigen te vliegen terug te fluiten.

:D

Hahaha, dit is goud. En serieus goede ambient track imho!
 
Back
Top