Underground Techno

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Misterieus underground techno

Mix is niet ideaal,heb moeite ermee gehad,maar het masht goed door op mijn 38'' monitors in ieder geval.
 
Veel potentie in de track, kan je lekker op weg spacen in een donkere kelder. Ik mis alleen een beetje een goeie 'drive' (op mijn koptelefoon), misschien op te lossen met de tips van metatron :)
 
Lekker plaatje! Goede vibe!!
 
Bedankt voor de comments allen.

De mix was prettig kak en heb de aanbevolen aanpassingen gedaan,dit is tot zover het resultaat:
 
Bedankt,mix 2 is idd veel beter,maar ik zit voor de rest nu klem omdat wat de baslijn moet voorstellen een loop is van dus lage/mid,de baslijn en zelfs cymbalen/hats inzitten.
Ik kan het hoog of laag deel in volume eq'en maar individulele sounds ervan kan ik niet splitten
 
Ja de tweede mix klinkt inderdaad nog beter. Knap gedaan. Het einde is voor mij ook een beetje abrupt maar dat is omdat de luisteraar een verwachting heeft. Vaak "hoor" ja dat het einde eraan komt omdat er naar toegewerkt wordt. Of men gebruikt een fade-out die ook als "einde" herkent wordt. Wat ik zelf altijd heel grappig vind zijn de tease-fade-outs waar vlak na het inzetten van de fade-out nog een spectaculaire gitaarsolo of zoiets ingezet wordt waardoor je denkt "neee...niet faden nu... horen!... solo! NEEEE!! NEEEEE!!!" :P

Bedankt,mix 2 is idd veel beter,maar ik zit voor de rest nu klem omdat wat de baslijn moet voorstellen een loop is van dus lage/mid,de baslijn en zelfs cymbalen/hats inzitten.
Ik kan het hoog of laag deel in volume eq'en maar individulele sounds ervan kan ik niet splitten

Nee bij overlap in het spectrum kun je niet veel doen. Misschien is het een idee om je baslijn te dupliceren naar drie extra tracks en dan bij 1 track alleen het laag doorlagen (lowpass), bij de tweede alleen het midden (bp) en één met het hoog (hp). Dan de originele track omlaag in volume en op gehoor extra volume toevoegen van de drie losse tracks?

Misschien leidt het tot niets, dat weet ik niet. Ik ben zelf nog niet heel ervaren in mixen en productie maar dat zou mijn eerste idee zijn. Misschien heb je dat allang geprobeerd en was het niets.. sorry dan voor de waardeloze tip :)

Wat misschien nog beter is: de cymbals & hats kun je waarschijnlijk makkelijk "na maken" op een aparte track. Het geluid van een echt instrument is vaak moeilijker na te maken. Dus misschien alleen de bas eruit filteren (lp) en op een aparte track die cymbals & hats namaken?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het basgehalte op de loop al verzwakt en een duplicatie gemaakt van de bass als apparte track,echter is de baslijn soort van conga-tom mixture (met dus lastig mid-laag/mid er in) van een vst arpeggio dat ik denkt niet meer te kunnen vinden/namaken,hij doet veel voor de drive van de track,als ik dat allemaal probeer te herdoen met andere sounds zal het de track vibe veranderen.

Anders zou ik het natuurlijk meteen splitten allemaal,ik zou moeten kijken of ik het origineel arrangement file nog heb van waar ik die loop heb gepakt.

Ik vind het wel eigenaardig dat het einde verrast,ik vind het niet veel belang hebben eigenlijk,in club wordt het toch gemixt en hoor je niets van het einde ...tenzij het abrubt stopt met een gimmick of zo dan kan het toch nog wel gebruikt worden als een stop/break. :)
 
Fijne track, lekkere beat!
Van mij zou er op den duur wel iets van een melodisch arpje in mogen; maar misschien past dat niet zo bij de stijl(?)
 
Ja dat zou hem idd boeiender kunnen maken,is vrij minimalistisch nu,maar de sfeer mag niet te veel wijzigen,het is uit te proberen natuurlijk.
 
Ik vind dit mooi. Lekkere track. Eerlijk gezegd vind ik dat de "afwezigheid" van gedefinieerde kick in de 1e versie het nummer iets extra mystieks geeft. Er zit een soort verwachting in. Volgens mij zou het mooi zijn om het eerste gedeelte de kick dunnetjes te houden en dan gaandeweg die dikkere er in te brengen als extra boost. Rond 1 min.? Er gebeurt veel in het nummer, ik denk dat een bescheiden kick het wel eens extra speciaal zou kunnen maken.
 
Ik vind dit mooi. Lekkere track. Eerlijk gezegd vind ik dat de "afwezigheid" van gedefinieerde kick in de 1e versie het nummer iets extra mystieks geeft. Er zit een soort verwachting in. Volgens mij zou het mooi zijn om het eerste gedeelte de kick dunnetjes te houden en dan gaandeweg die dikkere er in te brengen als extra boost. Rond 1 min.? Er gebeurt veel in het nummer, ik denk dat een bescheiden kick het wel eens extra speciaal zou kunnen maken.

Yep dat was mijn oorspronkelijk gevoel ook,omdat afgespeeld op dikke boxen (ik gebruik 15'' monitors om af te mixen) het resultaat niet zo slecht was,maar de kick zelf was niet echt goed,het is het geheel dat goed doorpapt,maar er is geen definitie in de mix,is een beetje soep in de eerste mix.

Anyway kan altijd enkele verschillende versies ervan maken
 
Back
Top