Nieuwe eppp

Warwen

Stamgast
Lid sinds
3 april 2012
Berichten
105
Hallo allemaal! Ik heb vandaag een nieuwe EP op Soundcloud gezet. Dit is voor het eerst dat ik wat uitbreng dus ben erg benieuwd wat mensen er eventueel zowal van vinden :halleluja

Het is een gekke mix van electronica, hip hop, ambient. Wat denken jullie?

https://kobus1.bandcamp.com/releases

https://m.soundcloud.com/user-847770903/sets/bad-ep
 
Ik hoor dat je mixt en mastert via hoofdtelefoons, klopt dat ?

Eerlijk ? Ik heb helemaal geluisterd, maar met weinig plezier. Hetgene de negatieve toon heeft gezet was het begin van de EP was dat de vocalen zodanig stil stonden, dat ik mijn volume volledig moest opendraaien om iets te kunnen verstaan, en dan plots BAM, die muziek zo luid.. Kan niet. Er zaten heel goeie stukken in, maar meestal fronste ik mijn wenkbrauwen.. Sorry, ik kan niet zeggen dat ik het goed vond.. Wel fijn natuurlijk dat je er plezier aan hebt gehad.
Greetz, Gloomy.
 
Ik hoor dat je mixt en mastert via hoofdtelefoons, klopt dat ?

Eerlijk ? Ik heb helemaal geluisterd, maar met weinig plezier. Hetgene de negatieve toon heeft gezet was het begin van de EP was dat de vocalen zodanig stil stonden, dat ik mijn volume volledig moest opendraaien om iets te kunnen verstaan, en dan plots BAM, die muziek zo luid.. Kan niet. Er zaten heel goeie stukken in, maar meestal fronste ik mijn wenkbrauwen.. Sorry, ik kan niet zeggen dat ik het goed vond.. Wel fijn natuurlijk dat je er plezier aan hebt gehad.
Greetz, Gloomy.

Ja ik mix inderdaad via hoofdtelefoons! Ik heb geen mooie boxen of iets dergelijks .. Hoe hoor je dat als ik vragen mag? Ik ben echt een nitwit op productie gebied. De muziek heb ik rechtstreeks van synthesizers opgenomen!

Bedankt voor de eerlijke reactie. Wat je vertelde over het eerste nummer is zeker iets om naar te kijken. Ik zal dat deze week proberen te fixen (:
 
Om op je vraag te antwoorden, ik heb een bepaalde ooraandoening en ik hoor zo scherp als een hond.. hyperacousis. En natuurlijk 15 jaar in't vak zitten ;) Doe maar rustig voort gast, je komt er wel.. Wel leren mixen tegen je volgende EP hé ;)
 
Om op je vraag te antwoorden, ik heb een bepaalde ooraandoening en ik hoor zo scherp als een hond.. hyperacousis. En natuurlijk 15 jaar in't vak zitten ;) Doe maar rustig voort gast, je komt er wel.. Wel leren mixen tegen je volgende EP hé ;)

Jeetje! Dat klinkt ook wel weer als een handige ooraandoening voor een producer (:

Mochten er nog mensen hebben geluisterd ben ik heel benieuwd naar eventuele opinies (:
 
eerste 3 tracks,weirde maar originele muziek,mixing is volledig kut,ik zou wel echt de moeite doen om het allemaal zo perfect mogelijk af te mixen
 
Ja het is absoluut origineel en vond shhh quiet eigenlijk een beetje zonde van mijn tijd. Daar mag best iets meer gebeuren. Op zich heb ik geen probleem met soundscapes maar ik vind iets meer ontwikkeling in het geluid interessanter. De opmerkingen over de mix sluit ik me bij aan maar ik zit zelf niet op een veel hoger niveau dus ik kan je geen praktische tips geven.
Heel leuk gedaan en heel origineel en succes met je verdere ontwikkeling. Gewoon meer maken en meer ervaring op doen en op dit forum kun je veel leren door tracks van anderen te luisteren en de commentaren te lezen.
 
Bedankt voor het commentaar! Ik geloof toch dat dat laatste nummer dan vooral een kwestie van smaak is (:

Wat vindt men zo kut aan de mix? Weet iemand misschien een goed begin om het beter te laten klinken .. ? :P
 
Back
Top