Purple Blue - Night Cruise

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.292
Locatie
Nijmegen
Hallo synth guys & girls.
Ziezo, heb weer een melodisch synthwave trackie gemaakt en er veel plezier aan gehad. Hopelijk vertaalt zich dat in wat luisterplezier bij jullie. :dj:
Feedback welkom uiteraard! :doei:

 
De mix is nog niet volledig in balans zoals je zegt. Maar ik vertrouw er volledig in dat je dat perfect in orde zal krijgen :okdan:. Ik vind het resultaat nu al echt goed. Mijn pubertijd heb ik in de eighties beleefd en iedere keer als ik een track van jou hoor, word ik terug gekatapulteerd naar het komen van de baard in de keel, een nieuwe aflevering van Sonny en Ricardo, AVRO's rallycross enzovoorts :yamaha:.

Voor wat deze betreft: veel bewondering voor het vermengen van de sequence met de simmonsachtige drums. En ook je melodie is weer heerlijk. Gewoonweg super :halleluja.


Groetjes,

:doei:

Danny
 
Ik moet zeggen hier klinkt het als een klok hoor. Ik zou niet weten wat er mis is met de mix. Lekkere track en heeft zich inderdaad vertaalt in luisterplezier :-)
Lekkere retro track met een heerlijk gitaartje erin... mmm.. hier lust ik meer van :okdan:
 
zalig nummer! ,de mix is niet zo heel erg kut,je moet iest zuiniger zijn met reverb en op enkele klanken het mediumspectrum intomen,komt er te fel door omwille van de reverb erop (krijg je 'resonantie' (lees ophoping van dezelfde peak frequenties dus,wat hoorbaar is nu))
 
Op goed geluk ingestuurd naar NewRetroWave. Ze vonden het goed genoeg om op hun Youtube kanaal te zetten met ruim 1 miljoen volgers.
Zo krijgt ie in één klap duizenden luisteraars, nou dat had ik serieus niet verwacht. Cool! :mega:

 
Hey cool! Ik zag het net via YT passeren. :halleluja

Via welke weg heb je ingezonden?
 
Hi Bahamut,


ten eerste congrats met de plaatsing van je track op de youtube playlist....dat zal wel een geweldige kick geven:mega:
Zeker chill 80's vibe :okdan:
De mix/master kan zeker beter.
Je stereo image is wat tewijd...hierdoor krijg je hier en daar wat phase cancelling en klintk het geheel wat minder strak en als een geheel.
Je track is vrij hard en mijn master zachter maar wat compressie en andere tools krijg je toch een bepaalde drive.
Tis een lage 128Kb mp3 maar goed....wil meer vb geven qua sound.
Jouw mix is niet slecht maar mist wat body en diepte. Er is wat te veel mid high aanwezig en je low end kick en bass synth kun je in de mix stuk beter op elkaar afstemmen... ze zitten elkaar nu wat in de weg waardoor het wat muddy klint onderin.
Maar goed uteindelijk zoals je ziet gaat het om de muziek en niet of de mix/master perfect is.



UIteraard is dit verre van optimaal wat ik heb gedaan.De tweaks moet je doen in de mix dan is het masteren een fluitje van een cent.:mega:

Hier een remaster.
 

Attachments

  • remaster.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 100
Thanks, is inderdaad erg leuk om ertussen te komen, luister zelf veel naar het NRW youtube kanaal.

@Apollo82
https://newretrowave.com/submissions
Eén keer in de paar maanden ofzo zetten ze de submissions pagina voor 2 daagjes open. Het wordt niet echt van te voren aangekondigd. Je moet het dus maar net treffen, of je moet bijna elke dag de site ff checken. Ik kwam er bij toeval op en dacht, waarom ook niet? Ik heb 'm op 18 mei verzonden. Ze krijgen heel veel inzendingen en je moet 4-6 weken wachten op een reactie.
Ze hebben ook een e-mail adres submissions@newretrowave.com maar weet niet of ze er wat mee doen als je dat buiten de submission pagina om doet.
Valt te proberen toch?

@just a dude
Ben niet zo technisch met die aspecten en doe alles op gehoor, met trial en error, zonder gehinderd door enige kennis. :) Dank voor de tips.
M'n eigen nummer heb ik nu te vaak gehoord om iets zinnigs te zeggen over je remaster, kan er niet meer fris naar luisteren.
 
Laatst gewijzigd:
Hallo synth guys & girls.
Ziezo, heb weer een melodisch synthwave trackie gemaakt en er veel plezier aan gehad. Hopelijk vertaalt zich dat in wat luisterplezier bij jullie. :dj:
Feedback welkom uiteraard! :doei:

http://soundcloud.com/user-325743746/purple-blue-night-cruise

hola ,

op zich mooi:okdan:maar voor mij een beetje te veel :D
Maar voor het genre :okdan::okdan::okdan:

groeten van andreos.
 
Back
Top