Bombario - Silent griefs [Melodic Techno]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Jaha, ik heb er weer een. De mix kan voor mijn gevoel nog wat beter, maar hij klinkt al behoorlijk goed. En ik krijg het mixen steeds beter in de vingers. Enjoy :okdan:



P.S. Bij deze track wilde ik 2 dingen anders doen:

1. De beat heb ik volledig zelf geprogrammeerd in FL Studio en vervolgens geëxporteerd naar Studio One. Dat geeft meer voldoening en flexibiliteit dan loops gebruiken.

2. Bij Kontakt Ultimate zit Strings Essentials en daar had ik nooit wat mee gedaan. Aan de hand van een YouTube-tutorial heb ik dit arrangement gemaakt en mijn best gedaan op expression en het juiste bereik per instrument. Dit om het zo realistisch mogelijk te laten klinken. Voor een eerste keer ben ik dik tevreden.

P.P.S. De video is gemaakt met ZGameEditor in FL Studio. Daar kun je echt toffe dingen mee doen en ik was hem een beetje uit het oog verloren.
 
Het heeft wel wat maar mij net wat te braaf. Doe akkoord wissel om de zoveel tijd een tel later of voor de akkoord wissel even alle filters open. Ik noem maar wat, iets verrassends.
Over geheel wel aardige track. Mix klinkt idd wel ok.
 
Hey, klinkt lekker hoor! Je mix klinkt wat mij betreft weer prima! Ok, misschien nog steeds wat braafjes, maar de melodie/arrangement van deze plaat ligt mij veel beter dan je vorige productie, uitdagender en veel minder voorspelbaar, dus missie geslaagd so far!
 
Dank je wel Rutger, dat schept nu al een band :D

Als je wilt verkopen heb je bereik nodig, is mijn ervaring. Als een label via zijn kanalen veel mensen weet te bereiken is dat een groot voordeel. Ik kom in mijn eentje niet met ze in contact.

Een uiteindelijk doel heb ik eerlijk gezegd niet zo, behalve op Beatport komen, haha. Dat lijkt me echt te gek. En live-optreden ter zijner tijd, liefst met een zanger erbij.

Ghost producing vind ik stom! Samen een track maken kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar je nummer verkopen aan iemand die er niets mee te maken heeft en er dan goede sier mee maakt? Ik zou me als zo'n DJ ook helemaal kapot schamen. "Ja, ja, mijn nieuwe track." Terwijl je die ergens op een online marktplaats hebt gekocht. :bekdicht:

Qua label sprak ik gisteren een DJ die met zijn drieën een platenlabel had opgericht. Ze hebben zich 3 jaar de blubber gewerkt om de boel van de grond te krijgen en dat leverde na aftrek van kosten al met al 200 euro per persoon op :dubbel: Nu was de batterij even leeg en hebben ze het op een laag pitje gezet. Ik ben druk met 3 kinderen en een eigen zaak, waar ik een stuk makkelijker meer geld mee verdien. Dan ga ik mezelf niet over de kop werken :engel:

Tot slot. Ik luister altijd naar melodic techno en daar komen dit soort tracks voorbij. Maar je kunt het vast ook melodic house of zoiets noemen. Als het woord melodic er maar in staat *D
 
Ik vind het heerlijk muziek en de strijk-partijen zijn heel erg mooi. Subtiel maar dragen wel bij aan de sfeer van het nummer. Ik heb er enorm van genoten. Prachtig gemaakt. De video is overigens ook heel erg mooi. Gaaf dat je dat met FL Studio kunt maken.
 
Prima track zeg! Ik kan hier meer mee dan veel van je andere tracks. Moet ik ook zeggen dat dit veel dichter mijn voorkeur voor genre ligt natuurlijk. Fijne mix inderdaad. Wat betreft het genre... veel heet techno tegenwoordig. Ik zou het niet helemaal als techno omschrijven, maar snap wel waarom jij het wel zo hebt omschreven. Ik vind het meer deephouse (wat dan weer dicht tegen melodic techno aan kan zitten)
 
Top, dank Bohemen, 3ddie en Depressoptimist voor de aardige woorden. Ik vind dit ook fijne muziek en zet dit vaak 's avonds op tijdens het lezen van een boek. Het tempo ligt met 122 bpm ook aangenaam laag. Ik heb meer tracks in deze stijl liggen en die zal ik de komende maanden afronden.

P.S. Kidnap heeft een heerlijke set in deze stijl op YouTube staan. Lane8 ook trouwens, dat is echt goud. Vaak klinken ze iets donkerder en die kant wil ik ook op. Ik ben alleen te optimistisch van aard, denk ik :D

 
Zit erg interessant in elkaar... :okdan:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​ Mooi muzikaal thema ook en hoe het iedere keer weer een beetje evalueert tot een ander arrangement.. ;)
Geen problemen hier met een te brave aankleding oid.. :)
 
Mooie track! Qua releasen, als je geen zin hebt om langs labels te zeulen, of je wilt gewoon snel je tracks beschikbaar hebben op spotify en andere streaming diensten: check amuse.io. Werkt gratis en prima om zelf je muziek online te krijgen. Ook al zet een label het op beatport, ik zou niet te snel verwachten dat je daar een hoop terug van zult zien ;)
 
De main lead vind ik niet zo lekker, een beetje te harsh of te duidelijk in de mix. Voor de rest klinkt het erg goed. Percussie ritme en plaatsing (L/R) is goed gedaan. Afwisselingen op het juiste moment. Na de break zou ik de lead er even tijdelijk uitlaten. Deze kan je er na 16 bars er weer in laten lopen voor meer afwisseling, of een totaal ander geluid dan de lead na de break.
 
Back
Top