Vandaag een collega ontvangen en lekker zonder DAW knallen.

Cool trackje.. mooie effecten op de 303.. Bijna NewBeat/Acid.. leuke track, maar het einde klonk wel een beetje.. minder ;)

Vertel ons eens : hoe doen jullie dat dan zonder daw ? Hoe gaat dat in zijn werk, Klink ? Heb er wel van genoten, thnx4sharing.
 
ja er kwam net een extra lijntje maar dat was te kort een verfraaiing. Dat ging vervelen dus ik heb 'm kort uitgefade.
Hoe ik dat doe? via een roland sbx1 over een boel midi patchbays route ik clock en die stuurt alles aan. Verder kiezen we patterns die we in en uitfaden op de mixer. We werken met meerdere x0xb0xes, fx (sends deze keer die terug komen op een apart kanaal met daar ook weer sends en EQ) en drumcomputers. En ik heb net leren dub echo tapen van een grootmeester op YT dus ik probeer die na te doen. We maken pakweg 7 of meer opnames, onthouden de beste. Ik zet er een fade out op en een compr en limiter, erg bescheiden op die master. Klaar.
Er is ook nog een 147 BPM versie met een tr09 maar dat is door een proco RAT dus die is slightly over the top :dubbel:
 
Dank.
ik wed dat BRZ denkt “is dit het maar” want hij doet dit al jaren live (veel beter)
 
Op verzoek van een vriend post ik ook de 146 versie, tenminste, klein stukje uit één vd opnames. Ik heb geen idee hoe je dit maakt zonder dat 't er uit ziet als een zwarte balk :D
Klinkt er zwaar over, maar we hebben er wel mee gelachen

http://soundcloud.com/tired-ears/senne-146
 
Dank... ik krijg best veel reacties. Mss moet ik proberen er een ernstige track van te brouwen.
 
Die laatste is bruce style ja. Niets voor mij. Maar die 110 is gruwelijk. Stuur maar een wav. Edit ik hem wel naar 5 minuten.
 
Ik vind Senna-110 heel knap gedaan zonder DAW. Ik probeer wel eens een complete track te maken in een soft-modular-synth met sequencers etc maar die zijn vaak heel statisch en daardoor eigenlijk gewoon ronduit saai. Dit is heel cool gedaan. Diepe bewondering voor :halleluja
 
Ik ben al met de edit bezig. Zal wel filmpje posten als ik hem op een groot systeem draai.

Gaat ie niet tof vinden natuurlijk. Maar mensen moeten dit horen.

New beat stem samples komen er ook al aan btw.
 
MadR je hebt een pm met mijn dubbel gevoel hier over...

Ik heb vandaag extra speelgoed aangekregen dat even mijn aandacht verdient. Bovendien heb ik een vitamine tekort en een keelontsteking, ben daarom blijkbaar al weken zo moe.
Maar ik plan zelf een verse versie van dit nummer voor een label. Of dat gaat beter dan nu zijn zal de luisteraar bepalen, als 't label 'm smaakt, mocht ik er zelf tevreden over zijn, tenminste...
 
Back
Top